2p

Franciaországban nagy változást hoz az ősz az áruházak körében, eltűnik a Cora, amely a Carrefour tulajdonába került, és az új tulaj jó ajánlatokkal akarja emlékezetessé tenni a változást.

Magyarországon az első között nyitott ngy hipermarketet a francia Cora, ám a cég itteni egységei 2011-ben a konkurens Auchanhoz kerültek.

Most a francia piacon is megszűnik a Cora. A rivális, a a világ egyik legnagyobb áruházláncáként számon tartott Carrefour - amely egyben az Auchan versenytársa is - elkezdi a nemrégiben felvásárolt Cora-áruházak átnevezését, amit emlékezetessé akar tenni a vásárlóknak. A vállalat első körben tizenkilenc boltot keresztel át október első napjaiban, további húsz áruházat a hónap közepén, majd huszonegyet a végén.  A változtatások minden esetben két hétig tartanak, miközben az áruházak ha nem is zavartalanul, de üzemelnek. Ez alatt az idő alatt megjelennek a jellegzetes Carrefour-termékek a polcokon, köztük a hatezer saját márkás árucikk. Az árakat legkevesebb tíz százalékkal csökkentik a polcokon lévő több mint háromezer termék esetén. A boltok méretét pedig növelik.

Bekebelezik a Corát
Bekebelezik a Corát
Fotó: Carrefour

A Carrefour vezetősége természetesen hozza az ilyenkor szokásos marketingmondásokat: nem győzi hangsúlyozni, hogy a vevők jól járnak megszokott Cora-hipermarketeik és -szupermarketeik új kézbe kerülésével. Alacsonyabbak lesznek az árak, a legjobb ár/érték arányú termékek kerülnek a polcokra és elérhető lesz az új tulajdonos boltjaira jellemző promóciós kínálat.

A francia áruházlánc egyébként 2026-ig át akarja alakítani termékpalettáját. Növelni akarja a fenntarthatóan, az állatjóléti szempontok figyelembevételével előállított, organikus árucikkek súlyát. A minimálisra akarja leszorítani az élelmiszer-veszteséget és a csomagolást. A Cora és a Match 2022-ben 5,2 milliárd eurós  2070 milliárd forintos árbevételt elérő franciaországi hálózatának felvásárlását júliusban jelentették be a volt tulajdonossal, a belga Louis Delhaize-csopottal karöltve.

Árfolyamok és grafikonok

Az adásvétel értéke 1,05 milliárd euró - mintegy 418 milliárd forint - volt. Az új tulajdonos 55 hipermarkettel és 77 szupermarkettel lett gazdagabb.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG