A svéd Ikea bútoráruházlánc csökkenti árait azzal párhuzamosan, hogy folyamatosan enyhül a világgazdaságban az inflációs nyomás. Eközben nem mondtak le a befektetésekről sem. A vállalat vezetősége azt a célt tűzte az Ikea elé, hogy termékeinek ára visszatérjen a 2022-es szintre. Ehhez két területen kell költségcsökkentést elérniük: a nyersanyagok beszerzési árában és a szállításban.
„Minden piacon mérsékeljük az árakat – mondta Tolga Öncü, az Inkga Group, a bútorboltlánc legnagyobb tulajdonosának vezérigazgatója. Szeirnte eljött az a pillanat, amikor inkább az árazásba kell befektetni, mint a nyereségesség növelésébe.”
Bár a cégvezető konkrétan nem említi Magyarországot, de a "minden piacra" való utalásból logikusan következik, hogy az árcsökkentések a magyar áruházakban is megjelenhez.
A globális árleszállítások egyszerű oka, hogy sok vásárlójuknak soványabbá vált a pénztárcája. Az árak visszavágását tavaly szeptemberben kezdték Európában, és nem maradt el a kívánt hatás. Nőtt az Ikea-áruházakba betérők és az eladott termékek száma – mondta a cégvezető.
Forintban majdnem 400 milliárdos tétel
Szeptember és november között 1 milliárd eurót invesztáltak az árak csökkentésébe – derült ki a Reuters számításaiból. Például Kanadában a részben Magyarországon gyártott Billy könyvespolc ára 20 százalékkal csökkent.
Az Ingka januári beszámolója szerint 1500 termék árát vették vissza összesen 55 millió euró értékben. A cégvezetés azt követően erősítette meg az árcsökkentések folytatását, hogy a Vörös-tengeren kirobbant szállítási válság miatt az Ikea árujának egy része is hosszabb úton, Afrika megkerülésével éri el az európai piacokat Ázsiából indulva. Öncü szerint a geopolitikai kockázatok nem tántorítják el a céget attól, hogy folytassa, amit elkezdett.
Emellett az Ingka Group azt is tervezi, hogy bővíti áruházainak számát. Ezzel kapcsolatban az az elképzelésük, hogy a boltok egyben találkozóhelyekké is válnak. Lehetőséget teremtenek a közösen végzett távmunkára, a kávézásra, a tízóraizásra és az uzsonnázásra.