Az Aldi és a Lidl brit leánycégei rekordforgalmat értek el 2023-karácsonyán – derült ki a Reuters jelentéséből. Az Aldi értékesítése 8 százalékkal ugrott meg a december 24-ét megelőző négy hétben, elérve az 1,5 milliárd fontot (közel 660 milliárd forint), miközben a Lidl, amelynek a szigetországban kisebb a piaci részesedése német versenytársánál 12 százalékos növekedést ért el.
Mindkét vállalatnak ez volt az eddigi legerősebb ünnepi szezonja a szigetországban a karácsonyt megelőző pénteken, ami tavaly december 22-ére esett. Az Aldit konkrétan 2,5 millió vásárló rohamozta meg egyetlen nap alatt. A Lidl áruházaiban 4,5 millióval nőtt decemberben a vásárolók száma 2022 decemberéhez képest.
A német diszkontláncok Nagy-Britannia leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi vállalatai – derül ki a Kantar piackutató cég összesítéseiből. Eddigi terjeszkedésüket megfejelve a következő időszakban több száz új áruházat fognak nyitni.
A brit vásárlókat az elmúlt időszakban az infláció is a diszkontokba terelte. A szigetországban az élelmiszerek és az italok ára 27 százalékkal ugrott meg az elmúlt két évben. Az elmúlt időszakban ugyan lassult a pénzromlás tempója, ám ennek a két árufajtának a piacán továbbra is erős az infláció. A hivatalos adatok szerint az élelmiszerek és az italok kilenc százalékkal kerültek többe 2023 végén, mint egy évvel korábban.
A november 26-át megelőző 12 hétben az Aldi 9,6 százalékos piaci részesedéssel a negyedik volt a brit kiskereskedelmi vállalatok sorrendjében a Tesco, a Sainsbury’s és az Asda után – derül ki a Kantar adataiból. A Lidl 7,8 százalékos súllyal a hatodik.