A Carrefour hivatalosan megnyitotta első Atacadão áruház Franciaországban. Alexandre Bompard, a kiskereskedő vezérigazgatója szerint „radikálisan más” vásárlási tapasztalatot kínálnak a fogyasztóknak. Ez alatt az értendő, hogy az Atacadão boltjai raktáráruházak, amelyekből raklapról vihető el az áru.
A cégvezető a LinkedInt választotta arra, hogy leírja a legfontosabb tudnivalókat az új boltról. A június 20-án megnyitott, Aulnay-sous-Boisban található áruház eléggé nagy, tízezer négyzetméter alapterületű. Francia földön még nem láttak ilyen típusú boltot. Termékei 70 százalékát francia beszállítóktól vásárolja.
A 20 ezer árucikk negyede saját márkás termék. Az Atacadão-féle diszkontot eredetileg Brazíliában vezették be, ahol a megjelentést követő öt évben óriási sikert értek el vele. Ezt követően egy másik nem éppen gazdag országban, Marokkóban is megjelentek vele. Az előbbi országban 366, az utóbbiban 15 Atacadão áruház üzemel. A Carrefour 2022-ben hirdette meg, hogy Franciaországban is meg akarja honosítani a raktáráruházakat, ami része 2026-ig szóló fejlesztési tervének.
A francia Atacadãót, a Carrefour régi partnere, a LabelVie üzemelteti franchise-rendszerben. Ez a cég Marokkóban szerezte első tapasztaltait a diszkontnak ezzel a formájával - derül ki az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál összefoglalójából. A tervek szerint naponta betérő vásárlókat és vállalatokat is ki akarnak szolgálni a raktáráruházból. Az Atacadão a lehető legolcsóbb kiskereskedelmi értékesítési módot kínálja oly módon, hogy beszállítóinak egy része közvetlenül az áruházba viszi áruját, csökkentve a logisztikai költségeket.
Az Atacadão hasonló értékesítési politikát követ az orosz Mere, amely már tervezi a magyarországi piacra lépést.