3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A férfiak ritkábban, de többet költve kényeztetik magukat élvezeti cikkek vásárlásával, s - ellentétben a hölgyekkel - utólag sem érzik felesleges pénzkidobásnak az elköltött forintokat. A Nielsen szerint hosszú évek után újra nő az üzletág hazai forgalma.

A MasterCard legutóbbi felmérése szerint az európaiak 42 százaléka költ rendszeresen önmagára, ami majdnem 10 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Ráadásul a kényeztetés terén messze nem a hölgyek járnak elől: a 17 európai országban készített felmérés szerint az élvezeti cikkek terén több mint kétszer annyi férfi (18%) van, aki 30 000 forintnál (100 eurónál) többet költ magára egy vásárlás során, mint nő (8%). Ugyanakkor továbbra is az alacsony összegű készítmények azok, amelyek gyorsan a kosárba kerülnek: a megkérdezetteknek csupán kevesebb, mint harmada az, aki 6 000 forintot (20 eurót) vagy annál is alacsonyabb összeget szán magára vásárlásonként. Ez az adat is bizonyítja, hogy az élvezeti szerek piacán kifejezetten erős az impulzusvásárlás aránya, amikor hirtelenjében hozzuk meg a vásárlási döntéseket.

A férfiak inkább élményekre, így például utazásra, szórakozásra vagy technológiai eszközökre költenek, míg a nők hajlamosabbak magazinokat, édességeket, szépészeti cikkeket vásárolni.

Bár a férfiak a nagyobb költekezők, inkább a nők azok, akik hangulatjavítás érdekében nyúlnak a pénztárcájukhoz: a nők fele, a férfiaknak csupán harmada nyilatkozott úgy, hogy az élvezeti cikkek beszerzésével az a céljuk, hogy felvidítsák magukat. A legboldogabbak Európában a törökök lesznek a vásárlástól: míg a nőknek 67 százaléka, addig a férfiak 51 százaléka leli örömét az ilyen készítmények vásárlásában, ezért nem is meglepő, hogy négy törökből három legalább havonta kedveskedik magának valamivel.

Ugyanakkor az impulzusvásárlás bűntudatot is okozhat – főleg a hölgyeket mardossa a lelkiismeret élvezeti cikkek vásárlása után: A nők 16 százaléka gondolja azt, hogy inkább spórolnia kellett volna, sőt a svéd hölgyek 26 százaléka érez bűntudatot, míg a férfiaknál ez az arány csupán 12 százalék.

A MasterCard felmérése szerint januárban hajlamosabbak vagyunk magunkra fordítani figyelmünket – ebben a hónapban ugyanakkor meglepetésre inkább a férfiak költenek többet a személyes élvezetekre.

Sikerév volt itthon is

A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint egyébként tavaly az év első tíz hónapjában 6 százalékkal többet, 270 milliárd forintot költöttek a magyar háztartások háztartási vegyi árukra és kozmetikumoknál, ráadásul tavaly hosszú évek után már mennyiségi bővülés is tapasztalható volt.

A Nielsen szerint a forgalombővülés koncentrált volt: átlag felett, 7-9 százalékkal emelkedett értéket tekintve a bolti eladás a legnagyobb forgalmú tíz vegyi és kozmetikai termék közül mosószerből, pelenkából, öblítőből, dezodorból, fogkrémből és tusfürdőből. Ennél is jelentősebb, kétszámjegyű emelkedést regisztrált a Nielsen például konyhai papírtörlőnél és fogkefénél, mennyiséget tekintve pedig légfrissítőből, valamint elektromos fogkeféből.

Az értékesítés ugyanakkor tagoltabb lett: a 2500 négyzetméter feletti üzletekben az egy évvel korábbi 35 százalék helyett már csak a forgalom 34 százaléka zajlott, igaz, ezen belül az igazábn nagy méretű elárusító helyek - a szupermarketek és diszkontok forgalma 19-ről 20 százalékra emelkedett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
Vásárló Jöhetnek az új visszaváltó-automaták további termékek esetén a brit üzletekben
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 10. 11:25
Alig szokták meg az emberek az üdítőpalackok és -dobozok visszaváltó automatáit, máris azon törik a fejüket a kereskedők, hogy milyen további termékek esetén lehetne hasonló gépeket bevezetni.
Vásárló Újabb változás a boltláncokban: kaszálnak a szokatlan időjáráson
Buksza blog | 2024. november 9. 16:18
A klímaváltozás miatt megszokottá váltak a furcsa időjárási jelenségek, amelyek befolyásolják a vásárlói keresletet is. Innen már csak egy lépés, hogyan használhatják ki ezt az áruházláncok.
Vásárló Rosszabb élelmiszer „jár” a szegényebbeknek?
Buksza blog | 2024. november 9. 15:44
Akadnak, akikl úgy vélik, hogy a világ nagy élelmiszergyártó vállalatai rosszabb minőségű termékeket kínálnak a szegényebb országokban, mint a gazdagokban. Most új bizonyíték érkezett erre.
Vásárló Élő zöldfalak – borítsuk be növényekkel a felületet!
Márkázott tartalom | 2024. november 9. 14:16
Egy modern irodában vagy üzlethelyiségben már nemcsak díszítőelemként van jelen a növényvilág, hanem a dolgozók jóllétét és a látogatók kellemes benyomását is elérhetjük vele. Ha igazán markáns és szemet gyönyörködtető látványt szeretnénk elérni, akkor akár az egész falat élővé varázsolhatjuk. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG