1p
Szép végeredménnyel zárult a 2012-es, ausztriai Destillata nemzetközi párlatverseny, ahol 10 ország 187 főzdéje, 1 662 mintával nevezett. A Tirolban rendezett díjátadóról 142 éremmel tért haza az induló 26 magyar főzde, és az országok szerinti összesítésben a harmadik helyet foglalták el. A Nemzetgyőztes 20 éremmel az Agárdi Pálinkafőzde lett.

Kiválóan szerepeltek a magyar főzdék a Destillata 2012 nemzetközi párlatversenyen, ahol idén 10 ország 187 főzdéje indult, 1 662 mintával. A nevező országok sorrendjében Ausztria (650 éremmel) végzett az első helyen, a második (295 éremmel) Németország, harmadik pedig hazánk lett (142 éremmel). Bennünket az olaszok követtek 82 éremmel, de díjjal távozott – az éremtáblázat sorrendje szerint – Svájc, Szlovákia, Svédország, Hollandia, Namíbia és Argentína is.

A 26 hazai induló eddig a legtöbb elismerést gyűjtötte be ezen a nemzetközi párlatversenyen: 18 arany, 65 ezüst és 59 bronzérmet hoztak el. A magyar pályázók között hat olyan főzde volt, amelyek még nem mérették meg magukat a Destillatán, az „újoncok” összesen 15 éremmel tértek haza.

A zsűri a nevező üzemek által beadott termékek közül 3+1 kategóriából – a legjobb eredményt elért párlatok pontszámainak átlagolásával – a főzdék versenye során nyújtott teljesítményét is értékelte. Így az összesített pontszámok alapján az Agárdi Pálinkafőzde lett az első, a második legeredményesebb volt a Vitalis Kft. Márton és lányai pálinkái, valamint a Pap és Pap Kft. Etyeki Czimeres pálinkái, a harmadik pedig a Gyulai Pálinka Manufaktúra és a Gyümölcspárlat Bt. Tuzséri pálinkái lettek.

A Nemzetgyőztes 20 éremmel az Agárdi Pálinkafőzde lett, amely – egyedüli magyarként – az üzemek értékelése során bekerült a 11 tagú kiválasztottak körébe, azaz a legjobb főzdék csapatába is. A második legtöbb díjat, számszerűen 15-öt a Gyümölcspárlat Bt. kapta, őt követi a rangsorban a Gyulai Pálinka Manufaktúra 13 éremmel és a Pap és Pap Kft. Etyeki Czimeres Pálinkái 11 éremmel.

A 18 hazai aranyérmes közül négy kiérdemelte az Év Párlata elismerést: az Agárdi Pálinkafőzde barna sörből készült Sörpárlata, az idén először pályázó Hegyközi Manufaktúra Kft. Birs Pálinkája, a Kisrét Manufaktúra Kft. Lepotica Szilva Pálinkája és a Zwack Kecskeméti Pálinka Manufaktúra Fűszeres Körte Pálinkája. Idén is voltak különlegességek, mint például a sütőtök és a zeller párlatok, amelyeket a Brill Pálinkaház Kft. mutatott be és a 30 tagú vizsgáló bizottság ezüstéremmel díjazott.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG