Az olcsóbb megoldások a népszerűbbek, de ha nincs wifi, el se indulunk.
Költséghatékony – talán így lehetne egy szóban jellemezni a közép- és kelet-európai régiót a PayPal és a GfK közös kutatása alapján. A megkérdezettek 11 százaléka inkább megvárja a szeptemberi kedvezményes időszakot a nyaralással – ez egyébként különösen népszerű a lengyelek körében. A lengyelekhez hasonlóan azonban a magyarok 15 százaléka sem tervez idén nyaralásra költeni, közölte a GfK a Privátbankár.hu-val.
Minél olcsóbb, annál jobb
A lakhatás szempontjából is általában igyekszünk minél olcsóbban megoldani a nyaralást, a magyarok egyharmada választ különálló apartmant vagy házat a nyaralásra, egynegyedük pedig inkább valamelyik rokonnál vagy barátnál spórolja meg a lakhatás költségeit. A hagyományos hoteleket a görögök részesítik előnyben, a megkérdezettek háromnegyede keresi a kényelmet a nyaralás alatt. Az azonan elmondható, hogy különösen árérzékeny térség vagyunk, ez az elsődleges szempont, ami alapján nyaralást foglalnak a közép-kelet-európaiak. Ezt követi a barátok ajánlása, majd a turisztikai látványosságok távolsága a lakóhelytől.
A mocskos anyagiakat továbbra is elsősorban készpénzben intézzük, és általában az egész régió igyekszik kerülni a túlkötlekezést – a magyarok számítanak ebben a legóvatosabbnak, a megkérdezett magyarok fele maximum 250 eurót szán a nyaralásra, 35 százalékuk 250-500 eurót. Csak egy egészen kis szelet – 3 szalék – számol egy kisebb vagyonnak megfelelő, 1000 eurós nyaralással.
Internet nélkül sehova!
A felszereltség szempontjából a Wi-Fi elérhetőség ma már kötelezőnek számít, a megkérdezettek több mint fele keresi az internetlehetőséget a nyaralás során. Nem csak helyben, már az utazás előtt is szeretünk az internetről tájékozódni, a magyarok kétharmada a netről gyűjtött információk alapján, saját maga szervezi meg a nyaralását, keresőmotorok és utazási oldalak segítségével.
"Az turizmus az egyike azoknak az iparágaknak, ahol az internetnek köszönhetően a legtöbb új megoldás született. Ma a geolokációk kereshetőségével (például TripAdvisoron, vagy az Instagramon) a lehetőségek végtelen tárháza áll rendelkezésünkre. A helyszínen készült fotók alapján például összehasonlíthatjuk az adott helyet a brosúrákban található, gyakran feljavított képekkel„ - mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az
Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is
készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.