Az olcsóbb megoldások a népszerűbbek, de ha nincs wifi, el se indulunk.
Költséghatékony – talán így lehetne egy szóban jellemezni a közép- és kelet-európai régiót a PayPal és a GfK közös kutatása alapján. A megkérdezettek 11 százaléka inkább megvárja a szeptemberi kedvezményes időszakot a nyaralással – ez egyébként különösen népszerű a lengyelek körében. A lengyelekhez hasonlóan azonban a magyarok 15 százaléka sem tervez idén nyaralásra költeni, közölte a GfK a Privátbankár.hu-val.
Minél olcsóbb, annál jobb
A lakhatás szempontjából is általában igyekszünk minél olcsóbban megoldani a nyaralást, a magyarok egyharmada választ különálló apartmant vagy házat a nyaralásra, egynegyedük pedig inkább valamelyik rokonnál vagy barátnál spórolja meg a lakhatás költségeit. A hagyományos hoteleket a görögök részesítik előnyben, a megkérdezettek háromnegyede keresi a kényelmet a nyaralás alatt. Az azonan elmondható, hogy különösen árérzékeny térség vagyunk, ez az elsődleges szempont, ami alapján nyaralást foglalnak a közép-kelet-európaiak. Ezt követi a barátok ajánlása, majd a turisztikai látványosságok távolsága a lakóhelytől.
A mocskos anyagiakat továbbra is elsősorban készpénzben intézzük, és általában az egész régió igyekszik kerülni a túlkötlekezést – a magyarok számítanak ebben a legóvatosabbnak, a megkérdezett magyarok fele maximum 250 eurót szán a nyaralásra, 35 százalékuk 250-500 eurót. Csak egy egészen kis szelet – 3 szalék – számol egy kisebb vagyonnak megfelelő, 1000 eurós nyaralással.
Internet nélkül sehova!
A felszereltség szempontjából a Wi-Fi elérhetőség ma már kötelezőnek számít, a megkérdezettek több mint fele keresi az internetlehetőséget a nyaralás során. Nem csak helyben, már az utazás előtt is szeretünk az internetről tájékozódni, a magyarok kétharmada a netről gyűjtött információk alapján, saját maga szervezi meg a nyaralását, keresőmotorok és utazási oldalak segítségével.
"Az turizmus az egyike azoknak az iparágaknak, ahol az internetnek köszönhetően a legtöbb új megoldás született. Ma a geolokációk kereshetőségével (például TripAdvisoron, vagy az Instagramon) a lehetőségek végtelen tárháza áll rendelkezésünkre. A helyszínen készült fotók alapján például összehasonlíthatjuk az adott helyet a brosúrákban található, gyakran feljavított képekkel„ - mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.