3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu az idei téli szezonban is elvégezte a magyar autósok téligumi-használatára vonatkozó véletlen mintavételen alapuló vizsgálatát. A felmérés szerint az autósok egyre jobban odafigyelnek arra, hogy megfelelő abroncsokkal nézzenek szembe a tél kihívásaival: tovább javult a téli gumit használó autósok aránya, a többség ráadásul valamilyen prémium márkás abroncsot használ, és immár csupán 45 százalékuk tesz 5 évnél idősebb téli gumit az autójára.

Az immár a harmadik téli szezonban lezajló felmérés helyszíne négy Budapest környéki bevásárlóközpont parkolója, továbbá idén első ízben Budapest belvárosa volt, ahol összesen több mint száz autón folytattak vizsgálatot a szakemberek. Míg két évvel ezelőtt az autóknak még 11 százalékán, idén már mindössze 8 százalékán találtak nyári abroncsot. A téli szezonnak megfelelő gumik között mindössze 4 százaléknyi volt a négyévszakos abroncsok aránya.

Vizsgálati szempontok

Összesített eredmények

2012-2013 tele

2013-2014 tele

2013-2014 tele

Téli/nyári gumik megoszlása

89/11 százalék

91/9 százalék

92/8 százalék

5 évnél idősebb abroncsok aránya

52 százalék

54 százalék

45 százalék

Prémium/olcsó gumimárkák aránya

55/45 százalék

67/33 százalék

69/31 százalék

Átlagos profilmélység

4,92 milliméter

5,06 milliméter

5,6 milliméter

A felmérés visszaigazolja a forgalmazók tapasztalatait, akik mind több téli gumiabroncs értékesítéséről számolnak be. Ennek eredménye az, hogy két év alatt jelentősen, 7 százalékponttal 45 százalékra csökkent az öt évnél idősebb téli gumival futó személyautók aránya, miközben az átlagos profilmélységük 4,9-ről 5,6 milliméterre nőtt. Kritikusan alacsony, 2 milliméteres barázdamélységű gumit csupán egyetlen autón találtak a felmérés során, ugyanakkor összességében 23 százalék volt azoknak az autóknak az aránya, amelyeken 4 milliméter alatti profilmélységű, már cserére érett abroncsot találtak.

 


A prémium gumimárkák aránya az utóbbi két év során 55-ről 69 százalékra nőtt, ami szintén azt jelzi, hogy az autósok jobban odafigyelnek erre a biztonsági tényezőre, és a téli gumi kiválasztása során nem feltétlenül csak az ár alapján döntenek.

 

Az idei téligumi-felmérés eredményeiben mutatkozó tendenciák igen biztatóak – mondta Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. A megfelelő minőségű téli gumi fontosságát egy korábbi, a Hungaroringen végrehajtott téligumi-teszt is szemléletesen megmutatta: míg a tesztgyőztes téli abronccsal jeges útfelületen 22 méteres szakaszon meg tudtunk állni óránkénti 40 kilométeres sebességről, a nyári gumival a szakasz végén még 32 kilométer per órás sebességgel ütköztek volna a tesztelők.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG