Csatlakozik Michelle Obama volt first lady Plezi sportitalokat kínáló vállalkozásához Stephen Curry, négyszeres amerikai kosárlabdabajnok. A két híresség együtt jelentette be, hogy elkezdik árulni a Plezi Hydration üdítőitalt. A 37 éves Curry ezzel bővíti pályán kívüli vállalkozásainak sorát, amelyekkel hamarosan lezáruló profi sportolói karrierje után akar foglalkozni.
A sportitalok piaca zsúfolt, a Plezi egészséges tartalmával akar kitűnni a versenyben. A róla szóló tájékoztatás szerint nem tartalmaz hozzáadott cukrot és mesterséges édesítőszert, továbbá a szokásosnál kevesebb benne a nátrium. Ugyanakkor egy felnőtt ember egész napra szükséges C-vitamin-adagja felszívható belőle – írja a CNBC a kosaras megjelenése apropóján. A sportitalok piacát az Egyesült Államokban a PepsiCo vezeti Gatorade termékével, ami 61 százalékos piaci részesedéssel bír. A második és a harmadik a Coca-Cola Powerade, illetve BodyArmor itala 14,5, illetve 11,8 százalékos súllyal – idézte a CNBC az Euromonitor International adatait.
Fotó: Plezi.com
A korszerű hidratáló italok iránt erős a kereslet – mondta Howard Telford, az Euromonitor szakértője. Az egyből iható termékek értékesítése ugyan mennyiségben csökkent 2024-ben 2023-hoz képest, ám mivel drágák, az árbevétel nőtt. Curry a Pleziben nem csupán üzleti befektető, hanem segít a marketingben, egyebek mellett a csomagolásban is. A citrom-lime, tropikus puncs és narancs ízben kapható Plezik a Walmart áruházakban és az Amazonon is megvásárolhatók. A félliteres flakonok ára 2,3 dollár (860 forint). Ez a mennyiség összesen 70 kalóriányi energiát tartalmaz.
Obama asszony a társalapítója a Plezinek, amelyet 2023-ban hoztak létre. A volt first lady beharangozója szerint egészséges innivalót akarnak kínálni a gyerekeknek, akik nem érik be a vízzel. A cég úgynevezett public benefit corporation formában működik. Ez azt jelenti, hogy profitorienált, de elsősorban társadalmi hasznot kíván hajtani, a nyereség az önfenntartó működést szolgálja.