3p
Majdnem minden csapatépítő tréningen fogyasztanak alkoholt, ez azonban ritkán okoz problémát, legalábbis a szállodások szerint. A válaszadók felénél még soha nem keletkezett kár a céges rendezvényeken.
A felmérés nem reprezentatív. Online megkérdezéssel, 2013. október 16. és 27. között zajlott. A kérdésekre 130 olyan szállásadó válaszolt, akinél rendszeresen tartanak céges rendezvényeket és csapatépítő tréningeket.

A hoteltulajdonosok szerint a céges csapatépítő tréningek 93 százalékán fogyasztanak több-kevesebb alkoholt a résztvevők, a válaszadók több mint harmada úgy nyilatkozott, hogy szinte minden esetben alkoholfogyasztással végződnek az ilyen programok.

„Abból is látszik, hogy a vállalati rendezvények központi eleme az evés-ivás, hogy a megkérdezett szállodatulajdonosok közül a legtöbben eleve gasztronómiai és italkóstoltató programokat ajánlanak a csapatépítőkre” – tette hozzá Telek Zoltán, a konferenciahotelek.hu termékmenedzsere. A szakember ugyanakkor megjegyezte, hogy egyre többen próbálnak kitörni ebből a körből, és például egészségmegőrző csomagokat, bio- és vegetáriánus menüsorokat kínálnak a vállalatoknak.

Buli után felújítás

Úgy tűnik, hogy a többség inkább szolidan mulat a céges rendezvényeken: a Szallas.hu csoporthoz tartozó portál által készített felmérés szerint a hoteltulajdonosok felének még soha nem okoztak kárt a csapatépítő tréningek résztvevői.

„Bár a nagy többségnél nem vagy csak nagyon ritkán keletkezett kár, azért a megkérdezettek mintegy 40 százalékának voltak emlékezetes esetei is. Leggyakrabban összetört bútorokról, vörösborral lelocsolt szőnyegről számoltak be, de volt olyan is, hogy a céges rendezvény után több mint 600 ezer forintért kellett felújítania a tulajdonosnak az éttermet” – ismertette a részleteket Telek Zoltán. A hotelek személyzetének több esetben kellett segítenie a járásképtelen vagy eltévedt vendégeknek, de olyan is volt, hogy a vendéglátóst kérték meg a vendégek, hogy készítsen róluk félpucér fotókat.

Egy napig tart a lazítás

A tapasztalatok szerint az átlagos csapatépítő tréning 2 napos, az általában péntekre tervezett program és az esti buli után csak egy éjszakát töltenek a résztvevők egy szállodában. A legnépszerűbb célpontok a Budapesttől egy óra alatt elérhető helyszínek, illetve a vízparti vagy wellness szolgáltatást kínáló hotelek. A felmérésben részt vevő szállodák mintegy 40 százalékánál van lehetőség a közelben vízi sportokra a csapatépítő program részeként.

Telek Zoltán elmondta, hogy a céges csapatépítőket általában tavasztól őszig szervezik, télen inkább a többnapos budapesti tanfolyamok, „hivatalos” rendezvények jellemzőbbek – ezek nagy részénél azonban a vállalatok már nem foglalnak szállást a résztvevőknek, vagy csak akkor, ha külön kéri egy vidéki jelentkező. A konferenciahotelek.hu tapasztalatai szerint átlagosan 55 fősek voltak a céges bulik, mintegy félmillió forint értékben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG