A Temu elektronikus kereskedelmi piacteret és kínai testvér platformját, a Pinduoduót birtokló PDD Holdings a várakozásokat alaposan meghaladó árbevételről és nyereségről számolt be 2024 első negyedéve után.
A forgalom több mint 130 százalékkal, 86,81 milliárd jüanra - 4268 milliárd forint - nőtt 2023 azonos időszakához képest, miközben az elemzők mindössze 75,66 milliárd jüanra számítottak.
Majdnem annyi
A temus forgalom nagyságrendjét mutatja, hogy alig marad el az idei év első három hónapjára jutó teljes, 4337 milliárd forintos magyarországi kiskereskedelmi forgalomtól, amelyben benne van minden üzlet, egyebek mellett az élelmiszerboltok, trafikok és a benzinkutak bevétele is. A Temu a nettó nyereségét is többszörösére növelte: az első negyedévben 28 milliárd jüan - 1376 milliárd forint - lett az egy évvel korábbi 8,1 milliárd jüan után. Az egy részvényre eső profit kétszeresére ugrott.
Nem meglepő, hogy a tőzsdei befektetők tapsviharral üdvözölték az eredményeket, ami a vállalat papírjainak közel hatszázalékos erősödésében öltött testet. A kínai fogyasztók keresik az olcsó vásárlási lehetőségeket, amiket a Pinduoduo és a hozzá hasonló elektronikus kereskedési platformok, például a Bytedance Douyn site-ja kínál. Az ingatlanpiac hanyatlása és a helyhatóságok növekvő eladósodása fékezi az ázsiai ország gazdasági növekedését, ami nem sok jót ígér a közeljövőre.
Az Amazon nyomában
A Pinduoduo még a Temunál is olcsóbban kínálja főként helyben, Kínában gyártott termékeit. Az Egyesült Államokban 2022 szeptemberében, Európában nagyjából egy éve jelent meg a Temu, amely gyorsan a legnagyobb e-kereskedők, köztük az Amazon versenytársává vált. A kínai vállalat vezetősége úgy érzékeli, hogy erre reagálva felkötötték a gatyájukat, ami a következő hónapokban az eddiginél is élesebbé teszi majd a piaci versenyt.
Az értékesítéssel járó közvetlen költség majdnem háromszorosára ugrott egy év alatt, ami a fulfillment díjak, a fizetések feldolgozásával kapcsolatos díjak, a karbantarási költségek és a call centerrel kapcsolatos kiadások emelkedésével függ össze. A PDD az ázsiai-csendes-óceáni régión kívüli piacokon egymilliárd dollárt - 360 milliárd forint - költött hirdetésekre.
A Temu piacterén kapható termékek minőségére sok panasz érkezett az európapi fogyasztóktól. Erre az a cég válasza, hogy az elmúlt egy évben igyekeztek hozzáigazítani a kínálatot az európai fogyasztóvédelmi szabványokhoz. (Via Reuters)