2p

Akárcsak Magyarországon, Romániában is a Lidl az egyik legnépszerűbb áruházlánc. Évek óta első helyen áll, most megvédte a címét. 

Tavaly is a Lidl volt a legnagyobb forgalmat elérő kiskereskedelmi vállalat Romániában. A német kézben lévő boltlánc romániai 2023-as árbevétele 21,76 milliárd lej  - 1719 milliárd forint - volt. Ez 17,6 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban, írja. A Lidl 2020-ban lett a legnagyobb romániai kiskereskedő, azóta őrzi piacvezető pozícióját.

Romániában is jól megy a Lidlnek / A kép illusztráció
Romániában is jól megy a Lidlnek / A kép illusztráció
Fotó: Lidl

A következő nyolc vállalat sorrendje megegyezik az egy évvel korábbival:

  • a második - a Lidl-tulajdonos Schwarz Csoporthoz tartozó - Kaufland 18,34 milliárd lejes - 1449 milliárd forintos árbevétellel,
  • harmadik a francia hátterű Carrefour 17,56 milliárd lejjel (1387 milliárd forinttal). 

Utánuk jön a Profi, a Metro, a Mega Image, a Penny, az Auchan és a Selgros. A romániai kiskereskedelem történetében első alkalommal történt meg, hogy öt áruházlánc bevételei is meghaladták a 10 milliárd lej (790 milliárd forint). A piacot uraló multik közül legnagyobb arányban, 19 százalékkal, a Carrefour bevételei nőttek. Ez nagyrészt annak tudható be, hogy tavaly a francia vállalat felvásárolta a Corát, ami 1,4 milliárd lej pluszbevételt hozott a cégnek. A Cora eltűnésével felszabadult a toplista 10. helye, amit hosszú évek óta először egy román tőkével működő cég, a La Cocoș foglalt el. A raktáráruházakat működtető ploiești-i vállalkozás tavalyi árbevétele 974 millió lej volt.

A top 10-ben szereplő cégek közül kilenc nyereséges volt 2023-ban. A legnagyobb, 1,07 milliárd lej (83,8 milliárd forint) profitot a Lidl érte el, majd a Kaufland következett 864 millió lejjel. A legnagyobb arányban, 56,5 százalékkal a Mega Image nyeresége nőtt. A vállalat profitja így 218 millió lej lett. Az Auchan és a Selgros profitja egyaránt 13,5 százalékkal csökkent az előző évihez képest. Egyedül a Profi zárta veszteséggel a tavalyi évet. Kiadásai 213 millió lejjel haladták meg a bevételeit, ami 25,5 százalékos javulást jelent az előző év eredményéhez viszonyítva. Ha a versenyhivatal jóváhagyja a Profi felvásárlását, akkor idén már valószínűleg a Mega Image lesz az első számú romániai kiskereskedő. (Via maszol.ro

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG