2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az áruházak egyik vásárlásra csábító trükkje, hogy a pénztárak futószalagjai fölötti polcokon csábító apróságokat kínálnak a vevőknek ösztönözve az impulzus vásárlást. Ez megváltozhat a jövőben.

A norvég Kiwi diszkontláncban leveszik a csokoládékat és más édességeket a pénztárak előtt húzódó futószalagok feletti polcokról. Ezzel akarják arra ösztönözni az embereket, hogy éljenek egészségesebb életet. Sokan nem tudnak ugyanis ellenállni az impulzus vásárlásnak, amíg várakoznak arra, hogy rájuk kerüljön a sor a fizetésnél.

Elköltöznek a csokik
Elköltöznek a csokik
Fotó: Kiwi

A döntés hátteréről Nora Mile Helgesen, a Kiwi fenntarthatóságért felelős menedzsere azt mondta, hogy úgy érezték, tenniük kell valamit a cukor jelentette kísértéssel szemben. Tudják, hogy sokan könnyű kézzel emelnek le a polcról bármilyen édességet, ha azt minden további nélkül elérhetik. A változtatást az áruházlánc mind a 703 norvégiai boltjában megtették.

A közelben maradnak

A norvég Nemzeti Közegészségügyi Szövetség természetesen üdvözölte az áruházlánc újítását. Mina Gerhardsen, a szervezet szakértője úgy véli, hogy meg kell könnyíteni az embereknek az egészségük védelmét szolgáló döntéseket. Szerinte a Kiwi sokat segít ebben azzal, hogy visszaszorítja a csoki impulzusvásárlásának lehetőségét.

A kiskereskedő tapasztalatai szerint minden negyedik vevő vesz le valamilyen terméket a futószalagok feletti polcokról. Hetente négymillió terméket adnak el ennek köszönhetően. Némileg megkeseríti a változtatás ízét, hogy a Kiwi nem módosítja az édességpolcok elhelyezését áruházaiban. A kisebb boltokban ezek nagyon közel vannak a kasszákhoz.

Az áruházlánc 2025-re tíz százalékkal akarja csökkenteni édességeladásait 2020-hoz képest. Az egyik intézkedésük ezzel kapcsolatban, hogy olcsóbban adják a cukormentes üdítőket, mint a cukrosakat. Ennek eredményeként e termékkörben az előbbiekből jön össze eladásaik 70 százaléka.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Tanácsok az ajándék kiválasztásához legénybúcsúra
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 18:15
A legénybúcsús ajándék kiválasztása nem egyszerű feladat, sok-sok szempontot figyelembe kell venni a pénzügyek mellett. A cikkben ezeket vesszük sorra, a tanácsokkal igyekszünk megkönnyíteni a döntést.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Honnan szerezhetünk be könyveket jó áron?
Márkázott tartalom | 2024. november 17. 18:19
Az ünnepek közeledtével is sokszor felmerül a kérdés: hol találunk olyan ajándékot, amely nem viseli meg nagyon a pénztárcánkat? Azok, akik könyvvel szeretnék meglepni az ismerőseiket, még nagyobb dilemmában vannak, hiszen ezek a termékek nem igazán olcsók.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG