A növekedés fő hajtóerejét a telekommunikációs szektor és háztartási nagygépek szektora adta, de az információs technológia és a szórakoztató elektronika is tudott erősíteni.
A hűtőcsere is beszámított
2015 első negyedévében tovább folytatódott a háztartási nagygép szektor növekedése, az előző év azonos időszakához képes 23,1 százalékos bővülés látható a piacon.
A szárítógépek továbbra is slágerterméknek mondhatók, ez a szegmens érte el a legnagyobb növekedést, de a hűtőcsere programnak köszönhetően a hűtők és a fagyasztók értékesítése is jelentősen meghaladta az előző év első negyedévét.
A hagyományos telefonok a kutyának sem kellenek
A hazai mobiltelefon piacon az év első negyedévében folytatódott a korábban kezdődött dinamikus fejlődés: ez 22,1 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Ez a teljesítmény kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, a hagyományos telefonok már inkább lefelé húzzák a szektort. Az okostelefonok iránti fokozott keresletet jól mutatja, hogy értékben az összes eladott készülék 95 százaléka volt ilyen eszköz.
Többet kávézunk, kevesebbet vasalunk
A háztartási kisgép szektor az első negyedévben mindössze 4,8 százalékos növekedést tudhat maga mögött. Csökkenés tapasztalható az étel előkészítés árucsoportban, illetve a kenyérpirítóknál, a vízforralóknál és vasalóknál, míg a porszívók értékesítése csak minimálisan haladta meg az előző év azonos időszakáét.
A kávéfőzők és a szájápolási termékek viszont kétszámjegyű bővülést tudhatnak maguk mögött az év első három hónapjában.
Felemás kép az irodaszereknél
2015 első negyedévében a szektor hazai piacára a mérsékelt bővülés volt jellemző, az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása visszafogott mértékben, 3 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.
Termékcsoport szinten vizsgálva a trendeket az állapítható meg, hogy a hardverek (nyomtatók és multifunkciós berendezések) iránti kereslet közepes mértékben növekedett, míg a kellékanyagok (festékek és tonerek) forgalma kismértékben visszaesett, így alakítva ki az összességében pozitív mérleget.
Még mindig jól fogynak az óriástévék
A hazai szórakoztató elektronikai piac 2015 induló negyedévében 16 milliárd forintos forgalmat generált, ami 2,2 százalékos előrelépést jelent.
Bár összességében a piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, a nagy kijelzős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen: minden ötödik értékesített televíziókészülék 46‘-os vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkezik. A tévén kívül a hangprojektor és az autó hifi kategória tudott erősíteni a dokkolós házimozi rendszerekkel együtt.
Tabletek, billentyűzetek
A IT termékek magyarországi értékesítése 2015 első három hónapjában minimális - 1,3 százalékos - emelkedést mutatott. A szektor bővülése elsősorban a tabletek jó teljesítményének köszönhető, amely még mindig nem érte el a telítődési pontot, bár a növekedés már veszített a dinamikájából. A tabletek mellett pozitívan zártak még a monitorok, billentyűzetek és egerek. Ez utóbbiak szereplése összhangban van a tabletek egyre szélesebb körben való használatával.