A Tesco nagy-britanniai boltjaiban a jövőben lézeres gravírozással, kvázi „tetoválással akarják kiváltani" a kötelező címkézést. A lézerrel egyszerűen beégetik a termékkel kapcsolatos tudnivalókat, ezen belül a vonalkódadatokat az avokádó héjába. A módszert tesztidőszak után akarják bevezetni.
Az áruházlánc állítása szerint az új módszer alkalmazása jelentősen hozzájárulhat a környezetszennyező műanyag- és papírcsomagolások elhagyásárhoz. A Tesco 2050-re akarja teljes tevékenységét nettó nulla szén-dioxid-kibocsátásúvá tenni.
Az avokádóval kapcsolatos akciót a termék beszállítójával, a Westfalia Fruittal együtt indították. Ezt a céget neve ellenére az angliai Linclonshire megyében jegyezték be.
Az áruházlánc egyik vásárlója, Lisa Gilbey örömmel fogadta az újítást. A címkékről könnyen megfeledkezik az ember, és így belekeverhetnek a házilag újrahasznosított anyagok közé. Az ezzel kapcsolatos tesztet 270 Tesco-áruházban indították útjára délkelet angliai városokban. Ha a többi vásárló is pozitívan fogadja az újdonságot, akkor semmi perc alatt bevezetik a vállalat összes többi nagy-britanniai boltjában. Ezzel egymillió műanyagcímkét spórolhatnak meg miden egyes évben az extra nagy avokádók esetén.
További része a kísérletnek, hogy az avokádó szállítására és tárolására szolgáló műanyag ládákat kartonpapírból készültekre cserélik. Ezek újrahasznosítása sokkal egyszerűbb, mint a műanyag dobozoké. Sikeres bevezetés esetén évente 20 millió műanyag csomagolást válthatnak ki papír megoldással. (Via Reuters)