4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Millió meg egy olyan tényező van a világon, ami képes befolyásolni az egyének reakcióit, ilyenek például a különböző akciók is, melyek minden emberből mást hoznak ki, ha a viselkedésmintákat tekintjük. A teljesség igénye nélkül most felsorolunk néhány vásárlótípust, hogy ki, miként kezeli a hasonló élethelyzeteket.

1. A korán kelő típus

Az akciós napok előtt már külön rákészül a nagy izgalmakra, ha például 8-tól van nyitás, akkor már 5-re ébresztőt kapcsol magának, hogy 6-tól az üzlet előtt várakozzon a tömeggel. Az is lehet, hogy a madarak hangjára ébred, hogy akár online lecsaphasson a legjobb ajánlatokra. Már éjfélkor bekapcsolja a számítógépet és bekészíti a megfelelő webshop-ot a böngészőbe és tűkön ülve várja, hogy végre a rendelés gombra kattinthasson.

2. A gyűjtögető típus

Minden éven jelen van vagy fizikálisan vagy online a Black Friday ajánlatait böngészve és vizsgálva. Már lehet több hasonló konyhai robotgép vagy kerti elektromos eszköz lapul otthon neki, terméket halmoz termékre, mert teljesen bezsong a jutányos árakon. Évről-évre egyre több és több dolgot halmoz fel otthonában, hiszen: akciós volt!

3. A nemtörődöm típus

Lehet felőle Black Friday, Boxing Day vagy akár Cyber Monday is, jöhet a Mikulás, a Húsvéti Nyúl, őt aztán nem érdekli sem az akció, sem a nagybevásárlás. Furán néz mindenkire, akik megőrülnek ezen napok során és inkább bezárkózik a TV vagy egy jó könyv mellé, amíg lecsengenek a hatalmas akciók, hogy véletlenül se kelljen foglalkoznia velük.

4. A feliratkozó és/vagy VIP típus

Levadászik minden áldott feliratkozási lehetőséget fekete péntek előtt, hogy feliratkozott VIP tagként első kézből kapja meg e-mailben a legjobb ajánlatokról, legnagyobb akciókról szóló leveleket. Izgalmakkal telve várja, hogy minél több e-mailt kapjon, minél több oldalról, majd pillanatok alatt végigböngészi mire van szüksége és mire nincs.

5. A spóroló típus

Telerakja az online vagy fizikális kosarát mindenféle jóval a nagy akciók keretében, legyen szó ajándékról, játékról, konyhai eszközről vagy akár kerti szerszámról. Majd, amikor kiszámolja, hogy mennyit kellene fizetnie, inkább békésen visszarak mindent a helyére és 10 termék helyett, 1-2 vagy inkább egyet sem visz haza. Inkább a vásárlás élménye élteti, szereti a vele járó izgalmakat, de költeni már nem szívesen költ annyit, amennyit eltervez, hogy fog.

6. Az elszánt típus

A koránkelő típusok közé is tartozhat, már nagyon korán rákészül a fáradthatatlan vásárlásra, pénztárcát és önmagát nem kímélve veti bele magát az akciós cédulák rengetegébe. Ő a leggyorsabb, mindenkinél hamarabb összeszedi a kívánt termékeket és ha fene fenét eszik is megszerzi, amit szeretne. Nincs, ami megállítaná, ha kell az az LCD TV akkor lesz is.

7. A rendszerezett típus

Hosszas kidolgozást szed össze és listákat ír mindenről. Az akciós termékekről, a lelőhelyükről, az áraikról, összehasonlít mindent mindennel és csak azután dönt. Nem túl korán, de még időben érkezik, hogy elkerülje a tömeget, de maradjanak a számára is szuper dolgok. Pontosan rendszerezett listáinak a segítségével gyorsan és hatékonyan vásárol, fittyet hány a többi emberre, akik csodálattal nézik higgadtságát, mellyel kapkodás nélkül szerezhet meg mindent.

8. A tömeg kerülő

A Black Friday-t és hasonló akciós napokat messziről elkerüli, nem szereti a zsongást a hatalmas termékekért megőrülő tömeget pedig még annyira sem. Igyekszik a „nemtörődöm” típushoz hasonlóan otthon bezárkózni a hömpölygő tömeg ellen és csendben kivárni, amíg elül a vihar. Esetleg, ha már mindenki hazament, kimegy és szétnéz ő maga is, hogy maradt-e még valami vásárlásra érdemes termék.

Mindannyian különbözőek vagyunk, a fenti kategóriák a teljesség igénye nélkül kerültek összegzésre és még az is lehet, hogy te, mint olvasó egyikbe sem tartozol bele. Amennyiben viszont magadra ismertél, mit gondolsz, te melyik vagy?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG