3p

Követve számos versenytársát, például a Tescót, hűségprogramot indított a Lidl is az Egyesült Királyságban, ám aki nem szereti, hogy adatok gyűjtenek róla, az nem fog lehidalni a lehetőségtől.

A Lidl beállt azoknak az áruházláncoknak a sorába, amelyek hűségprogrammal nyújtanak árkedvezményt vásárlóik egy részének – írta a brit Which? fogyasztóvédelmi magazin. A Lidl Plus Offers az Egyesült Királyság fogyasztóinak szól. Lényege, hogy a diszkontlánc akciók keretében „a kedvezőbbnél is kedvezőbb” árat kínál egyes termékekre a hűségprogram résztvevőinek.

Lefaragják az árakat
Lefaragják az árakat
Fotó: Lidl

Mennyivel olcsóbb? 

A szigetországban a Morrisons áruházlánc More, a Tesco Clubcard, a Sainsbury’s Nectar néven kínál ilyen formában árkedvezményeket, de például a Waitrose-nak is megvan a maga rendszere. A Lidl szisztémája „spórolós” annyiban, hogy nincs fizikai formája, mint például a tescós Clubcardnak. A fogyasztó azzal válik a rendszer tagjává, hogy letölt egy okos telefonos alkalmazást.

Az akciós termékek hetente változnak. A Which? szakírói összehasonlították néhány, a brit boltokban kínált termék árát a mezei vásárlóknak kínált árral. Egy mosógél esetén a 2,4 fontos (1085 forint) árral szemben 2 fontot (904 forint) kértek a klubtagoktól. Egy kerti locsoló 8 font (3616 forint) helyett csak 6 fontba (2712 forint), egy gyerekroller LED-es világító kerekekkel 25 font (11 300 forint) helyett csak 20 fontba (9040 forint) került.

Árfolyamok és grafikonok

Számos többi Lidl Plus Offers-árajánlat esetén lényeges különbség mutatkozott az elmúlt hat hónap normál áraihoz képest, ám mások, például az említett mosógél esetén kiderült, hogy azt jó pár alkalommal amúgy is leárazták, így bárki megvehette az „olcsónál is olcsóbban”.

Érvényesült a valamit valamiért elv

A Lidl hűségprogramjának része, hogy a klubtag vásárlási szokásaihoz igazodva hetente kuponokat kaphat különböző árucikkekre. Emellett bizonyos havi költési szintek is kedvezményekkel járnak. Aki havonta 250 fontot (113 ezer forint) költ, az kap egy tízszázalékos kupont, aki 50 font (23 ezer forint) felett az a következő vásárlásnál elvihet ingyen egy terméket a pékáruk közül. A diszkontlánc új hűségprogramja a Which! cikke szerint minden bizonnyal részben azért indult, hogy behozzák némi lemaradásukat az Aldival szemben. A német versenytárs ugyanis idén minden felmérés szerint kissé olcsóbbnak bizonyult nála Nagy-Britanniában.

Persze, a Lidl Plus Offershez csatlakozásnak is "ára" van. Nevezetesen az áruházlánc adatokat gyűjt a felhasználókról. Nevük mellett meg kell adniuk születési idejüket, e-mail-címüket, mobiltelefonszámukat és kedvenc Lidl-áruházukat. Ezután számíthatnak rá, hogy reklámajánlatokkal fogják bombázni őket.

Vásárlásaik adatait felhasználják a Lidl és a boltjaiban árult márkák hirdetési akcióinak értékeléséhez. A Which? kétezer fő részvételével 2023 júliusában végzett felméréséből az derült ki, hogy a megkérdezettek 69 százalékának nincs gondja adatainak ilyen kezelésével, míg 26 százalékukat kifejezetten zavarja, hogy az áruházláncok ilyenfajta tevékenységet is végeznek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló Európa közepén rabszolgamunkával vádolnak egy vállalatot
Buksza blog | 2025. január 1. 15:21
Nem kell a világ szegény sarkaiba menni azért, hogy rabszolgamunkával vádolható cégeket találjanak a hatóságok, bírósági dokumentumok szerint elég Észak-Olaszországban körülnézniük.
Vásárló Átlépett az öt számjegyű ligába az Aldi, a Lidl és a Penny hármasa
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 30. 05:45
Tavaly még 10 ezer forintnál kevesebbet kellett fizetni a javarészt alapvető élelmiszereket tartalmazó kosárért a diszkontokban. Az idén viszont csaknem 12 ezer forintot. 
Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG