Az Aldi nagy terveket jelentett be az Egyesült Államokban szeptember elején, amikor az Újvilágban a munka ünnepét tartják. A német diszkontáruházlánc a következő öt évben 800 új boltot akar nyitni országszerte. Az ambiciózus tervek megvalósításához, illetve már az idei év végi bevásárlási szezonra gondolva összesen 13 ezer új áruházi és raktári alkalmazott felvételét tervezik.
A vállalat eddig sem volt kis foglalkoztató az USA-ban. Majdnem 50 ezer embernek, pontosan 49 ezernek adnak munkát. Ezt a „teamet” akarják tovább bővíteni. Ehhez bevetnek némi mézes madzagot, nevezetesen emelik az kezdőbéreket. A raktárakban 18 dolláros (majdnem 6400 forint), az áruházakban 23 dolláros (közel 8200 forint) órabért kínálnak.
Miután a munkanélküliségi ráta még mindig magasabb, mint egy évvel ezelőtt, olyanokat céloznak meg, akik korábban is a kiskereskedelemben dolgoztak. A jó alapbéren felül bónuszokat kínálnak azoknak, akik több mint 30 óra munkát vállalnak hetente. Ebben van egészségbiztosítási rész, fizetett szabadság, illetve gyermek- és más gondozó elfoglaltságra igénybe vehető távollét.
Ami az előrelépési lehetőségek illeti, az Aldi minden felső vezetőjét saját személyzetéből választották ki, az áruházi vezetők majdnem harmada egyszerű alapszintű beosztottként kezdte karrierjét a cégnél. Az Aldinak 2400 áruháza van az USA-ban, a további 800 új kialakítása 9 milliárd dollárba kerül. A nagyságrendet mutatja, hogy ez az összeg Magyarország 2022-es éves GDP-jének 5 százaléka.
Összehasonlításképpen az ország legnagyobb áruházlánca, a Walmart 4600 helyen található meg az országban, a Target lánc pedig 1900-on. Az alacsony árak tartása érdekében növelték a saját márkás termékek arányát a kínálatban, digitális árcímkéket vezettek be az árváltozások gyors követéséhez és megversenyeztetik szállító partnereiket. (Via Quartz)