2p

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Meglepően nagy mennyiségű műanyagól készült árucímkét tud megspórolni a Tesco azzal, hogy a termény nagyobb részénél egyszerűen „beletetoválja” a növény héjába az azzal kapcsolatos adatokat.

A Tesco nagy-britanniai boltjaiban a jövőben lézeres gravírozással, kvázi „tetoválással akarják kiváltani" a kötelező címkézést. A lézerrel egyszerűen beégetik a termékkel kapcsolatos tudnivalókat, ezen belül a vonalkódadatokat az avokádó héjába. A módszert tesztidőszak után akarják bevezetni. 

Új avokádós módi a brit Tescókban
Új avokádós módi a brit Tescókban
Fotó: Pixabay

Az áruházlánc állítása szerint az új módszer alkalmazása jelentősen hozzájárulhat a környezetszennyező műanyag- és papírcsomagolások elhagyásárhoz. A Tesco 2050-re akarja teljes tevékenységét nettó nulla szén-dioxid-kibocsátásúvá tenni.

Az avokádóval kapcsolatos akciót a termék beszállítójával, a Westfalia Fruittal együtt indították. Ezt a céget neve ellenére az angliai Linclonshire megyében jegyezték be.

Az áruházlánc egyik vásárlója, Lisa Gilbey örömmel fogadta az újítást. A címkékről könnyen megfeledkezik az ember, és így belekeverhetnek a házilag újrahasznosított anyagok közé. Az ezzel kapcsolatos tesztet 270 Tesco-áruházban indították útjára délkelet angliai városokban. Ha a többi vásárló is pozitívan fogadja az újdonságot, akkor semmi perc alatt bevezetik a vállalat összes többi nagy-britanniai boltjában. Ezzel egymillió műanyagcímkét spórolhatnak meg miden egyes évben az extra nagy avokádók esetén.

További része a kísérletnek, hogy az avokádó szállítására és tárolására szolgáló műanyag ládákat kartonpapírból készültekre cserélik. Ezek újrahasznosítása sokkal egyszerűbb, mint a műanyag dobozoké. Sikeres bevezetés esetén évente 20 millió műanyag csomagolást válthatnak ki papír megoldással. (Via Reuters

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nagyon szokatlan dolgot produkáltak a saját márkás termékek
Buksza blog | 2024. szeptember 27. 19:21
Immáron egy felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók az elmúlt fél évben óvatosan növelték kiadásaikat, de kétharmaduk kész kipróbálni új termékeket és márkákat, ha azok olcsóbbak.
Vásárló Megadta magát az otthoni gép: javítás vagy vásárlás? Új szabályozás jöhet
Buksza blog | 2024. szeptember 26. 15:01
Régi gondja az embereknek, hogy ha mestert hívnak a ház körüli egyszerű javításokhoz, amelyek egy részét maguk is megcsinálhatnák, durva számlákkal szembesülnek. Az ügy állami szabályozás után kiált.
Vásárló Ilyen volt a 33. Budapest Borfesztivál szeptember 12-15. között a Budavári Palotában
PR | 2024. szeptember 25. 09:15
A Budapest Borfesztivál 33. alkalommal került megrendezésre a Budavári Palota gyönyörű teraszain. A lélegzetelállító Dunai panoráma, az emlékeket őrző falak, a díszes épületek a hűvös idő ellenére is varázslatos hangulatot kölcsönöztek Európa egyik legszebb fesztiváljának. A borok minősége, a gourmet fogások széles választéka, a szakmai programok színvonala az időjárástól függetlenül is felejthetetlen élményt nyújtott a fesztivál látogatóinak.
Vásárló Hadat üzenne a műanyagoknak a sampongyártó világcég – jöhet a dobozos tusfürdő?
Buksza blog | 2024. szeptember 24. 12:43
Az Unilever vezetősége azt várja az ENSZ folyamatban lévő műanyag-kezelési egyeztetési folyamatától, hogy az év végén olyan egyezménnyel végződjön, ami kiüti a műanyag csomagolóanyagokat.
Vásárló MIkor lehet a legkényelmesebben vásárolni? Megjött a válasz
Buksza blog | 2024. szeptember 24. 11:33
A fogyasztási szokások átalakulásával indokolja a Co-op, hogy 24 órás élelmiszer-kiszállítási szolgáltatást vezet be Angliában. A gyors házhoz szállítást elsősorban az éjszaka vásárlók igénylik.
Vásárló Szlovákiába jár élelmiszert vásárolni? Ezt mindenképpen tudnia kell!
Buksza blog | 2024. szeptember 23. 05:44
A szlovák kormány nem ijedt meg attól, hogy gazdasági megszorításokat kell bevezetni az állam pénzügyeinek rendbe tétele érdekében, ám a csomag „hangulatjavító” részének hatása kétséges. A szlovákiai boltokba járó magyarországi lakosoknak érdemes lesz újra elővenniük a számológépet. 
Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG