2p

Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.

A svéd Ikea bútoráruházlánc csökkenti árait azzal párhuzamosan, hogy folyamatosan enyhül a világgazdaságban az inflációs nyomás. Eközben nem mondtak le a befektetésekről sem. A vállalat vezetősége azt a célt tűzte az Ikea elé, hogy termékeinek ára visszatérjen a 2022-es szintre. Ehhez két területen kell költségcsökkentést elérniük: a nyersanyagok beszerzési árában és a szállításban.

Olcsóbb lesz az Ikea. Fotó: Depositphotos
Olcsóbb lesz az Ikea. Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

„Minden piacon mérsékeljük az árakat – mondta Tolga Öncü, az Inkga Group, a bútorboltlánc legnagyobb tulajdonosának vezérigazgatója. Szeirnte eljött az a pillanat, amikor inkább az árazásba kell befektetni, mint a nyereségesség növelésébe.”

Bár a cégvezető konkrétan nem említi Magyarországot, de a "minden piacra" való utalásból logikusan következik, hogy az árcsökkentések a magyar áruházakban is megjelenhez. 

 

A globális árleszállítások egyszerű oka, hogy sok vásárlójuknak soványabbá vált a pénztárcája. Az árak visszavágását tavaly szeptemberben kezdték Európában, és nem maradt el a kívánt hatás. Nőtt az Ikea-áruházakba betérők és az eladott termékek száma – mondta a cégvezető.

Forintban majdnem 400 milliárdos tétel

Szeptember és november között 1 milliárd eurót invesztáltak az árak csökkentésébe – derült ki a Reuters számításaiból.  Például Kanadában a részben Magyarországon gyártott Billy könyvespolc ára 20 százalékkal csökkent.

Árfolyamok és grafikonok

Az Ingka januári beszámolója szerint 1500 termék árát vették vissza összesen 55 millió euró értékben. A cégvezetés azt követően erősítette meg az árcsökkentések folytatását, hogy a Vörös-tengeren kirobbant szállítási válság miatt az Ikea árujának egy része is hosszabb úton, Afrika megkerülésével éri el az európai piacokat Ázsiából indulva. Öncü szerint a geopolitikai kockázatok nem tántorítják el a céget attól, hogy folytassa, amit elkezdett.

Emellett az Ingka Group azt is tervezi, hogy bővíti áruházainak számát. Ezzel kapcsolatban az az elképzelésük, hogy a boltok egyben találkozóhelyekké is válnak. Lehetőséget teremtenek a közösen végzett távmunkára, a kávézásra, a tízóraizásra és az uzsonnázásra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG