3p

A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.

A saját márkás termékek régóta részei az amerikai áruházak kínálatának is, és ahogy Európában, korábban ott is a kispénzű vásárlókat célozták meg a nemzeti márkákénál alacsonyabb áraikkal – írta a CNBC a termékkör jövőjét fürkésző cikkében. Így nem meglepő, hogy infláció megugrásának időszakában nőtt a részesedésük a boltok értékesítésében.

A pénzromlás tempója megszelídült, ezért a nagy kérdés az, hogy részesedésük visszaesik-e a korábbi 18- 20 százalékra vagy az áruházláncok úgy döntenek-e, hogy továbbra is a kínálat élén tartják saját márkás árucikkeiket. Az elmúlt időszakban keletkezett vásárolói felmérések és a kiskereskedők nyilatkozatai arra utalnak, hogy a vállalatok az utóbbi forgatókönyvet választották.

„Az áruházláncok továbbra is befektetnek saját márkás termékeik fejlesztésébe” – mondta Peggy Davies a Private Label Manufacturers Association elnöke. Ebből egyben az is kiderül, hogy az ilyen termékek gyártóinak is van már saját szakmai szervezetük, amely ötezer vállalatot tömörít a világ minden tájáról. Davies szerint eljutottak oda, hogy a saját márkás áru a fogyasztók előnyben részesített terméke lehet a hasonló nemzeti márkás termékekkel szemben.
 

Soha nem látott sajátmárkás-kínálat várja a vásárlókat

Az Egyesült Államokban a saját márkás élelmiszerek és italok értékesítésének értéke 152 milliárd dollár volt 2023--ban, ami 6,7 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál – derül ki a Circana piackutató cég adataiból. Az eladott mennyiséget tekintve részarányuk 25 százalékról 26 százalékra ment fel. Ez nem látszik soknak, ám a kiskereskedők általában jobb profitot érnek el az ilyen termékeiken, mint a nemzeti márkás árucikkek eladásán.

Melyik termék került a kocsiba?
Melyik termék került a kocsiba?
Fotó: Depositphotos

„A saját márkás termékek eladása fordulóponthoz ért – mondta Sally Lyons Wyatt a Circana vezető elemzője. Hozzátéve: "'Az elérhetőség vált az értékesítés fő mozgatójává. Több áruház, több saját márkás terméket kínál, szélesebb választékban, mint bármikor korábban az Egyesült Államokban.” Korábban úgy vásárolták ezeket az emberek, hogy a spórolás ára a gyengébb minőség."

Ma már viszont az alacsonyabb ár mellett ugyanarra az ízvilágra, minőségre számíthatnak, mintha
ragaszkodnának a drágább nemzeti márkákhoz. Egyre több fogyasztó gondolja úgy, hogy nem rossz
alternatíva, ha saját márkás terméket választ. Ebből fakadóan az ilyen árucikkek erősíthetik a vásárlók
kötődését egy-egy áruházlánchoz.

Erős a növekedés, de vélhetően nem határtalan

A Food Industry Association felmérése szerint 2016-ban a saját márkás termékek a vásárlók 30
százalékánál befolyásolták, hogy melyik boltba mennek. Ez az aránya 2023-ra 50 százalék fölé
emelkedett. Az elmúlt egy évben a fogyasztók 55 százaléka növelte a saját márkás termékek vásárlását,
miközben csak 28 százalékuk vásárolt több nemzeti márkás terméket.

A megkérdezettek 46 százaléka azt mondta, hogy valamelyest vagy jelentősen növelni fogja a jövőben az előbbiek választását, míg csak 27 százalékuk szándékozik többet beszerezni az utóbbi árucikkekből. További eredménye a felmérésnek, hogy az ezredforduló után született Z generáció tagjai jellemzően az előbbi csoportba tartoznak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG