3p
Kész iparággá nőtte ki magát a zsarolóvírusok értékesítése, már senki sincs biztonságban.

A zsarolóvírusok rendkívül népszerűek a bűnözők körében, mivel kevés energiabefektetéssel „óriási hozamot” lehet elérni velük. Nem csoda hát, ha az alvilágban kész iparág fejlődött ki a kártékony kódok fejlesztésére és értékesítésére, ezt nevezzük ma Ransomware-as-a-Service, (RaaS) modellnek, ezt közölte a Trend Micro a Privátbankár.hu-val. A kereslet és a kínálat is egyaránt óriási, ennek megfelelően az árak is sokat változtak az első zsarolóvírusok megjelenése óta: míg 2012-ben 10-20 dollárért hozzá lehetett jutni egy ilyen programhoz, ma a brazil alvilágban tavaly már 3000 dollárt is elkértek egy többplatformos vírusért.

Új vírus a láthatáron

A fejlesztők, úgy tűnik, szélmalomharcot vívnak a vírussal szemben, a bűnözők ugyanis folyamatosan tovább fejlesztik a kártékony kódokat, hogy azok meg tudják kerülni az egyre fejlődő védelmi rendszereket. Ilyen például a Gugi trójai bankvírus is, aminek most az Adroid 6 védelmén sikerült átverekednie magát, április és augusztus között csaknem megtízszereződött a Gugi áldozatainak száma, közölte a Kaspersky Lab a Privátbankár.hu-val.

A vírus célja, hogy ellopja a felhasználó banki azonosítóit vagy hitelkártya adatait, ehhez egy hamis SMS-t küld, amiben ráveszi a felhasználót, hogy egy fertőzött linkre kattintson. A vírus ezután felülírja a Google Play Store applikációt az adathalász alkalmazással, ami ezután különféle jogosultságokat kér, hasonlóan, mint amikor egy applikáció ilyeneket kért tőlünk telepítéskor. A gyanútlan felhasználó rábök az engedélyezésre, mire a program ellopja az adatait. Amennyiben ezt visszautasítja, úgy teljesen zárolja az áldozat készülékét.

Miért veszélyes?

"Az RaaS modell terjedése azért különösen veszélyes, mert ezzel olyan emberek kezébe is veszélyes fegyver kerülhet, akik minimális technológiai tudással rendelkeznek. Ezáltal folyamatosan bővül a potenciális támadók köre. A Trend Micro megfigyelései szerint az ilyen megoldásokat alkalmazó támadók egyre inkább a nagyvállalatokat veszik célba. A cégeknek tehát fokozottan ügyelniük kell a zsaroló vírusok kivédésére, ez pedig csak összetett, átgondolt, többszintű védelemmel valósítható meg "– mutatott rá Gömbös Attila, a Trend Micro rendszermérnöke.

Hogyan védekezzünk?

Magyarországon is tömegesen terjednek a legújabb, a felhasználók adatait titkosítással hozzáférhetetlenné tevő zsarolóvírusok, melyek egyik leggyakoribb képviselője a CTB-Locker. Még a legfejlettebb adatmentő megoldásokkal sem feltétlenül lehet visszaállítani az elveszett fájlokat - csak a megelőzésben bízhat, aki nem akar rengeteget bukni. A védekezési módokról korábban itt írtunk a Privátbankár.hu-n.>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG