Magyarországon az első között nyitott ngy hipermarketet a francia Cora, ám a cég itteni egységei 2011-ben a konkurens Auchanhoz kerültek.
Most a francia piacon is megszűnik a Cora. A rivális, a a világ egyik legnagyobb áruházláncáként számon tartott Carrefour - amely egyben az Auchan versenytársa is - elkezdi a nemrégiben felvásárolt Cora-áruházak átnevezését, amit emlékezetessé akar tenni a vásárlóknak. A vállalat első körben tizenkilenc boltot keresztel át október első napjaiban, további húsz áruházat a hónap közepén, majd huszonegyet a végén. A változtatások minden esetben két hétig tartanak, miközben az áruházak ha nem is zavartalanul, de üzemelnek. Ez alatt az idő alatt megjelennek a jellegzetes Carrefour-termékek a polcokon, köztük a hatezer saját márkás árucikk. Az árakat legkevesebb tíz százalékkal csökkentik a polcokon lévő több mint háromezer termék esetén. A boltok méretét pedig növelik.
A Carrefour vezetősége természetesen hozza az ilyenkor szokásos marketingmondásokat: nem győzi hangsúlyozni, hogy a vevők jól járnak megszokott Cora-hipermarketeik és -szupermarketeik új kézbe kerülésével. Alacsonyabbak lesznek az árak, a legjobb ár/érték arányú termékek kerülnek a polcokra és elérhető lesz az új tulajdonos boltjaira jellemző promóciós kínálat.
A francia áruházlánc egyébként 2026-ig át akarja alakítani termékpalettáját. Növelni akarja a fenntarthatóan, az állatjóléti szempontok figyelembevételével előállított, organikus árucikkek súlyát. A minimálisra akarja leszorítani az élelmiszer-veszteséget és a csomagolást. A Cora és a Match 2022-ben 5,2 milliárd eurós 2070 milliárd forintos árbevételt elérő franciaországi hálózatának felvásárlását júliusban jelentették be a volt tulajdonossal, a belga Louis Delhaize-csopottal karöltve.
Az adásvétel értéke 1,05 milliárd euró - mintegy 418 milliárd forint - volt. Az új tulajdonos 55 hipermarkettel és 77 szupermarkettel lett gazdagabb.