4p

Millió meg egy olyan tényező van a világon, ami képes befolyásolni az egyének reakcióit, ilyenek például a különböző akciók is, melyek minden emberből mást hoznak ki, ha a viselkedésmintákat tekintjük. A teljesség igénye nélkül most felsorolunk néhány vásárlótípust, hogy ki, miként kezeli a hasonló élethelyzeteket.

1. A korán kelő típus

Az akciós napok előtt már külön rákészül a nagy izgalmakra, ha például 8-tól van nyitás, akkor már 5-re ébresztőt kapcsol magának, hogy 6-tól az üzlet előtt várakozzon a tömeggel. Az is lehet, hogy a madarak hangjára ébred, hogy akár online lecsaphasson a legjobb ajánlatokra. Már éjfélkor bekapcsolja a számítógépet és bekészíti a megfelelő webshop-ot a böngészőbe és tűkön ülve várja, hogy végre a rendelés gombra kattinthasson.

2. A gyűjtögető típus

Minden éven jelen van vagy fizikálisan vagy online a Black Friday ajánlatait böngészve és vizsgálva. Már lehet több hasonló konyhai robotgép vagy kerti elektromos eszköz lapul otthon neki, terméket halmoz termékre, mert teljesen bezsong a jutányos árakon. Évről-évre egyre több és több dolgot halmoz fel otthonában, hiszen: akciós volt!

3. A nemtörődöm típus

Lehet felőle Black Friday, Boxing Day vagy akár Cyber Monday is, jöhet a Mikulás, a Húsvéti Nyúl, őt aztán nem érdekli sem az akció, sem a nagybevásárlás. Furán néz mindenkire, akik megőrülnek ezen napok során és inkább bezárkózik a TV vagy egy jó könyv mellé, amíg lecsengenek a hatalmas akciók, hogy véletlenül se kelljen foglalkoznia velük.

4. A feliratkozó és/vagy VIP típus

Levadászik minden áldott feliratkozási lehetőséget fekete péntek előtt, hogy feliratkozott VIP tagként első kézből kapja meg e-mailben a legjobb ajánlatokról, legnagyobb akciókról szóló leveleket. Izgalmakkal telve várja, hogy minél több e-mailt kapjon, minél több oldalról, majd pillanatok alatt végigböngészi mire van szüksége és mire nincs.

5. A spóroló típus

Telerakja az online vagy fizikális kosarát mindenféle jóval a nagy akciók keretében, legyen szó ajándékról, játékról, konyhai eszközről vagy akár kerti szerszámról. Majd, amikor kiszámolja, hogy mennyit kellene fizetnie, inkább békésen visszarak mindent a helyére és 10 termék helyett, 1-2 vagy inkább egyet sem visz haza. Inkább a vásárlás élménye élteti, szereti a vele járó izgalmakat, de költeni már nem szívesen költ annyit, amennyit eltervez, hogy fog.

6. Az elszánt típus

A koránkelő típusok közé is tartozhat, már nagyon korán rákészül a fáradthatatlan vásárlásra, pénztárcát és önmagát nem kímélve veti bele magát az akciós cédulák rengetegébe. Ő a leggyorsabb, mindenkinél hamarabb összeszedi a kívánt termékeket és ha fene fenét eszik is megszerzi, amit szeretne. Nincs, ami megállítaná, ha kell az az LCD TV akkor lesz is.

7. A rendszerezett típus

Hosszas kidolgozást szed össze és listákat ír mindenről. Az akciós termékekről, a lelőhelyükről, az áraikról, összehasonlít mindent mindennel és csak azután dönt. Nem túl korán, de még időben érkezik, hogy elkerülje a tömeget, de maradjanak a számára is szuper dolgok. Pontosan rendszerezett listáinak a segítségével gyorsan és hatékonyan vásárol, fittyet hány a többi emberre, akik csodálattal nézik higgadtságát, mellyel kapkodás nélkül szerezhet meg mindent.

8. A tömeg kerülő

A Black Friday-t és hasonló akciós napokat messziről elkerüli, nem szereti a zsongást a hatalmas termékekért megőrülő tömeget pedig még annyira sem. Igyekszik a „nemtörődöm” típushoz hasonlóan otthon bezárkózni a hömpölygő tömeg ellen és csendben kivárni, amíg elül a vihar. Esetleg, ha már mindenki hazament, kimegy és szétnéz ő maga is, hogy maradt-e még valami vásárlásra érdemes termék.

Mindannyian különbözőek vagyunk, a fenti kategóriák a teljesség igénye nélkül kerültek összegzésre és még az is lehet, hogy te, mint olvasó egyikbe sem tartozol bele. Amennyiben viszont magadra ismertél, mit gondolsz, te melyik vagy?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem könnyű szerencsejáték-függővé válni, de érdemes vigyázni
Natív tartalom | 2024. október 17. 12:44
A következő tényezők nagyban befolyásolják, hogy kiből lesz szerencsejáték-függő: gyenge társas kapcsolatok, a család megtartó erejének hiánya, az alacsony önértékelés és a magány érzése mind közrejátszhatnak abban, ha valaki szerencsejáték-függővé válik – derül ki egy friss kutatásból.
Vásárló Dohányzás: itt az új trónkövetelő
Privátbankár.hu | 2024. október 17. 07:55
Volt idő, amikor a dohányzás egyszerű dolog volt, ám az e-cigik megjelenésével ennek régen vége szakadt. A dohánygyártók mindig találnak új módokat.
Vásárló Holnaptól olcsóbb lesz az egyik üzemanyag, itt vannak a számok
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 10:03
Érdemes figyelni.
Vásárló Infláció? Az micsoda?
Kenessei András | 2024. október 14. 15:01
Folyamatos és állandó a pénzromlás. Nem csak nálunk. Az egész világon. Jegyzet.
Vásárló Hátborzongató hírt kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. október 14. 11:14
Jön a drágulás a benzinkutakon.
Vásárló Főszerepet kap a Temu: 393 billió forintos tételről van szó
Privátbankár.hu | 2024. október 13. 17:27
Két év csökkenése után várhatóan újra nőni fog az online kereskedelem értéke Európában, ám az infláció visszaesése mellett ez részben a kínai filléres platformok megjelenésének köszönhető.
Vásárló IKEA-s bevásárlást tervez? Újabb vevőcsalógató lépésekre számíthat
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 13. 16:14
Az IKEA csökkentette árait az elmúlt időszakban, hogy lendületet adjon eladásainak, ám elmúlt üzleti éve ennek ellenére halványan alakult. A választ további vevőcsalogató lépésekben látják.
Vásárló Már sejthető, milyen újdonság várható a jövőben a Tescótól
Buksza blog | 2024. október 13. 12:29
Az Egyesült Királyságban a Bajnokok Ligájának döntője előtt adott ízelítőt a Tesco abból, mekkora reklámkampánnyal érheti el az áruházlánc vevőit egy cég, ha él az ezzel kapcsolatos új lehetőségekkel.
Vásárló Felújítás vagy újjáépítés: melyik éri meg jobban?
Márkázott tartalom | 2024. október 10. 10:22
Egy ház lebontása és újjáépítése enyhén szólva is ijesztő. De csak azért, mert nagyon nagy munkának tűnik, még nem biztos, hogy jobban megéri részleges felújításba kezdeni a teljes átépítés helyett. 
Vásárló Hogyan úszhatod meg az autómosást a legköltséghatékonyabban?
Márkázott tartalom | 2024. október 9. 11:23
Minden autótulajdonosnak nagy fejtörést okoz az autó mosása, vagyis inkább annak a hogyanja és legfőképpen a helyszíne. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG