Örülhetnek a jelenlegi taxitársaságok, egyelőre még törvényi korlátai akadtak az UBER (ejtsd: „úber”) működésének. A minisztérium indoklása szerint a közúti szemályszállításhoz szükséges teljesíteniük a többi társaságra vonatkozó feltételeket is.
De mik is ezek?
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető. A törvényi kereteket kibontó, rendeleti szintű jogszabályok szigorú követelményeket határoznak meg a személytaxi-szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem emel kifogást az UBER, mint fuvarszervezési megoldás ellen, ha annak működése során a hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek hiánytalanul teljesülnek.
Mi lesz így a telekocsival?
Persze felmerül a kérdés, hogyha az NFM jogsértőnek tartja az UBER jelenlegi formáját, akkor veszélybe kerülhetnek az autómegosztó applikációk is?
Ugyanis ha valaki már beszáll a sofőr benzinpénzébe, fizet a szolgáltatásért, tehát gyakorlatilag taxivá változik az autó. Mi azért kételkedünk benne, hogy reális elvárás lenne az összes alkalmi vezetőtől sárga kocsit kérni - ha így alakul, az gyorsan véget vethet az éppen szárba szökő mozgalomnak.