Rábai Dániel, a Continental Hungária Kft. ügyvezető igazgatója szerint a magyar vásárlóknál a költségtakarékosság fontosabb szempont, mint a biztonság, ezért továbbra is keresettek az olcsó, kevésbé ismert ázsiai márkák, valamint a használt, kétes eredetű, garancia nélküli abroncsok.
Urbán Péter, a Bridgestone regionális adminisztrációs igazgatója ennek kapcsán úgy vélte: a használtpiaci felfutás a megtakarítás mellett veszélyforrást is jelenthet, ráadásul az ezzel foglalkozó cégek áfát és környezetvédelmi díjat sem fizetnek.
Hányan nem használnak téli gumit?
A Magyar Gumiabroncs Szövetség tárgyal a kormánnyal arról, hogy Magyarországon is legyen ajánlott (nem kötelező) a téli gumik használata.
A szövetség már korábban is közölte: üdvözli a fővárosi önkormányzat rendeletét, miszerint kötelező lesz a budapesti taxik számára a téligumiabroncs-használat idén október 15-től, de szerinte ezt a teljes autóstársadalomra ki kellene terjeszteni, vagy legalábbis szigorítani kellene az előírásokon.
Becslésük szerint tavaly az autósok 40 százaléka nem téli gumival közlekedett. Arról nincs pontos adat, hogy a nem megfelelő (téli-)abroncs használata hány balesetet okozott.