3p

Az online kereskedelem nagy utat járt be azóta, hogy az ezredforduló táján feltalálták, ám az amerikaiakblegkedveltebb fogyasztási cikkei, az autók adásvételét még éppen hogy csak megérintette. Ez azonban megváltozhat. 

Az Egyesült Államokban a használt és az új autók piacának értékét összesen 2,5-3 ezer milliárd dollárra becsüli az autókereskedők szakmai szervezete, a National Automobile Dealers Association. Nem csoda, hogy felkeltette az ország és egyben a világ legnagyobb internetes kereskedőjének, az Amazonnak a figyelmét.

Új útra lép az online mamut. Fotó: Depositphotos
Új útra lép az online mamut. Fotó: Depositphotos

A vállalat 2023 végén hivatalosan is elindított egy kísérletet a közvetlen online autóértékesítéssel kapcsolatban. Egyelőre csak a cég régi partnere, a Hyundai néhány dealerének tették lehetővé, hogy az Amazon virtuális piacterén is értékesítse járműveit és a vevők csak a cégek alkalmazottai lehetnek. Az Amazon hasonló pilot programmal vezette be újításait az utazási, az élelmiszer-kereskedelmi és egészségügyi szolgáltatási piacon.

Piackutatások szerint az autóvásárlás során a vevők 90 százaléka csinál valamit az interneten, még ha ez csak a keresgélés is. Négyből három megkérdezett elképzelhetőnek tartja az online vásárlást, mert egyszerű és gyors. Ennél is érdekesebb, hogy 15-20 százalékuk részben már így is oldja meg az autóvásárlást.

Az interneten találja meg a konkrét autót, ami meg akar venni és sokan a hitelügyintézést is online csinálják. Figyelembe véve az Amazon 150 millió fogyasztóját, ezek az arányok óriási bizniszt sejtetnek az online kiskereskedelem koronázatlan királyának.

Gigantikus piacról van szó

Az autósok 25-30 százaléka nyitott teljesen arra, hogy az interneten vegyen autót. Ez az arány a villanyautósok körében 40 százalék. Ha abból indulunk ki, hogy mondjuk a vevők átlag 35 százaléka vásárolná meg új autóját online, akkor az USA-ban 2023-ban eladott 15,6 millió autóval számolva ez az arány 5,46 milliót jelentene. Ez átlag 48 ezer dolláros (17 millió forint) árral számolva összesen 262 milliárdos forgalmat generálna az internetes kiskereskedelemben. Az utóbbi összeg több mint negyedével nagyobb Magyarország éves GDP-jénél. Az autógyártók egy kicsi szelete, a Tesla és a Rivian saját weboldaláról, közvetlenül árulja autóit, míg a

Caravana használt autókkal teszi ugyanezt. Offline nem tudnák ezt megtenni, mert az USA tagállamaiban szigorú szabályok védik az autókereskedők üzletét. Az Amazon próbálkozása egyelőre szerény vállalkozás, de a dealerek figyelnek. Egyesek közülük szkeptikusak. Úgy vélik, az autósok többsége mindig előnyben fogja részesíteni az autószalonok felkeresését. Mások azonban látják, hogy egy kiskereskedelmi óriás vetett szemet a piacukra, hatalmas tőketartalékkal és technológiai felkészültséggel.

Az első lépés, amit az Amazon megtehet, hogy lehetővé teszi a dealereknek az online megjelentést piacterén. Ugyanúgy, ahogy a többi kiskereskedő partnerének. Ezután jöhet a közvetlen autóértékesítés a magánvásárlóknak. (Forrás: CNBC)

Címkék: Vásárló Amazon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG