2p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Öldöklő versenyt vívnak egymással az áruházakban a saját és a nemzeti vagy gyári márkás termékek a vásárlók kegyeiért, ami az elmúlt öt évben a legtöbb terméknél nagy változásokat hozott.

A saját márkás termékek értékesítése dollárban számolva 4,7 százalékkal, 236,3 milliárd dollárra nőtt az Egyesült Államokban tavaly az egy évvel korábbihoz képest. 

Egyre több saját márkás termék kerül a kocsikba. Fotó: Pixabay
Egyre több saját márkás termék kerül a kocsikba. Fotó: Pixabay

A saját márkás termékek értékesítése értékben számolva 10,1 milliárd dollárral nőtt ebben az időszakban 2022-höz képest. Ezzel a tempóval ez az árucsoport megelőzte a nemzeti vagy gyári márkás termékek eladásainak bővülést, amelynek üteme 3,4 százalék volt - idézte a Privat Label Manufacturers Association (PLMA) szakmai szervezet friss jelentését az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál.  

Árfolyam

A PLMA értékben és mennyiségben is számolt eladási adatait a Circana Unify+ piaci adatszolgáltató portál számai alapján állította össze. Ebből az is kiderül, hogy az elmúlt öt év a saját márkás termékek határozott erősödését hozta. Ebben az időszakban értékben számolva 60,2 milliárd dollárral növekedett az eladásuk, ez 34 százalékos pluszt jelent.

Minden ötödik

Piaci súlyuk versenytársaikkal szemben ennél szerényebben 1,2 százalékponttal bővült, elérve a 18,9 százalékos részesedést. Mennyiségben számolva 0,8 százalékpont a növekedés és a részarány 20,7 százalékra emelkedett. Korábban soha nem érték el ezt az arányt.

„Minden ötödik élelmiszer vagy nem élelmiszer napi fogyasztási cikk annak a kiskereskedőnek a márkajelzését viseli, amely értékesíti a terméket” – írta Peggy Davies, a PLMA elnöke a jelentéshez írt értékelésében. Tíz terméket követett nyomon a Circana, amelyek közül kilencben nőtt ennek a termékcsoportnak az értékesítése az elmúlt évben. A kivételek a dohányáruk voltak.

A szépségápolási termékek területén 0,5, az általános élelmiszereknél 10, az italoknál 8,9, a háztartási
eszközöknél 8,7, a fagyasztott áruknál 4,4 százalékos pluszt jegyzett fel az adatszolgáltató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG