A hivatalos határidő egyelőre továbbra is idén év végére ígéri az új kártyák bevezetését – így végre örökre megszabadulhatnánk a fakuló papíralapú jegyektől és bérletektől – a beruházást biztosító állami szervezet és a BKK marakodása miatt azonban már most is több hónapos csúszásban van a projekt, írja a nol.hu.
A törvény már kész van
A kártyák kiadását lehetővé tévő egységes elektronikuskártya-kibocsátási keretrendszert szabályozó törvény már tavaly év végén elkészült, az összes kapcsolódó kormányrendelettel együtt, így jogi akadálya – elvileg – nincs a kártyák kibocsátásának. A BKK-nak lehetősége lett volna némi csúsztatással integrálni a saját e-jegyét a Nemzeti Egységes Kártyarendszerbe (NEK), de a cég mégis az azonnali csatlakozást választotta a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója, Veres Mihály szerint.
Ki a hibás?
A BKK ezzel szemben, noha minél hamarabb szerette volna beintegrálni a rendszerébe az új kártyákat, az állami vállalat szerint mégsem szállította még le a tesztüzem indításához szükséges 20 ezer kártyatestet, sem a listát azoknak az adatairól, akinek egyáltalán kártyát kéne gyártani. A 28 milliárdért vásárolt kártyás rendszer ráadásul több sebből vérzik, önmagában ugyanis aligha használható a nol.hu szerint, a szoftveres integrációt ráadásul helyből meg sem vették, és az interfészek sincsenek kész. A BKK ugyanis ezt maga akarta megoldani, ám, mint kiderült, ez egyedül nem megy.
A közlekedési központ nem reagált az újság megkereséseire.
Mibe kerülne a tömegközlekedés korszerűsítése? Kivel és mennyiben állapodtunk meg? Minderről egy korábbi cikkünkben már írtunk, a részletekről itt olvashatsz bővebben! >>> |