3p

Az elmúlt év a kínai Temu nagy meneteléséről szólt az észak-amerikai és az európai online kereskedelemben, és úgy tűnik, a piacszerzés jót tett a vállalat pénzügyi helyzetének is.

A Temu elektronikus kereskedelmi piacteret és kínai testvér platformját, a Pinduoduót birtokló PDD Holdings a várakozásokat alaposan meghaladó árbevételről és nyereségről számolt be 2024 első negyedéve után.

Csinos lett az eredmény
Csinos lett az eredmény
Fotó: Pixabay

A forgalom több mint 130 százalékkal, 86,81 milliárd jüanra - 4268 milliárd forint - nőtt 2023 azonos időszakához képest, miközben az elemzők mindössze 75,66 milliárd jüanra számítottak.

Majdnem annyi

A temus forgalom nagyságrendjét mutatja, hogy alig marad el az idei év első három hónapjára jutó teljes, 4337 milliárd forintos magyarországi kiskereskedelmi forgalomtól, amelyben benne van minden üzlet, egyebek mellett az élelmiszerboltok, trafikok és a benzinkutak bevétele is. A Temu a nettó nyereségét is többszörösére növelte: az első negyedévben 28 milliárd jüan - 1376 milliárd forint - lett az egy évvel korábbi 8,1 milliárd jüan után. Az egy részvényre eső profit kétszeresére ugrott.  

Árfolyamok és grafikonok

Nem meglepő, hogy a tőzsdei befektetők tapsviharral üdvözölték az eredményeket, ami a vállalat papírjainak közel hatszázalékos erősödésében öltött testet. A kínai fogyasztók keresik az olcsó vásárlási lehetőségeket, amiket a Pinduoduo és a hozzá hasonló elektronikus kereskedési platformok, például a Bytedance Douyn site-ja kínál. Az ingatlanpiac hanyatlása és a helyhatóságok növekvő eladósodása fékezi az ázsiai ország gazdasági növekedését, ami nem sok jót ígér a közeljövőre.

Az Amazon nyomában

A Pinduoduo még a Temunál is olcsóbban kínálja főként helyben, Kínában gyártott termékeit. Az Egyesült Államokban 2022 szeptemberében, Európában nagyjából egy éve jelent meg a Temu, amely gyorsan a legnagyobb e-kereskedők, köztük az Amazon versenytársává vált. A kínai vállalat vezetősége úgy érzékeli, hogy erre reagálva felkötötték a gatyájukat, ami a következő hónapokban az eddiginél is élesebbé teszi majd a piaci versenyt.

Az értékesítéssel járó közvetlen költség majdnem háromszorosára ugrott egy év alatt, ami a fulfillment díjak, a fizetések feldolgozásával kapcsolatos díjak, a karbantarási költségek és a call centerrel kapcsolatos kiadások emelkedésével függ össze. A PDD az ázsiai-csendes-óceáni régión kívüli piacokon egymilliárd dollárt  - 360 milliárd forint - költött hirdetésekre.

A Temu piacterén kapható termékek minőségére sok panasz érkezett az európapi fogyasztóktól. Erre az a cég válasza, hogy az elmúlt egy évben igyekeztek hozzáigazítani a kínálatot az európai fogyasztóvédelmi szabványokhoz. (Via Reuters

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG