Napi bevásárlás a Wal Martban a tavalyi fekete pénteken. Tej, kenyér, kabrió. |
Tegnap itthon is megvolt a maga leárazásaival és botrányaival az Amerikából származó Black Friday. A webshopok nagyot mentek, de a fizikai üzletekben is szép tolongás volt, nem is említve a Tesco esetét, ahol egy leárazott tévéért mentek ölre az emberek.
Ezek voltak a netes sztártermékek
Az óriásképetnyős televíziók a neten is slágerterméknek számítottak, az Extreme Digital például arról tájékoztatott minket, hogy ezekből adták el a legtöbbet. Nagyon mentek még az Androidos telefonok az olcsóbb kategóriából: a telefonvásárlók 90 százaléka tette le az operációs rendszer mellett a voksát, árban pedig a 40 ezer forint körüliek voltak a népszerűek.
Az eMAG webáruháza is hasonló folyamatokról számol be: a tavalyi adatokhoz képest tegnap délután négy óráig dupla annyi rendelés érkezett be hozzájuk, ami abszolút rekord. A látogatások száma meghaladta az 1,3 milliót, amely túlszárnyalja a 2014-es teljes Black Friday akció eredményét. A vásárlások 40 százaléka már mobilon és a mobil alkalmazáson történt - írták a Privátbankárnak. Az első négy percben másodpercenként 50 terméket adtak el, a legnépszerűbb elektronikai termékek itt is az okostelefonok (5600 dn) és az okostévék (5000 db) voltak. Könyvekből 10 000 darab ment el.
A Vatera 1 forintos termékekkel kedveskedik a vásárlóknak egész hétvégén, itt csak licitálni kell a termékekre, nincs minimál ár. Kell-e mondani, hogy a megkérdezett felhasználók alapján itt is a telefonok és az okostévék a legkelendőbbek?
Az első kisebb leállások mellett nyugodtan lehetett shoppingolni a készletek erejéig, nem úgy a kaposvári Tescoban, ahol az emberek szinte összeverekedtek a lapostévékért.
Megkezdődött a karácsonyi őrület
Korábban írtunk már arról, hogy akár 950 milliárdra is nőhet a decemberi kereskedelmi forgalom, ami a tavalyi adatokhoz képest 5-6 százalékos növekedés. Az Országos Kereskedelmi Szövetség arra számít, hogy az idén decemberre várt 940-950 milliárd forintból mintegy 170-180 milliárd forint lehet az, amit közvetlenül az ünnepekre költenek a vásárlók. Az elmúlt évek tapasztalata, hogy az ünnepi étkezésekre, valamint az ajándékokra nagyjából ugyanannyit fordítanak a családok, így az idén az élelmiszerekre, illetve az ajándékokra is egyaránt 80-90 milliárd forintot.