3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A férfiak ritkábban, de többet költve kényeztetik magukat élvezeti cikkek vásárlásával, s - ellentétben a hölgyekkel - utólag sem érzik felesleges pénzkidobásnak az elköltött forintokat. A Nielsen szerint hosszú évek után újra nő az üzletág hazai forgalma.

A MasterCard legutóbbi felmérése szerint az európaiak 42 százaléka költ rendszeresen önmagára, ami majdnem 10 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Ráadásul a kényeztetés terén messze nem a hölgyek járnak elől: a 17 európai országban készített felmérés szerint az élvezeti cikkek terén több mint kétszer annyi férfi (18%) van, aki 30 000 forintnál (100 eurónál) többet költ magára egy vásárlás során, mint nő (8%). Ugyanakkor továbbra is az alacsony összegű készítmények azok, amelyek gyorsan a kosárba kerülnek: a megkérdezetteknek csupán kevesebb, mint harmada az, aki 6 000 forintot (20 eurót) vagy annál is alacsonyabb összeget szán magára vásárlásonként. Ez az adat is bizonyítja, hogy az élvezeti szerek piacán kifejezetten erős az impulzusvásárlás aránya, amikor hirtelenjében hozzuk meg a vásárlási döntéseket.

A férfiak inkább élményekre, így például utazásra, szórakozásra vagy technológiai eszközökre költenek, míg a nők hajlamosabbak magazinokat, édességeket, szépészeti cikkeket vásárolni.

Bár a férfiak a nagyobb költekezők, inkább a nők azok, akik hangulatjavítás érdekében nyúlnak a pénztárcájukhoz: a nők fele, a férfiaknak csupán harmada nyilatkozott úgy, hogy az élvezeti cikkek beszerzésével az a céljuk, hogy felvidítsák magukat. A legboldogabbak Európában a törökök lesznek a vásárlástól: míg a nőknek 67 százaléka, addig a férfiak 51 százaléka leli örömét az ilyen készítmények vásárlásában, ezért nem is meglepő, hogy négy törökből három legalább havonta kedveskedik magának valamivel.

Ugyanakkor az impulzusvásárlás bűntudatot is okozhat – főleg a hölgyeket mardossa a lelkiismeret élvezeti cikkek vásárlása után: A nők 16 százaléka gondolja azt, hogy inkább spórolnia kellett volna, sőt a svéd hölgyek 26 százaléka érez bűntudatot, míg a férfiaknál ez az arány csupán 12 százalék.

A MasterCard felmérése szerint januárban hajlamosabbak vagyunk magunkra fordítani figyelmünket – ebben a hónapban ugyanakkor meglepetésre inkább a férfiak költenek többet a személyes élvezetekre.

Sikerév volt itthon is

A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint egyébként tavaly az év első tíz hónapjában 6 százalékkal többet, 270 milliárd forintot költöttek a magyar háztartások háztartási vegyi árukra és kozmetikumoknál, ráadásul tavaly hosszú évek után már mennyiségi bővülés is tapasztalható volt.

A Nielsen szerint a forgalombővülés koncentrált volt: átlag felett, 7-9 százalékkal emelkedett értéket tekintve a bolti eladás a legnagyobb forgalmú tíz vegyi és kozmetikai termék közül mosószerből, pelenkából, öblítőből, dezodorból, fogkrémből és tusfürdőből. Ennél is jelentősebb, kétszámjegyű emelkedést regisztrált a Nielsen például konyhai papírtörlőnél és fogkefénél, mennyiséget tekintve pedig légfrissítőből, valamint elektromos fogkeféből.

Az értékesítés ugyanakkor tagoltabb lett: a 2500 négyzetméter feletti üzletekben az egy évvel korábbi 35 százalék helyett már csak a forgalom 34 százaléka zajlott, igaz, ezen belül az igazábn nagy méretű elárusító helyek - a szupermarketek és diszkontok forgalma 19-ről 20 százalékra emelkedett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Magával ragadó eredmények hajtetoválás segítségével
Márkázott tartalom | 2025. május 3. 11:26
Rengeteg férfi küzd kopaszodással, amely nemcsak esztétikai szempontból előnytelen, de a közérzetre is negatívan hat. Van azonban egy olyan eljárás, amely megoldást jelenthet a problémára, és ezért még csak mélyen a zsebünkbe sem kell nyúlni. (Nem úgy, mint például a hajbeültetés esetében.) Az alábbiakban bemutatjuk azt a módszert, amely pénzügyi szempontból is előnyös lehet hajhullás ellen!
Vásárló Ezerboltos offenzívát indít a Penny Magyarország mellett
Buksza blog | 2025. május 3. 10:37
A Penny tulajdonosa, a német Rewe boltlánc a romániai piacban lát fantáziát Kelet-Közép-Európában, ezért úgy döntött, hogy egy rakás pénzt fordít ottani eladásai felpörgetésére.
Vásárló Nem tudja, mit csináljon Mikulás után a csomagokkal? Hasznosítson újra!
Márkázott tartalom | 2025. május 2. 11:21
A decemberi ünnepek elmaradhatatlan része a mikuláscsomag – színes papírba csomagolt csokimikulás, szaloncukor, édességek tömkelege. A gyermekek boldogan bontogatják őket, a szülők pedig gyakran előre tudják: ez a sok édesség bizony nem fog elfogyni! De mihez kezdjen akkor velük az ember?
Vásárló Nagyon berágtak a dánok, az amerikai ikont is büntetik Trump szívózása miatt
Buksza blog | 2025. május 1. 13:01
A dánok nagyon zokon vették, hogy az amerikai elnök arról lamentál, hogy az Egyesült Államoknak annektálnia kellene a Dániához tartozó Grönlandot, ahogy az oroszok lenyúlták Ukrajnától a Krímet.
Vásárló Egy termék mind felett – csalóka árváltozás a diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. május 1. 05:48
Első ránézésre jelentős, bő 2 százalékos drágulással zárult az április a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint. Ha azonban a sajtot kivesszük a képletből, akkor sokkal barátságosabb az összkép. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG