2p
Az Egyesült Államokban népbetegségnek számít a túlsúly, aminek egyik fő okát a túl sok cukrozott üdítők, energiaitalok, cukrozott gyümölcslevek fogyasztásában látják. Ezért már az üdítős flakonokra is olyan figyelmeztető feliratokat raknának, mint amilyen a cigarettás dobozokon van. Nálunk is elindult egy folyamat: szeptembertől a közétkeztetésből száműzik a cukortartót.

A fiatalok harmada cukorbeteggel fog küzdeni

Az elhízást és egyéb súlyos betegségeket okozó cukrozott üdítőitalok ellen ugyanúgy kell kampányolni, mint a dohányzás ellen, figyelmeztető feliratok alkalmazásával és adóztatással - állapították meg amerikai szakértők egy konferencián.

Van remény?

Az üdítőital ellen kampányolók már mostanra is jelentős sikert értek el: az 1998-ban mért évi 208 literről mára 17 százalékkal, 166 literre csökkent az átlagfogyasztás az USA-ban.

Ugyanis jelenleg annyi cukros üdítőt isznak az amerikaiak, hogy a szakértők szerint ez azt vetíti előre, hogy a 2000-ben született lányok 38 százaléka, a fiúknak pedig 33 százaléka lesz cukorbeteg, vagy pre-diabéteszes.

Az afro-amerikai és hispániai lakosság körében ez a szám 50 százalékra növekszik nagy mértékű üdítőital fogyasztásuk miatt.

Kaliforniában már csak a kormányzó aláírására vár az a törvény, amely előírja a cukrozott üdítőitalok csomagolásán a következő figyelmeztető felirat feltüntetését: a cukrozott üdítőitalok fogyasztása hozzájárul az elhízáshoz, a cukorbetegség kialakulásához és a fogszuvasodáshoz.

Idehaza is eldugják a cukortartót

Nálunk május elején jelent meg a szeptember elsejétől hatályos közétkeztetésről szóló rendelet. A jogszabály részletesen szabályozza az iskolai menzákon, kórházakban adandó ételek elkészítését és tápanyagtartalmát. A felhasználási előírások, korlátozások és tilalmak szerint az italként kínált tejhez nem adhatnak cukrot, de a tea is legfeljebb a nyersanyag-kiszabati előírás szerint megengedett mértékben tartalmazhat hozzáadott cukrot. Azt előírják, hogy a tálalókonyhán nem adható az ételhez só, illetve cukor, továbbá, hogy az étkezőasztalon sem lehet só- és cukortartó. Hogy mi lesz ősztől a menzákon, arról bővebben ebben a cikkünkben olvashat >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kénytelenek szembemenni a vásárlókkal a húspótlógyártók
Buksza blog | 2024. március 1. 10:46
Az eddiginél is erősebb ellenszélben próbálnak teret nyerni maguknak a húspótló termékek gyártói, miután úgy tűnik, hogy tőzsdei befektetőik nem díjazzák a vevők megnyerését célzó árkedvezményeket.
Vásárló Nagyon jó hírt kaptak, akik a slágertablettákra vágynak
Buksza blog | 2024. február 28. 12:10
A cukorbetegséget kezelő és a súlycsökkentő gyógyszerek kereslete messze meghaladja a kínálatot, amit jól tükröz ezeknek a készítményeknek a csillagászati ára. Ez várhatóan hamarosan változni fog.
Vásárló Óriási összegre érkezett egy jóslat: 3091 billió forint megy vásárlásra
Buksza blog | 2024. február 28. 09:06
Még inkább leáldozóban van a falusi életmódhoz tartozó önellátó élelmiszer-termelés, a gyorséttermek és a házhoz szállítás előtt viszont fényes jövő előtt áll egy frissen megjelent előrejelzés szerint.
Vásárló Mire számíthatnak a diszkontláncokban a vevők?
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. február 26. 05:44
Januárhoz képest minimálisan drágult a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés - a korábbiakhoz képest módosított - kosara. Ez két terméknek köszönhető leginkább. Októberhez képest azonban sok termék két számjegyű csökkenést könyvelhetett el. 
Vásárló Kitört a csokiháború, berágott a Milka gyártója
Buksza blog | 2024. február 24. 17:08
A színek "szent tehenek", ha meghatározott márkájú termékek, például édességek csomagolásához kapcsolódnak, ami lehetőséget adott egy holland csokigyártónak, hogy tiltakozó kampányt építsen rájuk. 
Vásárló Kiderült a bevásárlókocsik titka, rafinált trükk helyett másról szól a történet
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. február 23. 15:20
Mindenkinek volt már dolga összevissza kacsázó kerekű, imbolygó bevásárlókocsival, ami enyhén szólva nem járul hozzá ahhoz, amit az áruházláncok pr-osai „jó bevásárlási élménynek” szoktak nevezni.
Vásárló Hogyan rendezzük be időtálló módon az irodánkat?
Márkázott tartalom | 2024. február 22. 18:04
Egy iroda belső kialakítása izgalmas feladat, azonban sok felelősséggel jár együtt. A környezet, amiben dolgozunk, közvetlen hatással van a munkavégzés hatékonyságára, de a dolgozók jólétére is, ezért meg kell gondolni, hogy milyen döntéseket hozunk. Egy teljes körű felújítás igen költséges folyamat, ezért természetes, hogy időtálló megoldásokban gondolkodunk. De hogyan rendezhetjük be az irodát úgy, hogy minden fontos körülménynek megfeleljünk? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban.
Vásárló Váratlan döntés a Pepcótól
Buksza blog | 2024. február 22. 11:02
Korábban még terjeszkedést tervezett a Pepco Ausztriában, most viszont az exitről döntött a cég.  
Vásárló Akár duplázhatja is az árakat a vörös-tengeri válság
Privátbankár.hu | 2024. február 19. 13:19
A támadások miatti hosszabb kerülőút csak a kisebbik baj, a krízis az egész világ szállítmányozási piacára komoly hatással van – és ezen keresztül a pénztárcánkra is.
Vásárló A boltláncoknak elege lett: a Lidl, a Tesco és a többiek közösen fordultak Brüsszelhez
Buksza blog | 2024. február 19. 10:55
Az elmúlt év ősze óta akadályozzák a Vörös-tengeren folyó hajózást a jemeni lázadók, ami túlcsordult az európai kiskereskedők tűrésküszöbén. Szakértők nem jósolják a helyzet gyors normalizálódását.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG