3p

Követve számos versenytársát, például a Tescót, hűségprogramot indított a Lidl is az Egyesült Királyságban, ám aki nem szereti, hogy adatok gyűjtenek róla, az nem fog lehidalni a lehetőségtől.

A Lidl beállt azoknak az áruházláncoknak a sorába, amelyek hűségprogrammal nyújtanak árkedvezményt vásárlóik egy részének – írta a brit Which? fogyasztóvédelmi magazin. A Lidl Plus Offers az Egyesült Királyság fogyasztóinak szól. Lényege, hogy a diszkontlánc akciók keretében „a kedvezőbbnél is kedvezőbb” árat kínál egyes termékekre a hűségprogram résztvevőinek.

Lefaragják az árakat
Lefaragják az árakat
Fotó: Lidl

Mennyivel olcsóbb? 

A szigetországban a Morrisons áruházlánc More, a Tesco Clubcard, a Sainsbury’s Nectar néven kínál ilyen formában árkedvezményeket, de például a Waitrose-nak is megvan a maga rendszere. A Lidl szisztémája „spórolós” annyiban, hogy nincs fizikai formája, mint például a tescós Clubcardnak. A fogyasztó azzal válik a rendszer tagjává, hogy letölt egy okos telefonos alkalmazást.

Az akciós termékek hetente változnak. A Which? szakírói összehasonlították néhány, a brit boltokban kínált termék árát a mezei vásárlóknak kínált árral. Egy mosógél esetén a 2,4 fontos (1085 forint) árral szemben 2 fontot (904 forint) kértek a klubtagoktól. Egy kerti locsoló 8 font (3616 forint) helyett csak 6 fontba (2712 forint), egy gyerekroller LED-es világító kerekekkel 25 font (11 300 forint) helyett csak 20 fontba (9040 forint) került.

Árfolyam

Számos többi Lidl Plus Offers-árajánlat esetén lényeges különbség mutatkozott az elmúlt hat hónap normál áraihoz képest, ám mások, például az említett mosógél esetén kiderült, hogy azt jó pár alkalommal amúgy is leárazták, így bárki megvehette az „olcsónál is olcsóbban”.

Érvényesült a valamit valamiért elv

A Lidl hűségprogramjának része, hogy a klubtag vásárlási szokásaihoz igazodva hetente kuponokat kaphat különböző árucikkekre. Emellett bizonyos havi költési szintek is kedvezményekkel járnak. Aki havonta 250 fontot (113 ezer forint) költ, az kap egy tízszázalékos kupont, aki 50 font (23 ezer forint) felett az a következő vásárlásnál elvihet ingyen egy terméket a pékáruk közül. A diszkontlánc új hűségprogramja a Which! cikke szerint minden bizonnyal részben azért indult, hogy behozzák némi lemaradásukat az Aldival szemben. A német versenytárs ugyanis idén minden felmérés szerint kissé olcsóbbnak bizonyult nála Nagy-Britanniában.

Persze, a Lidl Plus Offershez csatlakozásnak is "ára" van. Nevezetesen az áruházlánc adatokat gyűjt a felhasználókról. Nevük mellett meg kell adniuk születési idejüket, e-mail-címüket, mobiltelefonszámukat és kedvenc Lidl-áruházukat. Ezután számíthatnak rá, hogy reklámajánlatokkal fogják bombázni őket.

Vásárlásaik adatait felhasználják a Lidl és a boltjaiban árult márkák hirdetési akcióinak értékeléséhez. A Which? kétezer fő részvételével 2023 júliusában végzett felméréséből az derült ki, hogy a megkérdezettek 69 százalékának nincs gondja adatainak ilyen kezelésével, míg 26 százalékukat kifejezetten zavarja, hogy az áruházláncok ilyenfajta tevékenységet is végeznek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG