3p
A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 első negyedévében 11,1 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva.

A növekedés fő hajtóerejét a telekommunikációs szektor és háztartási nagygépek szektora adta, de az információs technológia és a szórakoztató elektronika is tudott erősíteni.


A hűtőcsere is beszámított

2015 első negyedévében tovább folytatódott a háztartási nagygép szektor növekedése, az előző év azonos időszakához képes 23,1 százalékos bővülés látható a piacon.

A szárítógépek továbbra is slágerterméknek mondhatók, ez a szegmens érte el a legnagyobb növekedést, de a hűtőcsere programnak köszönhetően a hűtők és a fagyasztók értékesítése is jelentősen meghaladta az előző év első negyedévét.

A hagyományos telefonok a kutyának sem kellenek

A hazai mobiltelefon piacon az év első negyedévében folytatódott a korábban kezdődött dinamikus fejlődés: ez 22,1 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Ez a teljesítmény kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, a hagyományos telefonok már inkább lefelé húzzák a szektort. Az okostelefonok iránti fokozott keresletet jól mutatja, hogy értékben az összes eladott készülék 95 százaléka volt ilyen eszköz.

Többet kávézunk, kevesebbet vasalunk

A háztartási kisgép szektor az első negyedévben mindössze 4,8 százalékos növekedést tudhat maga mögött. Csökkenés tapasztalható az étel előkészítés árucsoportban, illetve a kenyérpirítóknál, a vízforralóknál és vasalóknál, míg a porszívók értékesítése csak minimálisan haladta meg az előző év azonos időszakáét.

A kávéfőzők és a szájápolási termékek viszont kétszámjegyű bővülést tudhatnak maguk mögött az év első három hónapjában.

Felemás kép az irodaszereknél

2015 első negyedévében a szektor hazai piacára a mérsékelt bővülés volt jellemző, az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása visszafogott mértékben, 3 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

Termékcsoport szinten vizsgálva a trendeket az állapítható meg, hogy a hardverek (nyomtatók és multifunkciós berendezések) iránti kereslet közepes mértékben növekedett, míg a kellékanyagok (festékek és tonerek) forgalma kismértékben visszaesett, így alakítva ki az összességében pozitív mérleget.

Még mindig jól fogynak az óriástévék

A hazai szórakoztató elektronikai piac 2015 induló negyedévében 16 milliárd forintos forgalmat generált, ami 2,2 százalékos előrelépést jelent.

Bár összességében a piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, a nagy kijelzős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen: minden ötödik értékesített televíziókészülék 46‘-os vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkezik. A tévén kívül a hangprojektor és az autó hifi kategória tudott erősíteni a dokkolós házimozi rendszerekkel együtt.

Tabletek, billentyűzetek

A IT termékek magyarországi értékesítése 2015 első három hónapjában minimális - 1,3 százalékos - emelkedést mutatott. A szektor bővülése elsősorban a tabletek jó teljesítményének köszönhető, amely még mindig nem érte el a telítődési pontot, bár a növekedés már veszített a dinamikájából. A tabletek mellett pozitívan zártak még a monitorok, billentyűzetek és egerek. Ez utóbbiak szereplése összhangban van a tabletek egyre szélesebb körben való használatával.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG