4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közel kétmillió liter fogkrémet, továbbá mintegy kilenc és fél millió darab fogkefét vásároltak a magyar fogyasztók idén január és október között.

Fogkrémből, fogkeféből, szájvízből és elektromos fogkeféből összesen mintegy 16 milliárd forintos forgalmat bonyolított le a kiskereskedelem, idén az első tíz hónapban.

Fogkrémre a fogyasztók mintegy 10 milliárd forintot költöttek a legutóbbi tíz hónap alatt, 3 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban - közölte a Privátbankárral a Nielsen. Mennyiséget tekintve viszont 2 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok.

A nagyok adták el a legtöbbet

Egy liter fogkrém mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 5 395 forintot ért el idén szeptember-októberben. Ez 6 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló periódusban, és 10 százalékkal haladja meg a tavalyelőtt szeptember-októberi átlagárat.

Ha a bolttípusok súlyát nézzük, a fogkrém kiskereskedelmi forgalmából a 2 500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek és a drogériák piaci részesedése egyaránt 33 százalékot ért el az idei első tíz hónapban, érték szempontjából. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója stabilan 16 százalék. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb élelmiszerüzletek részaránya 10 százalékról 11-re emelkedett, tízhónapos összehasonlításban.

Az átlagosnál jóval keresettebbek a fogkrém gyártói márkái – közölte Bakk József, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. Értékben ugyanúgy 97 százalékkal részesedtek a teljes forgalomból ez év január-októberben, mint tavaly. A gyártók erős kínálata több árszegmenst is lefed. Amellett a márkák hitelessége a fogyasztók szemében kiemelten magas a szájápolási termékek körében, ahogyan általában a személyes higiéniával kapcsolatos árucikkeknél.

Csaknem mindenki vett egy új fogkefét

Hadilábon a fogmosással

Fogorvosok szerint legalább 3 havonta kell lecserélni a fogkefét. Ezt figyelembe véve a nagyjából egy új fogkefe vásárlása fejenként lényegesen elmarad az optimálistól.  Az elhasználódott fogkefék ugyanis akár szájfertőzéshez is vezethetnek.

Fogkeféből értékben is, mennyiségben is egyaránt 5 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben idén eddig, mint tavaly az első tíz hónap alatt. Mintegy kilenc és fél millió fogkefét vásároltak a fogyasztók, összesen közel 3 milliárd forintért. Ebből az összegből háromnegyed rész jut drogériára és 2 500 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre. A drogéria részaránya 40 százalékról 41-re nőtt, míg a 2 500 négyzetméter feletti csatornáé 36-ról 34 százalékra csökkent.

Itt az átlagárak alig változtak: amíg legutóbb szeptember-októberben 309 forint volt egy darab fogkefe mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára, addig egy évvel korábban 308, tavalyelőtt a kilencedik-tizedik hónapban pedig 302 forint.

Elektromos fogkefe értékesítésénél a kiskereskedelem több mint félmilliárd forint bevételhez jutott idén eddig, ami 24 százalékkal haladja meg a tavaly január-októberit. Mennyiséget tekintve 14 százalékkal adtak el többet, egyik tízhónapos időszakról a másikra; ez több mint négyszázezer darabot jelent.

Olyannyira koncentrált az elektromos fogkefe forgalmazása, hogy két csatornára korlátozódik: a drogéria részaránya 63 százalék, a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzleteké pedig 37, értéket tekintve, az idei első tíz hónap során.

Lassú emelkedés

Az átlagosnál kedvezőbb trendeket fő okát a fogyasztási szokások változásában látja Bakk József. Szerinte az emberek egyre nagyobb része keresi az egészség megőrzését nyújtó termékeket, így azokat is, amelyek a szájápolást szolgálják.

A kedvező trendek egyik oka, hogy a fogyasztók egyre több termékből választhatnak. Szerepelnek a szélesebb kínálatban egyénre szabott speciális, esetenként terápiás jellegű szájápolási készítmények. A kínálati oldal aktivitásai közé tartoznak a kedvezményes ajánlatok is, például a promóciós csomagok vagy szimpla árengedmények. Szembetűnik, hogy mind a hagyományos, mind az elektromos fogkefe forgalma értékben és mennyiségben is emelkedik.

Szájvízből is a gyártói fogy

Szájvíznél az első tíz hónap forgalma közel jár a 3 milliárd forinthoz, miután 4 százalékkal bővült a tavalyi hasonló időszakkal szemben. Az 1 millió litert meghaladó mennyiségi eladásnál plusz 5 százalékot regisztráltak, egyik tízhónapos periódusról a másikra. A gyártói márkák itt is erősek, és piaci részesedésük értékben 93 százalék mind idén, mind múlt év január-október között.

A trendekkel kapcsolatban Bakk József megállapítja: a legutóbbi évek során a szájvíz, mint főképp fog- és ínybetegségeket megelőző, kiegészítő termék fejlett kategóriává nőtte ki magát. Emiatt a növekedés korábbi intenzív üteme lassult.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hogyan védhetjük az izületeinket az ülő munka adta nehézségektől?
Márkázott tartalom | 2024. április 29. 19:45
Az ülő munka legalább olyan szinten terhelheti az ízületeket, mintha kemény fizikai munkát végeznénk. Gyakran pedig 40 óránál is többet töltünk a számítógép előtt ülve, ezért különösen fontos, hogy tudatosan védjük az ízületeinket. Mit tehetünk egészségünk érdekében? Mutatjuk a leghasznosabb tippeket!
Vásárló Örömteli hír érkezett a magyar benzinkutakról
Privátbankár.hu | 2024. április 29. 11:24
Olcsóbb lesz megtölteni a tankokat. 
Vásárló Bevetik a "mindent tudó" tanácsadót az élelmiszereknél
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 15:28
Komoly változás jöhet az élelmiszer- és italpiacon, miután minden vállalat a mesterséges intelligenciára támaszkodva akar versenytársai fölé kerekedni. 
Vásárló Használtcikk-forradalmat hirdet a Decathlon
Buksza blog | 2024. április 28. 14:41
Magasabb szintre emeli használtcikk-üzletét a Decathlon.
Vásárló Ki lehet mosni a legkoszosabb ruhákat is 15 perc alatt?
Buksza blog | 2024. április 28. 12:57
A távmunka egyik kevésbé ismert mellékhatása, hogy sokan többet sportolnak, amihez nem az öregebb pólókat használják, hanem az úgynevezett athleisure ruházatot. Ennek is van azonban egy mellékhatása.
Vásárló Meglepő újdonsággal állt elő az Aldi, mérföldkő lehet a boltlánc életében
Buksza blog | 2024. április 28. 08:33
Az Aldi és építőipari beruházó partnere új szintre emelte Németországban közös tevékenységét azzal, hogy többre vállalkozott egyszerűen egy új áruház felépítésénél. A bolt felett lakóház épült.
Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Csempésszünk egy kis zöldet bárhová!
Márkázott tartalom | 2024. április 22. 16:32
A szép, zöld, gondozott fűfelület nagyon vonzó és kellemes látványt nyújt. Azonban tény, hogy sok odafigyelést is igényel. A rendszeres fűnyírás, öntözés, esetlegesen a gyomirtás vagy a különféle növényvédelmi kezelések időt és energiát igényelnek. Emellett költségesek is, és még a környezetet is terhelik.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG