A hatóság hangsúlyozta: a jelenlegi jogszabályi előírások szerint mielőtt a fogyasztó megkeresi a fogyasztóvédelmi felügyelőséget, az érintett szolgáltatónál kell kérnie panasza kivizsgálását. Ha nem fogadja el a szolgáltató válaszát, akkor célszerű a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.
A fogyasztóvédelmi hatóság arra számít, hogy februárban, illetve azt követően érkeznek majd panaszok, megkeresések a felügyelőségekhez a 10 százalékos rezsicsökkentés ügyében. Minden bejelentést kivizsgálnak, az illetékes felügyelőség megnézi, hogy a jogszabályokban meghatározottakat alkalmazta-e a szolgáltató - hangsúlyozta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Telefonálhat, ha kérdése van
A Magyar Energia Hivatal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) felkérésére 2013. január 15-étől üzemelteti a "rezsicsökkentés zöld számot". Az ingyenesen elérhető 06 80 205 386 információs vonalon szakértők fogadják a hívásokat hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra, pénteken 8 és 14 óra között.
A várhatóan leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a Magyar Energia Hivatal honlapján is olvashatók, méghozzá itt >>