2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Már épp ideje volt az elmúlt egy év csúnya áremelkedése után.

A Lidl délelőtt jelentette be, hogy mától "jelentős mértékben és tartósan", 21-25 százalékkal csökkenti a "legnépszerűbb vajak árát". Az üzletlánc szerint egyes 250 grammos kiszerelésű termékek ára 1199-ről 899 forintra, egyes 100 grammos temékek ára pedig 479-ről 379 forintra csökkent.

Délután egy budapesti áruházban megnéztük, hogy valóban ez történt-e. Íme, ezt láttuk:

300 forint mínusz (a leárazott vaj felül látható). Fotó: Privátbankár
300 forint mínusz (a leárazott vaj felül látható). Fotó: Privátbankár

A Pilos márkanevű, 250 grammos termék ára valóban a cég által említett mértékben zuhant, és ezt, mint a képen látszik, jelezték is. (Igaz, az árcsökkenés akcióként van feltüntetve.) Ugyanez igaz a 100 grammos Mizo vajra is.Emellett továbbra is kaphatók ennél drágább vajtermékek, ezeknél nem láttuk jelét árcsökkenésnek.

A Lidl lépése alighanem reakció a nagy vetélytárs Aldi tegnapi bejelentésére: a szintén német diszkontlánc 20 százalékkal vitte lejjebb "a két legnépszerűbb", Desira és Milfina nevű saját márkás vajtermékének az árát. Ezek 1199 forint helyett ezentúl 959 forintba kerülnek. A 100 grammos, szintén saját márkás Kokárdás vaj pedig 479 forint helyett 383 forintba kerül. Szerintük nem akciókról, hanem tartósan alacsony árakról van szó.

Az Aldi az alacsonyabb árakat "a nemzetközi tej- és beszerzési piacon az utóbbi napokban kialakult árcsökkenés"-sel indokolta. Egyrészt a nagyobb mennyiségben előállított nyerstej miatt nőtt a kínálat, és így csökkent a nyerstej ára, másrészt januárban számos beszállítói szerződés lejárt, amelyek után a cég a korábbinál alacsonyabb beszerzési árakat ért el.

Az árcsökkenés vásárlói szempontból azért is örvendetes, mert a tejtermékek ára (is) csúnyán elszállt az elmúlt egy évben. Lapunk felmérése, az Árkosár szerint az árstopon kívüli tej 125 (!) százalékkal lett drágább 2022. január és 2023. január között, míg a tejföl ára 90,5, a sajté 65,6, a margariné pedig 49,5 százalékkal emelkedett.

A február eleji felmérésünk eredményét holnap reggel ismertetjük, addig is ajánljuk olvasóink figyelmébe januári helyzetképünket: 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG