A Penny romániai leánycége 8,32 milliárd lej - 64,7 milliárd forint - árbevételt ért el 2023-ban, ami 16 százalékkal volt több 2022-höz képest és új rekord a kiskereskedő történetében. Ez a kilencedik egymást követő év, hogy a romániai érdekeltség a tulajdonos - a magyar Penny-hálózatot is működtető - német Rewe Group legjobb eredményt elérő vállalata.
A nettó nyereség 224 millió lej (17,5 milliárd forint) lett tavaly, ami 47 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A vállalat eközben 634 millió lejt (49,5 milliárd forint) költött bővítésre és modernizációra áruházaiban és logisztikai központjaiban. Az elmúlt évben egyebek mellett könnyebben elérhetővé tették a boltokban a gyakran keresett készételeket és a zöldség-gyümölcs részleget.
Rekordot ért el a boltlánc
Kifejezetten a kisgyermekeseknek, az időseknek és az állateledeleket keresőknek kialakított szekciókat hoztak létre. Emellett gondolnak az impulzusvásárlásokra is. Újraszervezték azoknak a termékeknek a kínálatát, amelyeket az ilyen típusú vásárlásra hajlamos fogyasztók találnak meg a boltokban. A Penny Romania egymás után köti a szerződéseket a házhoz szállító cégekkel. Románia 60 városában 187 Penny-áruház kínál ilyen szolgáltatást.
Tavaly 40 új áruházat nyitott a vállalat, ami rekordnak számít. Ennek eredményeként a magyar piacon több mint 230 áruházat működtető Penny már 378 romániai áruházzal rendelkezik, amelyeket négy logisztikai központ szolgál ki.
Az idén két számjegyű fogalomnövekedést terveznek és 35-40 új boltot, illetve egy új logisztikai központot nyitnak. A 2024-es befektetési keret 150 millió euró, ami 22 millióval több, mint 2023-ban. A cég 2030-ig összesen egymilliárd eurót fektet be Romániában. (Via ESM Magazine)