A Tesco növelte a 2025 februárjában végződő üzleti évére vonatkozó nyereségvárakozását, miután az augusztus 24-én végződött üzleti félévében 10 százalékkal bővült a profitja. Immáron 2,9 milliárd font - több mint 1380 milliárd forint -naptárhatástól megtisztított üzemi eredményt várnak a korábban jósolt 2,8 milliárd font helyett.
Az üzleti év első felében 1,56 milliárd font volt a kiigazított üzemi eredmény, ami tehát tíz százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az árbevétel az egy évvel korábbi első félév adatához képest 4 százalékkal, 31,5 milliárd fontra emelkedett. Az Egyesült Királyságban a legalább egy éve nyitva tartó üzletek eladásai az első üzleti negyedéven 4,6 százalékkal, a másodikban 3,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
A Tesco azzal büszkélkedik, hogy összhangban a halványuló inflációval csökkentette az áruházainak polcain található mindennapi élelmiszerek árát. Ken Murphy vezérigazgató szerint a szigetországban az átlagárakat tekintve a Tesco kínálja termékeit a legalacsonyabb áron immáron két éve. Ennek köszönhetően a vásárlók több terméket tesznek a kosarukba, mint korábban. Jó hír az is, hogy a „Tesco Finest” prémium saját márkás árucikkek eladásai közel 15 százalékkal mentek feljebb.
Összességében kifizetődőnek bizonyult, hogy az Aldi diszkontlánc árait vették alapul árképzésükben. A Clubcard hálózathoz már a Tesco vásárlóinak 82 százaléka csatlakozott és egyre népszerűbb az online Marketplace. Ezen 150 ezer terméket kínálnak az áruházlánc partnerei. Mindezeknek köszönhetően a szeptember 1-jét megelőző 12 hónapban 62 bázisponttal, 27,8 százalékra nőtt a cég részesedése a brit kiskereskedelmi piacon. A Kantar piackutató cég adatai szerint ez a legjobb érték 2022 januárja óta. (Forrás: Retail Gazette)