2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A két német diszkont-áruházlánc, az Aldi és Lidl egész Európában ádáz harcot vív a vásárlókért a hagyományos boltláncokkal, az egyik legdurvább „csata” az Egyesült Királyságban folyik.

Az Aldi és a Lidl brit leánycégei rekordforgalmat értek el 2023-karácsonyán – derült ki a Reuters jelentéséből. Az Aldi értékesítése 8 százalékkal ugrott meg a december 24-ét megelőző négy hétben, elérve az 1,5 milliárd fontot (közel 660 milliárd forint), miközben a Lidl, amelynek a szigetországban kisebb a piaci részesedése német versenytársánál 12 százalékos növekedést ért el.

Mindkét vállalatnak ez volt az eddigi legerősebb ünnepi szezonja a szigetországban a karácsonyt megelőző pénteken, ami tavaly december 22-ére esett. Az Aldit konkrétan 2,5 millió vásárló rohamozta meg egyetlen nap alatt. A Lidl áruházaiban 4,5 millióval nőtt decemberben a vásárolók száma 2022 decemberéhez képest.

Tarol a Lidl a brit piacon, az Aldival egyetemben. Fotó: Lidl
Tarol a Lidl a brit piacon, az Aldival egyetemben. Fotó: Lidl

A német diszkontláncok Nagy-Britannia leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi vállalatai – derül ki a Kantar piackutató cég összesítéseiből. Eddigi terjeszkedésüket megfejelve a következő időszakban több száz új áruházat fognak nyitni.

A brit vásárlókat az elmúlt időszakban az infláció is a diszkontokba terelte. A szigetországban az élelmiszerek és az italok ára 27 százalékkal ugrott meg az elmúlt két évben. Az elmúlt időszakban ugyan lassult a pénzromlás tempója, ám ennek a két árufajtának a piacán továbbra is erős az infláció. A hivatalos adatok szerint az élelmiszerek és az italok kilenc százalékkal kerültek többe 2023 végén, mint egy évvel korábban.

A november 26-át megelőző 12 hétben az Aldi 9,6 százalékos piaci részesedéssel a negyedik volt a brit kiskereskedelmi vállalatok sorrendjében a Tesco, a Sainsbury’s és az Asda után – derül ki a Kantar adataiból. A Lidl 7,8 százalékos súllyal a hatodik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG