3p
A Kaspersky Lab antiadathalász technológiái tavaly több mint 246 millió alkalommal észleltek olyan oldallátogatást, amelyen különböző adathalász módszereket kíséreltek meg. Ebből 53 százalék kifejezetten pénzügyekkel kapcsolatos honlapokra próbálta átirányítani a felhasználókat. A telefonos adathalászat is fénykorát éli, dugig van az internet ilyen appokkal. Mi lesz ennek a vége?

A pénzügyi adathalász támadások nagy része olyan üzenet, amely olyan weboldalak linkjét tartalmazza, amelyek legális honlapok hamis verzióira vezetnek. Ezeknek a célja, hogy minél több banki felhasználói hitelesítő adathoz jussanak hozzá, hogy ezek segítségével elérjék az online tranzakciókhoz szükséges felhasználói fiókokat, majd ezt követően egyszerűen ellopják az áldozatok pénzét. Az adathalászat 53 százaléka használja ezt a módszert, minden második kibertámadás az áldozatok pénzének ellopására törekszik, ezt közölte a Kaspersky Lab a Privátbankár.hu-val.

Webshopok és bankok végveszélyben?

Tavaly a pénzügyi adathalász támadások összesítése – bankok, online fizetési rendszerek, valamint webshopok elleni támadások – alapján kiderült, hogy ez a kategória első alkalommal került a TOP 3 kibercsapdák közé. Ez azt mutatja, hogy a kiberbűnözők érdeklődése az általános fiók adatok ellopásától a pénzügyi fiókok irányába tolódott.

Aki pedig azt gondolta, hogy az Apple és Mac termékek megmentik az adatait, azok bizony csalódni fognak: a közhiedelemmel ellentétben ugyanis a Mac eszközök biztonsága is sérülékeny, tavaly az ilyen termékek ellen elkövetett támadások száma a duplájára nőtt: 2016-ban az adathalász támadások 31,38 százaléka irányult pénzügyi adatok ellopására, majd ez a szám tavaly rekordméretűre duzzadt 55,6 százalékkal.

A kiberbűnözők nagy mértékű érdeklődése a pénzügyi adathalász támadásokra azt jelzi, hogy a felhasználóknak még éberebbnek kell lenniük. Ahhoz, hogy hozzáférjenek a pénzünkhöz, a csalók folyamatosan újabb és újabb módszereket keresnek. Hasonlóan elszántnak és tudatosnak kell lenni, hogy ezt meg tudjuk akadályozni, fűzte hozzá Nadezhda Demidova, a Kaspersky Lab vezető webtartalom elemzője.

Mit tehetünk ez ellen?

Az adathalászat elleni védekezés érdekében a Kaspersky Lab szakértői az alábbiakat javasolják:

  • Mindig ellenőrizze egy honlap valódiságát, mielőtt online fizetne. Például a https kapcsolatot, a domain nevet, magát a szervezetet, amelynek fizetni kíván.
  • Használjon megbízható biztonsági megoldást, amely viselkedés alapú antiadathalász technológiát alkalmaz. Ez lehetővé teszi a még ismeretlen adathalászok azonosítását is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG