1p
Minden idők legnagyobb forgalmát könyvelhették el az amerikai üzletek az idei fekete pénteken az üzletek forgalmát figyelő ShopperTrak ügynökség jelentése alapján. Ezúttal mindenki túlélte a rohamot, bár akár néhány fürdőlepedőért is ölre mentek a vásárlók.

Az üzletek forgalmának volumene 6,6 százalékkal nőtt, elérte a 11,4 milliárd dollárt. A fekete péntek a nagy árleszállítások napja, a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdete az Egyesült Államokban. Az elnevezés onnan ered, hogy ezen a napon billen át „feketébe”, azaz nyereségbe a cégek éves eredménye.

AZ IBM internetes kereskedelem kutatására szakosodott cége, a Coremetrics szerint a hálaadás napján (csütörtökön) a tavalyihoz képest 39,3 százalékkal, a "fekete pénteken" pedig 24,3 százalékkal nőtt a forgalom. Az NPD Group szerint azonban az értékét tekintve a fogyasztásban csak 3 százalékos volt a növekedés.

 


Ki korán kel, aranyat lel?
A Coremetrics grafikonja a fekete pénteki online vásárlások napi eloszlásáról


Az előrejelzések szerint rekordot fog felállítani a "kiberhétfő" is; ma, amikor a hálaadási ünnepi hétvége után az emberek visszatérnek a munkahelyi számítógépeikhez. A várakozások szerint az amerikai fogyasztók hétfőn, amikor a netáruházak 80 százaléka akciókat kínál majd, 1200 milliárd dollárt fognak elkölteni.

A Coremetrics szerint novemberben az online kereskedelem 15 százalékát az okostelefon- és a táblakomputer-vásárlások tették ki.

Ezúttal mindenki túlélte

Az észak-karolinai Fayetteville-ben, a Cross Creek Mallban éjjel kettőkor dördültek lövések. Sebesülés nem történt, de a vásárlók egy része elmenekült és néhány üzlet bezárt. Ugyanebben az államban, a kinstoni Walmart áruházban a biztonsági emberek könnygázzal fékeztek meg egy vásárlót.

Los Angeles környékén egy nő paprikaspray-vel fújta le a többi vásárlót, hogy hozzáférjen egy általa kiszemelt árucikkhez a Walmartban. A helyi idő szerint még csütörtök éjjel kitört kavarodásban 20 ember sérült meg könnyebben.

Dulakodásról, verekedésről több helyről érkezett beszámoló. A New York állambeli Rome Walmartjában például két nő sérült meg. 2008-ban egy Walmart áruházban a tömeg agyontaposott egy biztonsági őrt.

Bár nem feltétlenül kell átszelnünk az óceánt egy kis konzum-idiotizmusért (emlékeznek még a Penny Market 2009-es 500 forintos sajt-akciójára?), tanulságos az alábbi videó, amelyen a michigani vásárlók ölre mennek az 1,28 dolláros (nagyjából 300 forintos) fürdőlepedőkért a Walmartban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG