3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 első negyedévében 11,1 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva.

A növekedés fő hajtóerejét a telekommunikációs szektor és háztartási nagygépek szektora adta, de az információs technológia és a szórakoztató elektronika is tudott erősíteni.


A hűtőcsere is beszámított

2015 első negyedévében tovább folytatódott a háztartási nagygép szektor növekedése, az előző év azonos időszakához képes 23,1 százalékos bővülés látható a piacon.

A szárítógépek továbbra is slágerterméknek mondhatók, ez a szegmens érte el a legnagyobb növekedést, de a hűtőcsere programnak köszönhetően a hűtők és a fagyasztók értékesítése is jelentősen meghaladta az előző év első negyedévét.

A hagyományos telefonok a kutyának sem kellenek

A hazai mobiltelefon piacon az év első negyedévében folytatódott a korábban kezdődött dinamikus fejlődés: ez 22,1 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Ez a teljesítmény kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, a hagyományos telefonok már inkább lefelé húzzák a szektort. Az okostelefonok iránti fokozott keresletet jól mutatja, hogy értékben az összes eladott készülék 95 százaléka volt ilyen eszköz.

Többet kávézunk, kevesebbet vasalunk

A háztartási kisgép szektor az első negyedévben mindössze 4,8 százalékos növekedést tudhat maga mögött. Csökkenés tapasztalható az étel előkészítés árucsoportban, illetve a kenyérpirítóknál, a vízforralóknál és vasalóknál, míg a porszívók értékesítése csak minimálisan haladta meg az előző év azonos időszakáét.

A kávéfőzők és a szájápolási termékek viszont kétszámjegyű bővülést tudhatnak maguk mögött az év első három hónapjában.

Felemás kép az irodaszereknél

2015 első negyedévében a szektor hazai piacára a mérsékelt bővülés volt jellemző, az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása visszafogott mértékben, 3 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

Termékcsoport szinten vizsgálva a trendeket az állapítható meg, hogy a hardverek (nyomtatók és multifunkciós berendezések) iránti kereslet közepes mértékben növekedett, míg a kellékanyagok (festékek és tonerek) forgalma kismértékben visszaesett, így alakítva ki az összességében pozitív mérleget.

Még mindig jól fogynak az óriástévék

A hazai szórakoztató elektronikai piac 2015 induló negyedévében 16 milliárd forintos forgalmat generált, ami 2,2 százalékos előrelépést jelent.

Bár összességében a piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, a nagy kijelzős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen: minden ötödik értékesített televíziókészülék 46‘-os vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkezik. A tévén kívül a hangprojektor és az autó hifi kategória tudott erősíteni a dokkolós házimozi rendszerekkel együtt.

Tabletek, billentyűzetek

A IT termékek magyarországi értékesítése 2015 első három hónapjában minimális - 1,3 százalékos - emelkedést mutatott. A szektor bővülése elsősorban a tabletek jó teljesítményének köszönhető, amely még mindig nem érte el a telítődési pontot, bár a növekedés már veszített a dinamikájából. A tabletek mellett pozitívan zártak még a monitorok, billentyűzetek és egerek. Ez utóbbiak szereplése összhangban van a tabletek egyre szélesebb körben való használatával.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG