1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A használtautó-piac lassan ugyan, de élénkül: 2012 utolsó negyedévében elkelt használt autók összértékének változását mutató Használtautó-index elérte a 104 százalékot. A növekedés mértéke azonban nem számottevő: mindössze 3,2 százalékponttal haladja meg az egy évvel korábbi értéket.

A felfutó használtautó-import mellett a mutató lassú emelkedését segíti az is, hogy a növekvő újautó-eladások miatt több lecserélt autót hirdetnek meg. Az átlagár ugyanakkor – az öregedő kínálatnak köszönhetően – továbbra is másfél millió forint körül stagnál.

A kilencéves autók mennek a legjobban

Miközben a hazai használtautó-átírások száma 2012-ben enyhén csökkent, az importált használt személyautók száma az előző évi 31-ről közel 54 ezerre nőtt, ami ezt a visszaesést képes volt ellensúlyozni – értékeli az elmúlt évet záró adatokat Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. Továbbra is kevés azonban az újszerű autó a kínálatban: az eladások 60 százalékát legalább kilencéves autók teszik ki, ennek megfelelően az átlagár egy év alatt közel öt százalékkal 1 millió 506 ezer forintra esett vissza.

Az 1,5 milliós átlagár azonban értelemszerűen jelentős szórást takar az egyes korosztályok között: az év utolsó negyedében a 0-2 éves használt személyautók átlagos kínálati értéke ugyanis megközelítette az 5,8 millió forintot. 3-5 éves autóhoz átlagosan 2,9 millió forintért, 6-8 éves személygépkocsiért 1,7 millió forintért lehetett hozzájutni, míg egy 9 év feletti autóért elegendő volt átlagosan 630 ezer forintot fizetni.

 

0-2 év

3-5 év

6-8 év

9+ év

2012 Q1

5 606 437

3 136 063

1 931 398

701 845

2012 Q2

5 502 680

2 996 503

1 844 661

670 461

2012 Q3

5 658 523

3 082 058

1 834 808

665 531

2012 Q4

5 791 928

2 918 641

1 728 516

629 735

A táblázatból az is kiolvasható, hogy a három évnél idősebb autók átlagára minden korcsoportban jelentősen (7-11 százalék között) csökkent az év során, ugyanakkor az alacsony kínálat miatt a 0-2 éves korcsoportba tartozó járművekért átlagosan három százalékkal többet tudtak elkérni tulajdonosaik.

Kategóriák szerint vizsgálva a szakportál adatbázisát, a használtautó-forgalom 31 százalékát az alsó középkategóriába tartozó autók tették ki, ezek átlagára 1,09 millió forint volt. A közép-és felső középkategóriához (27 százalék) tartozó átlagár 1,84 millió forint volt, miközben a mini- és kisautók (együttesen 25 százalék) 798 ezer forintos átlagos értéken keltek el.
Forrás: Használtautó.hu


2012-ben az öt leggyakoribb gazdát cserélő márka sorrendben az Opel, a Suzuki, a Ford, a Volkswagen és a Renault voltak, az adásvételi szerződések több mint fele e márkák egyikére köttetett.

2013-as kilátások

A tavalyi évkezdet komoly változást hozott: a legtöbb kategóriában jelentősen kedvezőbbé vált a regisztrációs adó mértéke. Ennek következtében ugrott meg a használtautó-import volumene – mondta a Használtautó.hu ügyvezetője.
Az idei évkezdetkor a szabályozásban nem történt változás, ezért a jelenlegi tendenciák érvényesülnek a továbbiakban is. A behozatalban – kedvező árfolyamok esetén – további növekedés valószínűsíthető, ám a használtautó-piac jelentős bővülésének továbbra is komoly gátat szab az a tény, hogy az újautó-eladások számát tekintve 2013-ban sem várható jelentősebb kiugrás az előző évekhez képest.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG