1p
Minden idők legnagyobb forgalmát könyvelhették el az amerikai üzletek az idei fekete pénteken az üzletek forgalmát figyelő ShopperTrak ügynökség jelentése alapján. Ezúttal mindenki túlélte a rohamot, bár akár néhány fürdőlepedőért is ölre mentek a vásárlók.

Az üzletek forgalmának volumene 6,6 százalékkal nőtt, elérte a 11,4 milliárd dollárt. A fekete péntek a nagy árleszállítások napja, a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdete az Egyesült Államokban. Az elnevezés onnan ered, hogy ezen a napon billen át „feketébe”, azaz nyereségbe a cégek éves eredménye.

AZ IBM internetes kereskedelem kutatására szakosodott cége, a Coremetrics szerint a hálaadás napján (csütörtökön) a tavalyihoz képest 39,3 százalékkal, a "fekete pénteken" pedig 24,3 százalékkal nőtt a forgalom. Az NPD Group szerint azonban az értékét tekintve a fogyasztásban csak 3 százalékos volt a növekedés.

 


Ki korán kel, aranyat lel?
A Coremetrics grafikonja a fekete pénteki online vásárlások napi eloszlásáról


Az előrejelzések szerint rekordot fog felállítani a "kiberhétfő" is; ma, amikor a hálaadási ünnepi hétvége után az emberek visszatérnek a munkahelyi számítógépeikhez. A várakozások szerint az amerikai fogyasztók hétfőn, amikor a netáruházak 80 százaléka akciókat kínál majd, 1200 milliárd dollárt fognak elkölteni.

A Coremetrics szerint novemberben az online kereskedelem 15 százalékát az okostelefon- és a táblakomputer-vásárlások tették ki.

Ezúttal mindenki túlélte

Az észak-karolinai Fayetteville-ben, a Cross Creek Mallban éjjel kettőkor dördültek lövések. Sebesülés nem történt, de a vásárlók egy része elmenekült és néhány üzlet bezárt. Ugyanebben az államban, a kinstoni Walmart áruházban a biztonsági emberek könnygázzal fékeztek meg egy vásárlót.

Los Angeles környékén egy nő paprikaspray-vel fújta le a többi vásárlót, hogy hozzáférjen egy általa kiszemelt árucikkhez a Walmartban. A helyi idő szerint még csütörtök éjjel kitört kavarodásban 20 ember sérült meg könnyebben.

Dulakodásról, verekedésről több helyről érkezett beszámoló. A New York állambeli Rome Walmartjában például két nő sérült meg. 2008-ban egy Walmart áruházban a tömeg agyontaposott egy biztonsági őrt.

Bár nem feltétlenül kell átszelnünk az óceánt egy kis konzum-idiotizmusért (emlékeznek még a Penny Market 2009-es 500 forintos sajt-akciójára?), tanulságos az alábbi videó, amelyen a michigani vásárlók ölre mennek az 1,28 dolláros (nagyjából 300 forintos) fürdőlepedőkért a Walmartban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG