1p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Idehaza az autómárkák ismertségét tekintve minden ötödik fiatalnak a BMW jut először eszébe. A legnépszerűbb márkának tízből hatan az Opelt tartják a Suzuki mellett.

Egy friss felmérés szerint a megkérdezettek kevesebb, mint fele válaszolta, hogy szüleinek van autója, közülük a legtöbben Opellel, Suzukival és Forddal rendelkeznek. A fiatalok nagy része, amint eléri a korhatárt, megszerzi a jogosítványt: a jogosítvánnyal rendelkező 15-25 évesek több mint fele 17-18 évesen szerezte meg a vezetői engedélyt. A vezetni tudóknak mintegy 64%-a főleg a család vagy rokonok látogatásánál használja az autót. Továbbá bevásárolni, iskolába, munkába járnak vele a legtöbben.

A saját autóval rendelkező fiatalok kétharmada önerőből, saját pénzből vette autóját, egyharmaduk részben, vagy egészében szülői segítséggel. Akik csak tervezik a vásárlást, elsődlegesen az interneten tájékozódnak a lehetőségekről ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az elmúlt 3 hónapban készített az Ipsos, a 15-25 év közöttieket reprezentáló 555 fő személyes módon történő megkérdezésével.

A 15-25 évesek alig 5 százaléka jár saját autóval és 76 százalékuknak nincs jogosítványa. Minden ötödik fiatal B kategóriás jogosítványt birtokol, a vagy egyéb kategóriát csak 2-3 százalékuk.

A fiatalok nagy része, amint eléri a korhatárt, megszerzi a jogosítványt: a jogosítvánnyal rendelkező 15-25 évesek több mint fele 17-18 évesen szerezte meg a vezetői engedélyt, míg húsz százalékuk a vezetés elsajátítását inkább húsz éves kora után kezdte el. Amellett, hogy fiatalon leteszik a vizsgát, rendszeresen vezetnek is. A jogosítvánnyal rendelkező fiatalok negyede naponta vezet, további egyharmaduk heti 2-3 alkalommal. 15 százalékuk azonban kijelentette, hogy ritkábban, mint 3 havonta, vagy egyáltalán nem szokott volán mögé ülni.

A vezetni tudóknak mintegy 64 százaléka főleg a család vagy rokonok látogatásánál használja az autót. Továbbá bevásárolni, iskolába, munkába járnak vele a legtöbben. A saját autóval rendelkező fiatalok kétharmada önerőből, saját pénzből vette autóját, egyharmaduk részben, vagy egészében szülői segítséggel. Hitelre viszonylag kevesen vásároltak autót, 80 százalékuk készpénzzel fizetett. A vásárolt autók szinte kizárólag használtak, csupán 7 % vett újat. A döntést megelőző keresés főleg a megbízható csatornák igénybe vételével zajlott: barátokon, ismerősökön keresztül érdeklődtek a fiatalok, amelyet az internetes kutakodás követ. A vásárlásnál a legfontosabb szempontnak a jó ár-érték arány, a kevés fogyasztás és a márka megbízhatósága bizonyult.

Az autóval nem rendelkező fiatalok közül minden második azt állítja, később sem tervez autót vásárolni, ugyanakkor minden tizedik fiatal a következő 1-2 éven belül elképzelhetőnek tartja ezt. Azok közül, akik az elkövetkező 3 éven belül szeretnének autót vásárolni, 14 százalékuk venne újat. Preferenciáik megegyeznek azokéval, akik már birtokolnak gépjárművet, számukra is a jó ár-érték arány, az alacsony fogyasztás és a megbízhatóság a fő szempontok a keresés során. Abban azonban eltérnek a korcsoport autótulajdonosaitól, hogy számukra az elsődleges keresési felület az internet, 63 százalékuk itt böngész majd autót magának, míg a család és a rokonok tanácsára másodlagosan támaszkodnak majd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG