Míg a legtöbb felhasználó igyekszik minimálisra csökkenteni a reklámfogyasztását, amikor a telefonján szörföl az interneten, egyre több vállalat keresi az új, direkt megoldásokat, hogy célba juttassa az ajánlatait. Ezt teszi az ausztrál startup, az Unblockd is: a Bloomberg cikke szerint az alkalmazás letöltése után valahányszor fel akarjuk oldani a telefonunkat, meg kell néznünk egy hirdetést.
Épeszű ember persze nem tenne ilyet önszántából, van azonban egy apró trükk: a hirdetések megtekintésével ugyanis 5 dollárt visszaadnak az amerikaiak telefonszámlájából, vagy kedvezményt a következő Amazonos vásárláshoz. Az Unblockd jelenleg 300 céggel áll kapcsolatban, így a lehetőségek tárháza gyakorlatilag végtelen, az emberek pedig bolondulnak a kuponokért, így egy átlagos fogyasztó akár 20-30 hirdetést is hajlandó megnézni, ha olcsóbban kapja meg cserébe a reggeli kávéját.
Ez lesz a reklám jövője?
Az információfogyasztási szokások átalakulásával a cégeknek egyre több energiát kell fektetniük a mobilhirdetésekbe, mivel manapság már ez vált elsődleges platformmá a televízióval vagy az asztali számítógéppel szemben. Az előrejelzések szerint 2019-re a mobilhirdetési piac értéke a jelenlegi duplájára, 65,5 milliárd dollárra nő majd. Az emberek azonban nem szeretik a kéretlen reklámot – elég csak a felugró ablakokra gondolni – így a személyre szabott ajánlatok jelenthetik a hirdetés jövőjét, ilyen megoldásokon dolgozik jelenleg a Facebook és az Amazon is.
A dolog pedig, úgy tűnik, működik: az Unblockd, bár csak egy kis startup, októbertől öt országban terjeszkedik majd, a példát pedig egyre több nagybefektetők és cég karolja fel. Az azonban, hogy mennyire etikus zárolni valakinek a telefonját, amíg meg nem néz egy hirdetést - hiába ő maga vállalta be - egyelőre még jogi vitákat szül.