A norvég Kiwi diszkontláncban leveszik a csokoládékat és más édességeket a pénztárak előtt húzódó futószalagok feletti polcokról. Ezzel akarják arra ösztönözni az embereket, hogy éljenek egészségesebb életet. Sokan nem tudnak ugyanis ellenállni az impulzus vásárlásnak, amíg várakoznak arra, hogy rájuk kerüljön a sor a fizetésnél.
A döntés hátteréről Nora Mile Helgesen, a Kiwi fenntarthatóságért felelős menedzsere azt mondta, hogy úgy érezték, tenniük kell valamit a cukor jelentette kísértéssel szemben. Tudják, hogy sokan könnyű kézzel emelnek le a polcról bármilyen édességet, ha azt minden további nélkül elérhetik. A változtatást az áruházlánc mind a 703 norvégiai boltjában megtették.
A közelben maradnak
A norvég Nemzeti Közegészségügyi Szövetség természetesen üdvözölte az áruházlánc újítását. Mina Gerhardsen, a szervezet szakértője úgy véli, hogy meg kell könnyíteni az embereknek az egészségük védelmét szolgáló döntéseket. Szerinte a Kiwi sokat segít ebben azzal, hogy visszaszorítja a csoki impulzusvásárlásának lehetőségét.
A kiskereskedő tapasztalatai szerint minden negyedik vevő vesz le valamilyen terméket a futószalagok feletti polcokról. Hetente négymillió terméket adnak el ennek köszönhetően. Némileg megkeseríti a változtatás ízét, hogy a Kiwi nem módosítja az édességpolcok elhelyezését áruházaiban. A kisebb boltokban ezek nagyon közel vannak a kasszákhoz.
Az áruházlánc 2025-re tíz százalékkal akarja csökkenteni édességeladásait 2020-hoz képest. Az egyik intézkedésük ezzel kapcsolatban, hogy olcsóbban adják a cukormentes üdítőket, mint a cukrosakat. Ennek eredményeként e termékkörben az előbbiekből jön össze eladásaik 70 százaléka.