2p

Öldöklő versenyt vívnak egymással az áruházakban a saját és a nemzeti vagy gyári márkás termékek a vásárlók kegyeiért, ami az elmúlt öt évben a legtöbb terméknél nagy változásokat hozott.

A saját márkás termékek értékesítése dollárban számolva 4,7 százalékkal, 236,3 milliárd dollárra nőtt az Egyesült Államokban tavaly az egy évvel korábbihoz képest. 

Egyre több saját márkás termék kerül a kocsikba. Fotó: Pixabay
Egyre több saját márkás termék kerül a kocsikba. Fotó: Pixabay

A saját márkás termékek értékesítése értékben számolva 10,1 milliárd dollárral nőtt ebben az időszakban 2022-höz képest. Ezzel a tempóval ez az árucsoport megelőzte a nemzeti vagy gyári márkás termékek eladásainak bővülést, amelynek üteme 3,4 százalék volt - idézte a Privat Label Manufacturers Association (PLMA) szakmai szervezet friss jelentését az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál.  

Árfolyam

A PLMA értékben és mennyiségben is számolt eladási adatait a Circana Unify+ piaci adatszolgáltató portál számai alapján állította össze. Ebből az is kiderül, hogy az elmúlt öt év a saját márkás termékek határozott erősödését hozta. Ebben az időszakban értékben számolva 60,2 milliárd dollárral növekedett az eladásuk, ez 34 százalékos pluszt jelent.

Minden ötödik

Piaci súlyuk versenytársaikkal szemben ennél szerényebben 1,2 százalékponttal bővült, elérve a 18,9 százalékos részesedést. Mennyiségben számolva 0,8 százalékpont a növekedés és a részarány 20,7 százalékra emelkedett. Korábban soha nem érték el ezt az arányt.

„Minden ötödik élelmiszer vagy nem élelmiszer napi fogyasztási cikk annak a kiskereskedőnek a márkajelzését viseli, amely értékesíti a terméket” – írta Peggy Davies, a PLMA elnöke a jelentéshez írt értékelésében. Tíz terméket követett nyomon a Circana, amelyek közül kilencben nőtt ennek a termékcsoportnak az értékesítése az elmúlt évben. A kivételek a dohányáruk voltak.

A szépségápolási termékek területén 0,5, az általános élelmiszereknél 10, az italoknál 8,9, a háztartási
eszközöknél 8,7, a fagyasztott áruknál 4,4 százalékos pluszt jegyzett fel az adatszolgáltató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG