2p
Még mindig a céges autóeladások tartják életben az újautó-piacot. Mindössze két olyan márka van, ahol a magánemberek ugyanannyi új autó vesznek, mint a cégek.

A JATO Dynamics legfrissebb, júliusi összesítése szerint új autóból 5 054 darab személyautót helyeztek forgalomba az év hetedik hónapjában. A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-gépjárműből pedig 893 darabot. Az év első hét hónapjában összesen 32 381 új személyautó és 5 537 új kishaszon került a magyar utakra.

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly júliusi számoknál 12%-kal magasabb. Az első hét hónap összesítésében az előző év azonos időszakához képest nem történt változás. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év júliusi eredményeihez képest 3%-os visszaesés történt, az első hét hónapot figyelembe véve a számok 13%-kal alacsonyabbak.

Hiába nyert az Opel...

Júliusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 720 darabszámmal, a 2013-as év első hét hónapjában a Ford került ki győztesen 4,312 db-os  össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11%-át sikerült lefednie a márkának.

Modell közül a legtöbbet a Skoda Octaviából adták el júliusban, összesen 330 darabot. Ebben a kategóriában az éves ranglistát is az Octavia vezeti 1 839 darabos eladással.

Továbbra is a cégek működtetik a piacot

A magyar gépjárműpiacot főleg a céges vásárlók tartják életben, arányuk szinte változatlan a magánszemélyekkel szemben. Az új autók háromnegyedét (74%) cégek veszik meg, míg a maradékot vásárolják a magánemberek.

A céges-magán eladások megoszlása a következőképpen alakult a 10 legeredményesebb márka esetén.

 

A táblázatból jól látható, hogy csak két márka van, amelyet nagyjából egyforma mértékben vásárolnak cégek és magánszemélyek.

Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-es év júliusi eredménye a 2013-as év azonos időszakának 265%-a volt, tehát 15,884 db személyautó és haszongépjármű talált gazdára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG