Napi bevásárlás a Wal Martban. Tej, kenyér, kabrió. |
A Blokkk.com szakportál összefoglalója szerint a Háda is meghirdette a maga Black Friday akcióját, így most már teljes lesz a kör november 23-án. A boltok nagyágyúi is beszállnak, így az Aldi (igaz, ők Black Thursday-t, csütörtököt hirdet, de hát volt már red is a Media Markt jóvoltából), az Auchan, a Lidl, vagy a Tesco. Jönnek a többiek is, például a H&M, C&A, Orsay, New Yorker, Replay, Hervis, de a Praktiker sem akar lemaradni.
A Mediamarkt, Euronics, Notebook.hu ismétel, az eMAG most gyújtja be "akciós gyújtóbombáit". Az E-Digital pedig hiába szalad előre évek óta, nem állhat le az akciózással, különben nem az ő emléke marad meg a vásárlók fejében az igazi decemberi nagybevásárlásban. Mert az még nem változott, december az igazi ajándékvásárlási időszak.
A szakportál cikke szerint a sok Black Friday, a két nagy robbanás, az akciósorozat az egész novembert beborítja, hiszen például a Mall.hu nem aprózza el, egész hónapra hirdette feketepéntekes leárazásait. Az Alza egy két hetes Black Friday időszakkal készült.
A Blokkk.com cikke felhívja a figyelmet: a boltosoknak számolniuk kell, minek és mennyire engedhetik le az árát. Meg is kell élniük valamiből, amihez azt is el kell adni, ami nincs leárazva. Így aki elszámolja magát, az még pórul is járhat, hiszen az akciós termékeit ugyan elkapkodják, de ha a többi nem fogy, akkor könnyen bajba kerülhet. És figyel a fogyasztóvédelem és a versenyhatóság is, hiszen a leárazásnak vannak szabályai is (ennek hátteréről ebben a cikkben is olvashat a Privátbankár.hu-n.)
És amivel továbbra is számolnak a webpiacon:
A kizárólag, vagy döntő részben a webáruházból élő boltosoknak a webes világ a döntő. Ide tartozik például az E-Digital, a Mall.hu, az eMAG, vagy az Alza.hu. A többiek vegyesen ügyködnek webáruházaikban és a weben, de nyilván az utóbbi csatorna rakétasebességgel nő náluk is. Például a Media Markt webáruháza egy év alatt megkétszerezte forgalmát, de azért bevételének háromnegyed a hagyományos boltjaiból jön.
Nem tudni például a Tesco, az Auchan, vagy például az Euronics webes adatait. Így nagyobbrészt azok webadata ismert, akiknek magyar bejegyzésű a webáruházuk és önálló (például Mall.hu, Media Markt), vagy nem titkolóznak (például Praktiker, Libri, Tchibo).
Még nem annyira karácsonyra készülünk
A brutális reklámözön nyomán úgy tűnik, mintha minden család a novemberi Black Friday akciókban venné meg a karácsonyi ajándékot. A portál cikke szerint ez nem egészen így van, sőt, hiszen egyrészt összességében a november lusta időszak a boltos világban. Októberhez képest novemberben az elmúlt években kivétel nélkül kisebb volt a teljes kiskereskedelmi forgalom. Ezen belül az iparcikkek forgalma az elmúlt két esztendőben, 2016-ban és 2017-ben már nőtt novemberben a megelőző októberhez képest, ami a webáruházak nyomulásának, a Black Friday akcióknak is köszönhető.
A web súlya ugyan nőtt az elmúlt években decemberben is, őrületesen emelkedett az év utolsó hónapjában a növekedés ütemét nézve, de a részaránya azért még annyi, amennyi, a teljes iparcikk vásárlásokon belül:
Óvatosan a vásárlással!
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium néhány pontban összefoglalta, mire érdemes figyelni a fekete pénteken: