Összesen 1111,6 milliárd forintos bruttó árbevételt ért el tavaly a Spar Magyarország, ami csaknem 5 százalékos növekedés jelent az egy évvel korábbi 1060 milliárd forintos összeghez képest. Az árbevétel-növekedéssel párhuzamosan a mennyiségi eladások változását tükröző volumen 2 százalékkal emelkedett. Ugyanakkor a Spar továbbra is masszívan veszteséges, ám ennek a mértékét majd csak a hivatalos beszámolójában ismerteti a vállalat – derül ki a vállalat csütörtöki sajtótájékoztatóján, amelyről laptársunk, a Klasszis Médiához tartozó Mfor számolt be részletesen.
Heiszler Gabriella, a magyar Spar vezetője beszélt arról is, hogy elég nehéz piaci környezetben sikerült növekedést elérni a múlt évben. Hozzátette: extrém árérzékenyek a vásárlók, az akciós termékek mindent visznek.
A Spar részben az árérzékenység miatt követi a nemzetközi trendet és bővíti a saját márkás termékek kínálatát.
Mindez számokban is jól látható: 2024-ben a Spar már 4500 saját márkás termékkel rendelkezett, miután a kínálat 400 új árucikkel bővült. Az újdonságok között élelmiszerek, kozmetikai cikkek és vegyi áruk is szerepeltek. A vállalat számára ugyanakkor komoly terhet jelent az árrésstop-szabályozás, amely havonta mintegy 1,5 milliárd forintos veszteséget okoz. Heiszler Gabriella ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott: meg kell várni a május 31-i határidőt, jelen állás szerint ugyanis addig marad érvényben az intézkedés. A Spar az akkor érvényes szabályozási környezet ismeretében dönt majd a további lépésekről. Elbocsátásokat nem terveznek, és beruházási terveiket sem szeretnék felülírni.