1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Decemberben többet költenek napi fogyasztási cikkekre a háztartások, mint az év többi hónapjában, ám ez a különbség évről évre kisebb a GfK Hungária piackutató intézet adatai szerint. Korábban 25 százalék is volt a túlköltekezés, újabban inkább 19 százalék körül stagnál.

A 2006-os évben még mintegy 25 százalékkal többet költöttek többet a háztartások decemberben napi fogyasztási cikkekre egy átlagos hónaphoz képest. Ez a különbség a következő években csökkent, majd az utóbbi években stagnál. Tavaly 19 százalékkal haladta meg a decemberi összköltés a havi átlagot, idén pedig várhatóan 15-20 százalékkal költenek majd többet a családok az év utolsó hónapjában a GfK Hungária piackutató várakozásai szerint.

A háztartások decemberben napi fogyasztási cikkekre összesen 60 ezer forint körüli összeget fordítanak a GfK adatai szerint, amiben az ajándékvásárlás egy része is benne van. A napi fogyasztási cikkek közül kerülnek ki az olyan népszerű karácsonyi ajándékok, mint például a praliné, valamint a különféle kozmetikai és testápolási termékek, ajándékcsomagok.

 

A sütés-főzés legfontosabb kellékeiből, valamint az italokból is többet vásárolnak a családok ebben az időszakban. Megnő a kereslet a sütőpor, a vaníliás cukor, a margarin, a tojás, a majonéz és a mustár iránt, a teljes éves eladott mennyiségnek több mint egytizede koncentrálódik erre a néhány hétre. Az éves eladott friss halmennyiség több mint egyharmada esik decemberre. Röviditalból kétszer annyit vásárolnak a háztartások, mint máskor, de kiemelkedő a pezsgő forgalma is. Egyre nő az olcsóbb kimért szaloncukrok forgalma, tavaly már a teljes eladott mennyiség felét tette ki - közölte a Gfk.

 

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint az elmúlt években már december elején is egyre több volt a leárazás az áruházakban, az ünnepek előtti napokban pedig tovább nőtt ez az arány. Sok vásárló eleve ezzel számol, ezért halasztja az utolsó napokra a bevásárlást.

Az OKSZ szerint ajándékokra általában 70-80 milliárd forintot költöttek az elmúlt években a családok, ezen belül a legtöbbet számítástechnikai és műszaki cikkekre, játékokra, ruházatra, könyvre és illatszerekre. Ha a nyugta nem veszik el, és a termék hibátlan, nem használták, akkor visszacserélik a kereskedők a nem megfelelő ajándékokat. Ezért is csak olyan helyen érdemes vásárolni, ahol nyugtát adnak - hívta fel a figyelmet az OKSZ.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG