3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.

A saját márkás termékek régóta részei az amerikai áruházak kínálatának is, és ahogy Európában, korábban ott is a kispénzű vásárlókat célozták meg a nemzeti márkákénál alacsonyabb áraikkal – írta a CNBC a termékkör jövőjét fürkésző cikkében. Így nem meglepő, hogy infláció megugrásának időszakában nőtt a részesedésük a boltok értékesítésében.

A pénzromlás tempója megszelídült, ezért a nagy kérdés az, hogy részesedésük visszaesik-e a korábbi 18- 20 százalékra vagy az áruházláncok úgy döntenek-e, hogy továbbra is a kínálat élén tartják saját márkás árucikkeiket. Az elmúlt időszakban keletkezett vásárolói felmérések és a kiskereskedők nyilatkozatai arra utalnak, hogy a vállalatok az utóbbi forgatókönyvet választották.

„Az áruházláncok továbbra is befektetnek saját márkás termékeik fejlesztésébe” – mondta Peggy Davies a Private Label Manufacturers Association elnöke. Ebből egyben az is kiderül, hogy az ilyen termékek gyártóinak is van már saját szakmai szervezetük, amely ötezer vállalatot tömörít a világ minden tájáról. Davies szerint eljutottak oda, hogy a saját márkás áru a fogyasztók előnyben részesített terméke lehet a hasonló nemzeti márkás termékekkel szemben.
 

Soha nem látott sajátmárkás-kínálat várja a vásárlókat

Az Egyesült Államokban a saját márkás élelmiszerek és italok értékesítésének értéke 152 milliárd dollár volt 2023--ban, ami 6,7 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál – derül ki a Circana piackutató cég adataiból. Az eladott mennyiséget tekintve részarányuk 25 százalékról 26 százalékra ment fel. Ez nem látszik soknak, ám a kiskereskedők általában jobb profitot érnek el az ilyen termékeiken, mint a nemzeti márkás árucikkek eladásán.

Melyik termék került a kocsiba?
Melyik termék került a kocsiba?
Fotó: Depositphotos

„A saját márkás termékek eladása fordulóponthoz ért – mondta Sally Lyons Wyatt a Circana vezető elemzője. Hozzátéve: "'Az elérhetőség vált az értékesítés fő mozgatójává. Több áruház, több saját márkás terméket kínál, szélesebb választékban, mint bármikor korábban az Egyesült Államokban.” Korábban úgy vásárolták ezeket az emberek, hogy a spórolás ára a gyengébb minőség."

Ma már viszont az alacsonyabb ár mellett ugyanarra az ízvilágra, minőségre számíthatnak, mintha
ragaszkodnának a drágább nemzeti márkákhoz. Egyre több fogyasztó gondolja úgy, hogy nem rossz
alternatíva, ha saját márkás terméket választ. Ebből fakadóan az ilyen árucikkek erősíthetik a vásárlók
kötődését egy-egy áruházlánchoz.

Erős a növekedés, de vélhetően nem határtalan

A Food Industry Association felmérése szerint 2016-ban a saját márkás termékek a vásárlók 30
százalékánál befolyásolták, hogy melyik boltba mennek. Ez az aránya 2023-ra 50 százalék fölé
emelkedett. Az elmúlt egy évben a fogyasztók 55 százaléka növelte a saját márkás termékek vásárlását,
miközben csak 28 százalékuk vásárolt több nemzeti márkás terméket.

A megkérdezettek 46 százaléka azt mondta, hogy valamelyest vagy jelentősen növelni fogja a jövőben az előbbiek választását, míg csak 27 százalékuk szándékozik többet beszerezni az utóbbi árucikkekből. További eredménye a felmérésnek, hogy az ezredforduló után született Z generáció tagjai jellemzően az előbbi csoportba tartoznak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csokihíd épül Spanyolország és Belgium között
Buksza blog | 2024. október 8. 10:33
A szokásos forgatókönyvre rácáfolva nem egy nyugat-európai nagyvállalat vásárolja fel a dél-európai kissebbik társát, hanem fordítva. 
Vásárló Markáns váltás a H&M-nél, örömteli gágogással
Privátbankár.hu | 2024. október 8. 08:57
Egyetértő gágogás és hápogás fogadta a H&M állatvédő lépését.
Vásárló Az Aldira figyelt a Tesco, úgy fest, jól tette : több mint 1380 milliárd forint a bizonyíték
Buksza blog | 2024. október 4. 14:14
Egy ideje újra jó pénzügyi adatokról számol be a Tesco, amely korábban túlzásba vitt nemzetközi terjeszkedései miatt komoly bajba került. A vásárlók díjazzák az alacsonyabb árakat.
Vásárló Valami megmoccan a benzinkutakon, de mit szólnak majd az autósok?
Privátbankár.hu | 2024. október 2. 13:23
A közlekedők egyik fele kap egy kisebb rossz hírt.
Vásárló Árcsökkentést és akciócunamit hoz az Auchan riválisainak házassága
Buksza blog | 2024. október 2. 08:36
Franciaországban nagy változást hoz az ősz az áruházak körében, eltűnik a Cora, amely a Carrefour tulajdonába került, és az új tulaj jó ajánlatokkal akarja emlékezetessé tenni a változást.
Vásárló Több pénzt kérnek a pénztáraknál a magyar diszkontok - Drágulást mutat a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése
Csernátony Csaba | 2024. szeptember 30. 05:45
Egy hónap alatt jelentősen, több mint 4 százalékkal drágult a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő termékek átlagára. 
Vásárló Nagyon szokatlan dolgot produkáltak a saját márkás termékek
Buksza blog | 2024. szeptember 27. 19:21
Immáron egy felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók az elmúlt fél évben óvatosan növelték kiadásaikat, de kétharmaduk kész kipróbálni új termékeket és márkákat, ha azok olcsóbbak.
Vásárló Megadta magát az otthoni gép: javítás vagy vásárlás? Új szabályozás jöhet
Buksza blog | 2024. szeptember 26. 15:01
Régi gondja az embereknek, hogy ha mestert hívnak a ház körüli egyszerű javításokhoz, amelyek egy részét maguk is megcsinálhatnák, durva számlákkal szembesülnek. Az ügy állami szabályozás után kiált.
Vásárló Ilyen volt a 33. Budapest Borfesztivál szeptember 12-15. között a Budavári Palotában
PR | 2024. szeptember 25. 09:15
A Budapest Borfesztivál 33. alkalommal került megrendezésre a Budavári Palota gyönyörű teraszain. A lélegzetelállító Dunai panoráma, az emlékeket őrző falak, a díszes épületek a hűvös idő ellenére is varázslatos hangulatot kölcsönöztek Európa egyik legszebb fesztiváljának. A borok minősége, a gourmet fogások széles választéka, a szakmai programok színvonala az időjárástól függetlenül is felejthetetlen élményt nyújtott a fesztivál látogatóinak.
Vásárló Hadat üzenne a műanyagoknak a sampongyártó világcég – jöhet a dobozos tusfürdő?
Buksza blog | 2024. szeptember 24. 12:43
Az Unilever vezetősége azt várja az ENSZ folyamatban lévő műanyag-kezelési egyeztetési folyamatától, hogy az év végén olyan egyezménnyel végződjön, ami kiüti a műanyag csomagolóanyagokat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG