Bár a McDonald’s franchise-partnereit képviselő érdekvédelmi szervezet üdvözölte az 5 dolláros (1800 forintos) menü ötletét, úgy véli, hogy hosszabb távon nincsenek meg a feltételei egy ilyen kedvezmény bevezetésének.
A megfizethető termékek kínálatának feltétele, hogy az megfizethető legyen az étteremnek is – írta a National Owners Association (NOA) közleményében. Szükség van arra, hogy a McDonald’s jelentős forrásaira támaszkodva kidolgozzon egy olyan stratégiát, ami lehetővé teszi, hogy fenntarthatóak legyenek az ilyen jelentős kedvezmények. A NOA szerint a gyorséttermek üzemeltetése filléres üzlet, ami alatt azt értik, hogy a profitráta mindössze 10-15 százalék. Ez egyszerűen nem elég ahhoz, hogy egy terméket 30 százalék árengedménnyel adjanak. A franchise-hálózatot üzemeltető cégnek anyagilag hozzá kell járulna a kedvezmény biztosításához. Enélkül - szerintük - hosszabb távon fenntarthatatlan a bagóért árult hamburgermenü.
Az ügy előzménye: a McDonald’s május közepén jelentette be, hogy június 25-étől kezdve nagyjából egy hónapon át 5 dolláros menüt kínál vendéginek. A cél az lenne, hogy visszacsábítsák azokat a kispénzű fogyasztókat, akik a magas infláció miatt úgy döntöttek, hogy a Mekik felkeresése helyett inkább otthon főznek.
A vállalat nem kommentálta a NOA megjegyzéseit. A kedvezményt beharangozó közleményükben csak a szokásos pr-mondások olvashatóak arról, hogy értéket kívánnak adni megfizethető áron. A NOA ugyanakkor előállt néhány ötlettel is arra vonatkozóan, hogyan lehetne fenntarthatóan árengedményeket adni. Ezek egyike, hogy egyes régi termékeket vissza lehetne hozni a kínálatba.