1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szép végeredménnyel zárult a 2012-es, ausztriai Destillata nemzetközi párlatverseny, ahol 10 ország 187 főzdéje, 1 662 mintával nevezett. A Tirolban rendezett díjátadóról 142 éremmel tért haza az induló 26 magyar főzde, és az országok szerinti összesítésben a harmadik helyet foglalták el. A Nemzetgyőztes 20 éremmel az Agárdi Pálinkafőzde lett.

Kiválóan szerepeltek a magyar főzdék a Destillata 2012 nemzetközi párlatversenyen, ahol idén 10 ország 187 főzdéje indult, 1 662 mintával. A nevező országok sorrendjében Ausztria (650 éremmel) végzett az első helyen, a második (295 éremmel) Németország, harmadik pedig hazánk lett (142 éremmel). Bennünket az olaszok követtek 82 éremmel, de díjjal távozott – az éremtáblázat sorrendje szerint – Svájc, Szlovákia, Svédország, Hollandia, Namíbia és Argentína is.

A 26 hazai induló eddig a legtöbb elismerést gyűjtötte be ezen a nemzetközi párlatversenyen: 18 arany, 65 ezüst és 59 bronzérmet hoztak el. A magyar pályázók között hat olyan főzde volt, amelyek még nem mérették meg magukat a Destillatán, az „újoncok” összesen 15 éremmel tértek haza.

A zsűri a nevező üzemek által beadott termékek közül 3+1 kategóriából – a legjobb eredményt elért párlatok pontszámainak átlagolásával – a főzdék versenye során nyújtott teljesítményét is értékelte. Így az összesített pontszámok alapján az Agárdi Pálinkafőzde lett az első, a második legeredményesebb volt a Vitalis Kft. Márton és lányai pálinkái, valamint a Pap és Pap Kft. Etyeki Czimeres pálinkái, a harmadik pedig a Gyulai Pálinka Manufaktúra és a Gyümölcspárlat Bt. Tuzséri pálinkái lettek.

A Nemzetgyőztes 20 éremmel az Agárdi Pálinkafőzde lett, amely – egyedüli magyarként – az üzemek értékelése során bekerült a 11 tagú kiválasztottak körébe, azaz a legjobb főzdék csapatába is. A második legtöbb díjat, számszerűen 15-öt a Gyümölcspárlat Bt. kapta, őt követi a rangsorban a Gyulai Pálinka Manufaktúra 13 éremmel és a Pap és Pap Kft. Etyeki Czimeres Pálinkái 11 éremmel.

A 18 hazai aranyérmes közül négy kiérdemelte az Év Párlata elismerést: az Agárdi Pálinkafőzde barna sörből készült Sörpárlata, az idén először pályázó Hegyközi Manufaktúra Kft. Birs Pálinkája, a Kisrét Manufaktúra Kft. Lepotica Szilva Pálinkája és a Zwack Kecskeméti Pálinka Manufaktúra Fűszeres Körte Pálinkája. Idén is voltak különlegességek, mint például a sütőtök és a zeller párlatok, amelyeket a Brill Pálinkaház Kft. mutatott be és a 30 tagú vizsgáló bizottság ezüstéremmel díjazott.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG