1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KFC tudta, hogy kínai beszállítói számos antibiotikummal és hormonkeverékkel kezelték az általa felvásárolt csirkéket, a vállalat mégsem jelentette az ügyet az illetékes hatóságoknál - állítja a kínai sajtó.

Az újabb részlettel tovább dagad Kínában a KFC-t és a McDonald's-ot érintő csirkehús-beszállítói botrány, amelyet a hét elején a központi televízió, a CCTV egyik riportja tárt fel. Akkor még csak annyit lehetett tudni: a gyorsétterem-láncoknak is beszállító kínai Liuhe és Yintai vállalatok olyan farmerektől vásároltak húst, akik hormonkeverékkel dúsították és tucatnyi antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott és éjjel-nappal etetett csirkéket.

Mostanra az is kiderült, hogy a KFC tulajdonosa, a Yum Brands 2010 óta tudott róla, hogy komoly mennyiségű antibiotikum található az általa vásárolt csirkehúsban, a cég ugyanis 2005-ben szerződést kötött a sanghaji élelmiszer- és gyógyszerellenőrzési intézettel, hogy az kéthavonta ellenőrizze termékeinek minőségét - derítette ki a Sanghaji Televízió (STV).

A sanghaji intézet 2010 és 2011 között 19-ből 8 mintában talált a megengedettnél magasabb mennyiségű antibiotikumot, s az erről szóló jelentését el is küldte a Yum Brandsnek. A vállalat azonban nem jelentette a beszállítójánál tapasztalt visszaélést a hatóságoknál, sőt, egészen az idén augusztusig vásárolt attól, s az STV riportja szerint azután is csak vállalati stratégiájának kiigazítása miatt szakította meg az üzleti kapcsolatot a Liuhevel.

A KFC védekezik: visszaküldték a rossz húst

Egy, a China Daily napilapnak eljuttatott e-mailben a KFC úgy fogalmaz: a cég szigorúan betartja a kínai minőségi előírásokat. A vállalat hozzátette: 2010-ben a Liuhe és Yingtai vállalatok is rossz minőségű húst szállítottak, amit a vállalat visszaküldött a beszállítóknak, a Liuhe vállalattal pedig éppen a minőségi kockázatok miatt szakították meg a kapcsolatot.

A Yum Brandsnek és a sanghaji élelmiszer- és gyógyszerellenőrzési intézetnek is jelentenie kellett volna a visszaélést, előbbinek szigorítania kellett volna beszállítóinak vizsgálatát vagy megszakítani az üzleti kapcsolatot azzal - mondta a Shanghai Daily napilapnak Ku Csen-hua, a sanghaji élelmiszerbiztonsági hivatal helyettes igazgatója. Ku úgy fogalmazott: ha bebizonyosodik a szabályszegés, az érintett vállalatok a létező legszigorúbb büntetésre számíthatnak.

Mikroblogján a KFC a hét elején azt ígérte, aktívan együtt fog működni a hatóságokkal a vizsgálatok során, a Sanghaj Televíziónak a Yum Brands nem nyilatkozott, mondván, az ügy még nem zárult le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG