A McDonald’s meghosszabbította az Egyesült Államokban az öt dollárba (mostani árfolyamon 1785 forintba) kerülő menü értékesítését az év végéig – jelentette a Reures. Ha nem is minden étteremben, de a gyorsétteremlánc legtöbb vendéglátóhelyén kapható lesz a "filléres" étel, miután beváltotta a cég hozzá fűzött reményeit, magyarán, hozzájárult a fogalom növekedéséhez.
A cég június végén vezette be az ötdolláros menüt, majd azt augusztusig, a nyár végéig elérhetővé tette. A cél nem ördöngösség: vissza akarják csábítani azokat a fogyasztókat, akik a koronavírus-járvány bezártsága idején elszoktak a vendéglőbe járástól, és az elmúlt évek drágulási hulláma miatt nem tértek vissza korábbi szokásaikhoz.
A vendéglőknek, különösen a "gyorsételt" kínáló változatoknak versenyezniük kell az áruházakkal, amelyek rengeteg gyorsan elkészíthető, félkész ételt kínálnak azoknak, akik az otthoni főzéssel akarnak spórolni. Most azt kommunikálja a McDonald’s, hogy elkötelezte magát a lehető legmegfizethetőbb kínálat mellett.
Gyenge szereplés
A vállalat 13,5 ezer vendéglőt üzemeltet az Egyesül Államokban – derült ki a legutóbbi céges tőzsdei gyorsjelentésből. A folyó negyedévben növekedett a forgalom, amit Andy Barish, a Jefferies befektetési bank elemzője az ötdolláros ajánlat mellett a marketing- és a promóciós tevékenység megerősítésének tulajdonít.
A McDonald’s elmúlt negyedévei viszonylag gyengére sikeredtek. Ezen belül a június 30-án végződő három hónap váratlan csökkenést hozott világszinten az árbevételben. Ez volt az első visszaesés az elmúlt tizenhárom negyedév összehasonlításában. A gyorsétteremlánc az ötdolláros akció meghosszabbítása mellett számos további kedvezménnyel készül a november-decemberi ünnepek előtti időszakra.