4p

Millió meg egy olyan tényező van a világon, ami képes befolyásolni az egyének reakcióit, ilyenek például a különböző akciók is, melyek minden emberből mást hoznak ki, ha a viselkedésmintákat tekintjük. A teljesség igénye nélkül most felsorolunk néhány vásárlótípust, hogy ki, miként kezeli a hasonló élethelyzeteket.

1. A korán kelő típus

Az akciós napok előtt már külön rákészül a nagy izgalmakra, ha például 8-tól van nyitás, akkor már 5-re ébresztőt kapcsol magának, hogy 6-tól az üzlet előtt várakozzon a tömeggel. Az is lehet, hogy a madarak hangjára ébred, hogy akár online lecsaphasson a legjobb ajánlatokra. Már éjfélkor bekapcsolja a számítógépet és bekészíti a megfelelő webshop-ot a böngészőbe és tűkön ülve várja, hogy végre a rendelés gombra kattinthasson.

2. A gyűjtögető típus

Minden éven jelen van vagy fizikálisan vagy online a Black Friday ajánlatait böngészve és vizsgálva. Már lehet több hasonló konyhai robotgép vagy kerti elektromos eszköz lapul otthon neki, terméket halmoz termékre, mert teljesen bezsong a jutányos árakon. Évről-évre egyre több és több dolgot halmoz fel otthonában, hiszen: akciós volt!

3. A nemtörődöm típus

Lehet felőle Black Friday, Boxing Day vagy akár Cyber Monday is, jöhet a Mikulás, a Húsvéti Nyúl, őt aztán nem érdekli sem az akció, sem a nagybevásárlás. Furán néz mindenkire, akik megőrülnek ezen napok során és inkább bezárkózik a TV vagy egy jó könyv mellé, amíg lecsengenek a hatalmas akciók, hogy véletlenül se kelljen foglalkoznia velük.

4. A feliratkozó és/vagy VIP típus

Levadászik minden áldott feliratkozási lehetőséget fekete péntek előtt, hogy feliratkozott VIP tagként első kézből kapja meg e-mailben a legjobb ajánlatokról, legnagyobb akciókról szóló leveleket. Izgalmakkal telve várja, hogy minél több e-mailt kapjon, minél több oldalról, majd pillanatok alatt végigböngészi mire van szüksége és mire nincs.

5. A spóroló típus

Telerakja az online vagy fizikális kosarát mindenféle jóval a nagy akciók keretében, legyen szó ajándékról, játékról, konyhai eszközről vagy akár kerti szerszámról. Majd, amikor kiszámolja, hogy mennyit kellene fizetnie, inkább békésen visszarak mindent a helyére és 10 termék helyett, 1-2 vagy inkább egyet sem visz haza. Inkább a vásárlás élménye élteti, szereti a vele járó izgalmakat, de költeni már nem szívesen költ annyit, amennyit eltervez, hogy fog.

6. Az elszánt típus

A koránkelő típusok közé is tartozhat, már nagyon korán rákészül a fáradthatatlan vásárlásra, pénztárcát és önmagát nem kímélve veti bele magát az akciós cédulák rengetegébe. Ő a leggyorsabb, mindenkinél hamarabb összeszedi a kívánt termékeket és ha fene fenét eszik is megszerzi, amit szeretne. Nincs, ami megállítaná, ha kell az az LCD TV akkor lesz is.

7. A rendszerezett típus

Hosszas kidolgozást szed össze és listákat ír mindenről. Az akciós termékekről, a lelőhelyükről, az áraikról, összehasonlít mindent mindennel és csak azután dönt. Nem túl korán, de még időben érkezik, hogy elkerülje a tömeget, de maradjanak a számára is szuper dolgok. Pontosan rendszerezett listáinak a segítségével gyorsan és hatékonyan vásárol, fittyet hány a többi emberre, akik csodálattal nézik higgadtságát, mellyel kapkodás nélkül szerezhet meg mindent.

8. A tömeg kerülő

A Black Friday-t és hasonló akciós napokat messziről elkerüli, nem szereti a zsongást a hatalmas termékekért megőrülő tömeget pedig még annyira sem. Igyekszik a „nemtörődöm” típushoz hasonlóan otthon bezárkózni a hömpölygő tömeg ellen és csendben kivárni, amíg elül a vihar. Esetleg, ha már mindenki hazament, kimegy és szétnéz ő maga is, hogy maradt-e még valami vásárlásra érdemes termék.

Mindannyian különbözőek vagyunk, a fenti kategóriák a teljesség igénye nélkül kerültek összegzésre és még az is lehet, hogy te, mint olvasó egyikbe sem tartozol bele. Amennyiben viszont magadra ismertél, mit gondolsz, te melyik vagy?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
Vásárló Fekete karácsony: minden idők legdrágább bevásárlására készülhetnek a magyarok
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. december 9. 05:47
Az elmúlt hónapok áremelkedése decemberben tetőzött: másfél éve nem láttunk akkora drágulást a hipermarketekben, mint most. A két számjegyű drágulás visszatért az üzletekbe, sosem volt még ilyen drága a nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár története során.
Vásárló Évtizedek óta példátlan drágulás történt: méregdrága lett a kávé
Buksza blog | 2024. december 8. 16:45
A kávé ára ötven éve nem látott magasságba nőtt miután az alapanyag kínálata messze elmarad a kereslettől. A háttérben részben a klímaváltozás és az ellátás finanszírozásának némi kavarodása áll.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG