2p
Még mindig a céges autóeladások tartják életben az újautó-piacot. Mindössze két olyan márka van, ahol a magánemberek ugyanannyi új autó vesznek, mint a cégek.

A JATO Dynamics legfrissebb, júliusi összesítése szerint új autóból 5 054 darab személyautót helyeztek forgalomba az év hetedik hónapjában. A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-gépjárműből pedig 893 darabot. Az év első hét hónapjában összesen 32 381 új személyautó és 5 537 új kishaszon került a magyar utakra.

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly júliusi számoknál 12%-kal magasabb. Az első hét hónap összesítésében az előző év azonos időszakához képest nem történt változás. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év júliusi eredményeihez képest 3%-os visszaesés történt, az első hét hónapot figyelembe véve a számok 13%-kal alacsonyabbak.

Hiába nyert az Opel...

Júliusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 720 darabszámmal, a 2013-as év első hét hónapjában a Ford került ki győztesen 4,312 db-os  össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11%-át sikerült lefednie a márkának.

Modell közül a legtöbbet a Skoda Octaviából adták el júliusban, összesen 330 darabot. Ebben a kategóriában az éves ranglistát is az Octavia vezeti 1 839 darabos eladással.

Továbbra is a cégek működtetik a piacot

A magyar gépjárműpiacot főleg a céges vásárlók tartják életben, arányuk szinte változatlan a magánszemélyekkel szemben. Az új autók háromnegyedét (74%) cégek veszik meg, míg a maradékot vásárolják a magánemberek.

A céges-magán eladások megoszlása a következőképpen alakult a 10 legeredményesebb márka esetén.

 

A táblázatból jól látható, hogy csak két márka van, amelyet nagyjából egyforma mértékben vásárolnak cégek és magánszemélyek.

Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-es év júliusi eredménye a 2013-as év azonos időszakának 265%-a volt, tehát 15,884 db személyautó és haszongépjármű talált gazdára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG