4p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Millió meg egy olyan tényező van a világon, ami képes befolyásolni az egyének reakcióit, ilyenek például a különböző akciók is, melyek minden emberből mást hoznak ki, ha a viselkedésmintákat tekintjük. A teljesség igénye nélkül most felsorolunk néhány vásárlótípust, hogy ki, miként kezeli a hasonló élethelyzeteket.

1. A korán kelő típus

Az akciós napok előtt már külön rákészül a nagy izgalmakra, ha például 8-tól van nyitás, akkor már 5-re ébresztőt kapcsol magának, hogy 6-tól az üzlet előtt várakozzon a tömeggel. Az is lehet, hogy a madarak hangjára ébred, hogy akár online lecsaphasson a legjobb ajánlatokra. Már éjfélkor bekapcsolja a számítógépet és bekészíti a megfelelő webshop-ot a böngészőbe és tűkön ülve várja, hogy végre a rendelés gombra kattinthasson.

2. A gyűjtögető típus

Minden éven jelen van vagy fizikálisan vagy online a Black Friday ajánlatait böngészve és vizsgálva. Már lehet több hasonló konyhai robotgép vagy kerti elektromos eszköz lapul otthon neki, terméket halmoz termékre, mert teljesen bezsong a jutányos árakon. Évről-évre egyre több és több dolgot halmoz fel otthonában, hiszen: akciós volt!

3. A nemtörődöm típus

Lehet felőle Black Friday, Boxing Day vagy akár Cyber Monday is, jöhet a Mikulás, a Húsvéti Nyúl, őt aztán nem érdekli sem az akció, sem a nagybevásárlás. Furán néz mindenkire, akik megőrülnek ezen napok során és inkább bezárkózik a TV vagy egy jó könyv mellé, amíg lecsengenek a hatalmas akciók, hogy véletlenül se kelljen foglalkoznia velük.

4. A feliratkozó és/vagy VIP típus

Levadászik minden áldott feliratkozási lehetőséget fekete péntek előtt, hogy feliratkozott VIP tagként első kézből kapja meg e-mailben a legjobb ajánlatokról, legnagyobb akciókról szóló leveleket. Izgalmakkal telve várja, hogy minél több e-mailt kapjon, minél több oldalról, majd pillanatok alatt végigböngészi mire van szüksége és mire nincs.

5. A spóroló típus

Telerakja az online vagy fizikális kosarát mindenféle jóval a nagy akciók keretében, legyen szó ajándékról, játékról, konyhai eszközről vagy akár kerti szerszámról. Majd, amikor kiszámolja, hogy mennyit kellene fizetnie, inkább békésen visszarak mindent a helyére és 10 termék helyett, 1-2 vagy inkább egyet sem visz haza. Inkább a vásárlás élménye élteti, szereti a vele járó izgalmakat, de költeni már nem szívesen költ annyit, amennyit eltervez, hogy fog.

6. Az elszánt típus

A koránkelő típusok közé is tartozhat, már nagyon korán rákészül a fáradthatatlan vásárlásra, pénztárcát és önmagát nem kímélve veti bele magát az akciós cédulák rengetegébe. Ő a leggyorsabb, mindenkinél hamarabb összeszedi a kívánt termékeket és ha fene fenét eszik is megszerzi, amit szeretne. Nincs, ami megállítaná, ha kell az az LCD TV akkor lesz is.

7. A rendszerezett típus

Hosszas kidolgozást szed össze és listákat ír mindenről. Az akciós termékekről, a lelőhelyükről, az áraikról, összehasonlít mindent mindennel és csak azután dönt. Nem túl korán, de még időben érkezik, hogy elkerülje a tömeget, de maradjanak a számára is szuper dolgok. Pontosan rendszerezett listáinak a segítségével gyorsan és hatékonyan vásárol, fittyet hány a többi emberre, akik csodálattal nézik higgadtságát, mellyel kapkodás nélkül szerezhet meg mindent.

8. A tömeg kerülő

A Black Friday-t és hasonló akciós napokat messziről elkerüli, nem szereti a zsongást a hatalmas termékekért megőrülő tömeget pedig még annyira sem. Igyekszik a „nemtörődöm” típushoz hasonlóan otthon bezárkózni a hömpölygő tömeg ellen és csendben kivárni, amíg elül a vihar. Esetleg, ha már mindenki hazament, kimegy és szétnéz ő maga is, hogy maradt-e még valami vásárlásra érdemes termék.

Mindannyian különbözőek vagyunk, a fenti kategóriák a teljesség igénye nélkül kerültek összegzésre és még az is lehet, hogy te, mint olvasó egyikbe sem tartozol bele. Amennyiben viszont magadra ismertél, mit gondolsz, te melyik vagy?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem csupán a magyarokat hagyta faképnél a zsugorodó áruházlánc
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 10:07
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Vásárló Trump rácsapott a konyhaasztalra is
Buksza blog | 2025. április 15. 07:54
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Vásárló Egyre súlyosabb a helyzet, már keresik az utódot a csokipiacon
Buksza blog | 2025. április 13. 16:59
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Vásárló „Egy euróval sem adunk többet a kormánynak” – kellemetlen meglepetés érheti a Szlovákiában vásárló magyarokat
Buksza blog | 2025. április 13. 12:15
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Vásárló Az árrésstopról is beszélt a magyar Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:41
A jelenlegi piaci környezet egy akadálypálya a kiskereskedelmi láncoknak. Ezen próbál lavírozni a Spar. Most kiderült, mennyire sikerült. 
Vásárló Mire számíthatunk 2025-ben a betonozás áraival kapcsolatban?
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 09:40
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
Vásárló A jövő autómosása – víz nélkül
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 08:53
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Vásárló Nagyot csökken az üzemanyagok ára, így időzítse a tankolást!
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:29
600 forint alá is benézhetnek az árak.
Vásárló Dohányzás: anyuci és apuci idegesítő szerepébe képzeli magát egy áruházlánc
Buksza blog | 2025. április 8. 11:03
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.
Vásárló Furcsa sorsa jutott egy csapat Audi – ezt is Trump intézte el
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 13:57
Audi-szállítmányok ragadtak bent az amerikai kikötőkben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG