A Tesco nagy-britanniai boltjaiban a jövőben lézeres gravírozással, kvázi „tetoválással akarják kiváltani" a kötelező címkézést. A lézerrel egyszerűen beégetik a termékkel kapcsolatos tudnivalókat, ezen belül a vonalkódadatokat az avokádó héjába. A módszert tesztidőszak után akarják bevezetni.
Fotó: Pixabay
Az áruházlánc állítása szerint az új módszer alkalmazása jelentősen hozzájárulhat a környezetszennyező műanyag- és papírcsomagolások elhagyásárhoz. A Tesco 2050-re akarja teljes tevékenységét nettó nulla szén-dioxid-kibocsátásúvá tenni.
Az avokádóval kapcsolatos akciót a termék beszállítójával, a Westfalia Fruittal együtt indították. Ezt a céget neve ellenére az angliai Linclonshire megyében jegyezték be.
Az áruházlánc egyik vásárlója, Lisa Gilbey örömmel fogadta az újítást. A címkékről könnyen megfeledkezik az ember, és így belekeverhetnek a házilag újrahasznosított anyagok közé. Az ezzel kapcsolatos tesztet 270 Tesco-áruházban indították útjára délkelet angliai városokban. Ha a többi vásárló is pozitívan fogadja az újdonságot, akkor semmi perc alatt bevezetik a vállalat összes többi nagy-britanniai boltjában. Ezzel egymillió műanyagcímkét spórolhatnak meg miden egyes évben az extra nagy avokádók esetén.
További része a kísérletnek, hogy az avokádó szállítására és tárolására szolgáló műanyag ládákat kartonpapírból készültekre cserélik. Ezek újrahasznosítása sokkal egyszerűbb, mint a műanyag dobozoké. Sikeres bevezetés esetén évente 20 millió műanyag csomagolást válthatnak ki papír megoldással. (Via Reuters)
Kormányfővé nevezte ki Andrej Babist, az októberi képviselőházi választásokon győztes Elégedetlen Polgárok Akciója (ANO) mozgalom elnökét kedden Prágában.




