Az eredmények szerint az idén a magyarországi háztartások 45 százalékának volt autója; ez az arány nem változott 2010-hez képest, ugyanakkor mind lakóhely, mind életkor szerint vizsgálva átrendeződött a háztartások autóállománya - derül ki a Medián felméréséből, amelyet a cég a Bosch megrendelésére készített.
Budapesten két év alatt nem változott érdemben az autók statisztikája, a vidéki városokban azonban 2010-óta 8,4 százalékkal csökkent a gépjárművel rendelkező családok száma. Növekedés figyelhető meg a - magyar lakosság 35,4 százalékának otthont adó - községekben, ahol a családokban előforduló autók száma két év alatt 5 százalékkal emelkedett.
A kutatás megállapította, hogy míg az érettségivel rendelkező autósok tábora 2010 óta folyamatos növekedést mutat, addig 2012-ben 12,2 százalékkal kevesebb diplomásnak van autója a két évvel ezelőtti állapothoz képest.
Váltakozó képet mutat a korcsoport szerinti vizsgálat is. Míg a 30-39 évesek táborában az autók száma négy éve folyamatosan kiegyensúlyozott növekedést mutat, addig a 40-49 éves autótulajdonosok a 2010-es szinthez képest 5,2 százalékkal csökkent.
A Medián vizsgálta a szervizelési szokásokat is: négy éve változatlanul a szakértelem az autósok legfontosabb szervizválasztási szempontja, míg a földrajzi közelség vagy a beépített alkatrészek minősége kevésbé befolyásolja döntésüket. Az idei kutatás már a harmadik volt: míg 2008-ban és 2010-ben a válaszadók számára a szakértelem mellett a megbízhatóság fontosabb szempont volt az árnál, addig 2012-ben a szervizválasztás második legfontosabb kritériumává lépett elő a várható költségek mértéke.
A felmérés vizsgálta az autók átlagos életkorát is: idén ez 12 év, 2008 óta az összes társadalmi csoportban emelkedett, elsősorban a legalacsonyabb jövedelemmel rendelkezők körében. Az átlagosnál fiatalabb autói vannak ugyanakkor a 30-as, 40-es éveikben járóknak, a diplomásoknak, a fővárosiaknak, a legmagasabb jövedelműeknek, tehát azoknak, akik aktív keresők és még viszonylag fiatalok, de már nem pályakezdők. Részletek >>>