A szépségápolási cikkek és más háztartási vegyi anyagok műanyag csomagolásában fontos a jó kinézet, ám ez indokolatlanul növelheti az anyagfelhasználást, következésképpen a környezet szennyezését. A német drogerie markt drogéiralánc megváltoztatja saját márkás termékei csomagolásának kupakját, amivel a sok kicsi sokra megy elve alapján jelentős megtakarítást érhet el. Az új kupakok a Belea, a babylove és az Alverde Naturkosmetik terméknél jelennek meg.
Az új négy centiméter átmérőjű zárófedelek átlagosan majdnem 30 százalékkal könnyebbek eleve könnyű elődeiknél – jelentette a vállalat. A cél az, hogy kevesebb műanyagot használjanak fel a termékek csomagolásához, ami mind a súlycsökkenésnek köszönhetően gyártás, mind a szállítás során mérsékelheti a szén-dioxid-kibocsátást. A Belea Professional samponoknál és kondicionálóknál az új csomagolás 23 százalékos megtakarítással jár, ami évente 16 tonna műanyag megspórolását eredményezi. Az Alverde Naturkosmetik esetén, amely organikus termékeket fed, a csomagolás megváltoztatása 33 százalékos megtakarítást hoz, ami összeadva évente 1,2 tonnával kevesebb műanyag felhasználásának felel meg.
A babylove márkájú termékek esetén egy egész termékcsaládra vonatkozik az újfajta csomagolás, ami minden egyes terméket 5,7 grammal tesz könnyebbé. A megtakarítás 30 százalékos és a sok kicsit kevesebb műanyagból készülő kupak összesen 4,2 tonnával csökkenti a termékek előállításához felhasznált műanyag mennyiségét. (Via ESM Magazine)