2p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Öldöklő versenyt vívnak egymással az áruházakban a saját és a nemzeti vagy gyári márkás termékek a vásárlók kegyeiért, ami az elmúlt öt évben a legtöbb terméknél nagy változásokat hozott.

A saját márkás termékek értékesítése dollárban számolva 4,7 százalékkal, 236,3 milliárd dollárra nőtt az Egyesült Államokban tavaly az egy évvel korábbihoz képest. 

Egyre több saját márkás termék kerül a kocsikba. Fotó: Pixabay
Egyre több saját márkás termék kerül a kocsikba. Fotó: Pixabay

A saját márkás termékek értékesítése értékben számolva 10,1 milliárd dollárral nőtt ebben az időszakban 2022-höz képest. Ezzel a tempóval ez az árucsoport megelőzte a nemzeti vagy gyári márkás termékek eladásainak bővülést, amelynek üteme 3,4 százalék volt - idézte a Privat Label Manufacturers Association (PLMA) szakmai szervezet friss jelentését az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál.  

Árfolyam

A PLMA értékben és mennyiségben is számolt eladási adatait a Circana Unify+ piaci adatszolgáltató portál számai alapján állította össze. Ebből az is kiderül, hogy az elmúlt öt év a saját márkás termékek határozott erősödését hozta. Ebben az időszakban értékben számolva 60,2 milliárd dollárral növekedett az eladásuk, ez 34 százalékos pluszt jelent.

Minden ötödik

Piaci súlyuk versenytársaikkal szemben ennél szerényebben 1,2 százalékponttal bővült, elérve a 18,9 százalékos részesedést. Mennyiségben számolva 0,8 százalékpont a növekedés és a részarány 20,7 százalékra emelkedett. Korábban soha nem érték el ezt az arányt.

„Minden ötödik élelmiszer vagy nem élelmiszer napi fogyasztási cikk annak a kiskereskedőnek a márkajelzését viseli, amely értékesíti a terméket” – írta Peggy Davies, a PLMA elnöke a jelentéshez írt értékelésében. Tíz terméket követett nyomon a Circana, amelyek közül kilencben nőtt ennek a termékcsoportnak az értékesítése az elmúlt évben. A kivételek a dohányáruk voltak.

A szépségápolási termékek területén 0,5, az általános élelmiszereknél 10, az italoknál 8,9, a háztartási
eszközöknél 8,7, a fagyasztott áruknál 4,4 százalékos pluszt jegyzett fel az adatszolgáltató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG