3p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szenvedélyes fogyasztók lenézik, ám az elmúlt közel száz év alatt óriási utat járt be az instant kávé. Ráadásul a kilátásai is kedvezőek. 

Az igazi „hardcore” kávéfogyasztók lenézik az egyszerűen vízben oldható instant kávékat, ám masszív helyük van a világ kávéfogyasztásában.

Változás jöhet a kávépiacon. Fotó: Pixabay
Változás jöhet a kávépiacon. Fotó: Pixabay

Az Egyesült Államokban ugyan csak az összes elfogyasztott kávé 4 százaléka tartozik ehhez a típushoz, a brazíliai instantkávé-ipari szövetség becslése szerint a világon 25 százalék a részesedése a fogyasztásból. A CNBC az instant kávé diadalútját bemutató cikke szerint a laikus megfigyelők azt gondolják, hogy az otthoni kávégépek megjelenése nyomán az emberek leszoknak az instant kávéról, ám valójában folyamatosan növekszik a fogyasztása. A világon minden másodpercben 6100 csésze Nescafét gurítanak le a torkukon az emberek – állítja a termék gyártója, a svájci Nestlé. Ez pedig csak a legismertebb instantkávé-fajta, ténylegesen ennél nagyobb fogyasztásról van szó. 

Jön a 100 éves szülinap

A Nescafé 1929-ben indult hódító útjára. Brazil üzletemberek keresték meg a Nestlét, hogy segítsen az országban termelt kávéfelesleg eladásában. Az 1930-as években már harminc országban árulták a terméket, ami a második világháborúban része volt az amerikai katonák ellátmányának. A világégésben legatyásodott országokban is az instant kávé kínált választ a hagyományos kávé hiányára.

Ez aztán nagy boomot hozott a termék fogyasztásában az 1940-es és az 1950-es években. Jelentős változást eredményezett a gyorskávézók megjelenése az 1970-es években, amelyek részben kicsalogatták a kávézást az otthonokból. A Nestlé 1986-ban dobta piacra az első Nespresso kávégépet. Az amerikai háztartások 42 százaléka rendelkezett egy csésze kávé készítésére való házi kávéfőzőgéppel 2019-ben.

Nyílik az olló a kereslet és a kínálat között

A Nescafé fogyasztói az USA-ban a fiatalabbak és a latin-amerikai bevándorlók. Az a közös bennünk, hogy kevesebb pénzük van kávézásra. Az amerikaiak 2023-ban 945,5 millió dollárt - több mint 343 milliárd forintot - költöttek instant kávéra, ami 15 százalékkal több mint 2018-ban. Nescaféból pedig 1,3 milliárdot fogyasztottak tavaly. Globálisan becslések szerint 33,8 milliárd dollár - 12 269 milliárd forint -  volt az instant kávé piacának értéke 2023-ban, ami 36 százalékkal több, mint 2018-ban. Ezt a fajta kávét főként az alapvetően teafogyasztó országokban kedvelik.

Árfolyam

Ami a jövőt illeti, várakozások szerint a világ napi kávéfogyasztása a 2023-as napi hárommilliárd
csészéről hatmilliárdra nő 2050-re. A kávéipar tartaléka az a négymilliárd ember, a föld lakosságának fele, aki egy évben kevesebb, mint 20 csésze kávét iszik.

A szakértők úgy vélik, hogy őket a könnyű, édes, hideg, dobozos típusú kávékkal lehet rábírni, hogy többet fogyasszanak. A drágulás azonban elkerülhetetlen, mert a globális felmelegedés miatt várhatóan jelentősen szűkülni fog a kávébab termőterülete. Magyarán a növekvő kereslet csökkenő kínálattal áll majd szemben. Ezért várhatóan nőni fog az olcsóbb lehetőségek, például otthoni kávéfogyasztás súlya.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG