Nagyobb az igény
Kátyúba hajtott? Jelentse fel a gödröt! |
A zrt. szerint a kátyúzási igény nagyobb, mint amekkorát a közútkezelők egyszerre el tudnak végezni, ezért első körben minden esetben a gyorsforgalmi és főutakon, majd a kevésbé forgalmas 4-5 számjegyű mellékutakon, végül a bekötőutakon várhatóak munkálatok.
Az úthibákról elsősorban a cég saját, több száz útellenőrből álló hálózata ad információt, akik meghatározott terv alapján járják végig a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által üzemeltetett 31 800 kilométeres közúthálózatot. A társaság ezen felül előzetes ütemtervébe szintén próbálja beépíteni a lakossági és egyéb bejelentéseket is.
Ennyiből, ennyi aszfalt
A kátyúzási, lokális javítási munkákra a Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén nettó 9,51 milliárd forintot költhet el, ami mintegy 151 000 tonna aszfalt felhasználását teszi lehetővé.
A cég télen - amely minden év november 10. napjától egészen a következő év március 15. napjáig tart - is javította a balesetveszélyes burkolathibákat, de lehetőségeik még hidegaszfalt felhasználásával is korlátozottak ilyenkor.