A Nielsen piackutató által mért 90 termékcsoportból a kiskereskedelem éves élelmiszerforgalma meghaladta az 1 340 milliárd forintot.
Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője szerint az élelmiszerek átlag 4 százalékos drágulásához hasonló ütemben nőtt a kiskereskedelmi eladás, ami azt jelenti, hogy a fogyasztók a legutóbbi tizenkét hónapban nem vásároltak kevesebb élelmiszert, mint egy évvel korábban.
A kis üzletek iránt megugrott az érdeklődés
A Nielsen kimutatása szerint átlag felett nőtt az északnyugati és északkeleti megyék élelmiszer-üzleteinek forgalma, 8, illetve 7 százalékkal. Figyelemre méltó az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek iránti nagy érdeklődés, a legkisebb üzlettípusban a korábbi negatív trenddel szemben értékben 8, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett a forgalom.
A piackutató vállalat adatai szerint értékben ugyancsak átlag felett, 6 százalékkal bővült a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméter alapterületű kereskedelmi egységek élelmiszerforgalma, ugyanakkor mennyiségben mindössze 1 százalék bővülést regisztráltak éves összehasonlításban.
Húskészítményből, sörből, szénsavas üdítőitalból, jégkrémből, cukorkából valamint szeletes csokoládéból mind értékben, mind mennyiségben többet adtak el az időszakban, mint egy évvel korábban.