3p

Az elmúlt év a kínai Temu nagy meneteléséről szólt az észak-amerikai és az európai online kereskedelemben, és úgy tűnik, a piacszerzés jót tett a vállalat pénzügyi helyzetének is.

A Temu elektronikus kereskedelmi piacteret és kínai testvér platformját, a Pinduoduót birtokló PDD Holdings a várakozásokat alaposan meghaladó árbevételről és nyereségről számolt be 2024 első negyedéve után.

Csinos lett az eredmény
Csinos lett az eredmény
Fotó: Pixabay

A forgalom több mint 130 százalékkal, 86,81 milliárd jüanra - 4268 milliárd forint - nőtt 2023 azonos időszakához képest, miközben az elemzők mindössze 75,66 milliárd jüanra számítottak.

Majdnem annyi

A temus forgalom nagyságrendjét mutatja, hogy alig marad el az idei év első három hónapjára jutó teljes, 4337 milliárd forintos magyarországi kiskereskedelmi forgalomtól, amelyben benne van minden üzlet, egyebek mellett az élelmiszerboltok, trafikok és a benzinkutak bevétele is. A Temu a nettó nyereségét is többszörösére növelte: az első negyedévben 28 milliárd jüan - 1376 milliárd forint - lett az egy évvel korábbi 8,1 milliárd jüan után. Az egy részvényre eső profit kétszeresére ugrott.  

Árfolyamok és grafikonok

Nem meglepő, hogy a tőzsdei befektetők tapsviharral üdvözölték az eredményeket, ami a vállalat papírjainak közel hatszázalékos erősödésében öltött testet. A kínai fogyasztók keresik az olcsó vásárlási lehetőségeket, amiket a Pinduoduo és a hozzá hasonló elektronikus kereskedési platformok, például a Bytedance Douyn site-ja kínál. Az ingatlanpiac hanyatlása és a helyhatóságok növekvő eladósodása fékezi az ázsiai ország gazdasági növekedését, ami nem sok jót ígér a közeljövőre.

Az Amazon nyomában

A Pinduoduo még a Temunál is olcsóbban kínálja főként helyben, Kínában gyártott termékeit. Az Egyesült Államokban 2022 szeptemberében, Európában nagyjából egy éve jelent meg a Temu, amely gyorsan a legnagyobb e-kereskedők, köztük az Amazon versenytársává vált. A kínai vállalat vezetősége úgy érzékeli, hogy erre reagálva felkötötték a gatyájukat, ami a következő hónapokban az eddiginél is élesebbé teszi majd a piaci versenyt.

Az értékesítéssel járó közvetlen költség majdnem háromszorosára ugrott egy év alatt, ami a fulfillment díjak, a fizetések feldolgozásával kapcsolatos díjak, a karbantarási költségek és a call centerrel kapcsolatos kiadások emelkedésével függ össze. A PDD az ázsiai-csendes-óceáni régión kívüli piacokon egymilliárd dollárt  - 360 milliárd forint - költött hirdetésekre.

A Temu piacterén kapható termékek minőségére sok panasz érkezett az európapi fogyasztóktól. Erre az a cég válasza, hogy az elmúlt egy évben igyekeztek hozzáigazítani a kínálatot az európai fogyasztóvédelmi szabványokhoz. (Via Reuters

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ott vetik be a fapados szuperdiszkontot, ahol kevesen számítanak rá
Buksza blog | 2024. június 24. 11:11
A Carrefour, Franciaország legnagyobb áruházlánca bevállalta, hogy saját boltjainak is versenytársat teremt azzal, hogy bevezeti hazai piacára a világ szegény részén sikeres áruháztípusát.
Vásárló Szereti a csokit? A radikális változás is benne van a pakliban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 19. 15:01
A kakaó ára annak rendje és módja szerint elszállt az utóbbi időszakban, amit előbb-utóbb a csokoládéké is követni fog, hacsak ki nem találnak valamilyen trükköt a csokigyártók ennek elkerülésére.
Vásárló Ritka kellemetlen hírt kaptak a magyar autósok - megint megjelent a 600 forintos benzin réme?
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:55
Rendkívüli áremelkedés jön.
Vásárló Idegesítik a súlycsökkentő gyógyszerek a fogyókúra- és a hízókúraipart
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:24
Nem tudják hogyan reagáljanak a súlycsökkentő gyógyszerek erőteljes előretörésére az élelmiszeripari vállalatok és a fitneszbiziniszben érdekelt szolgáltató cégek.
Vásárló Sosem látott újdonságok a parfümpiacon: ez már az új világ?
Elek Lenke | 2024. június 16. 16:07
A 21. század a szagokról szól. Mindennek finom, kellemes, egyedi illatúnak kell lennie. A  globális parfümpiac egyre nő, és ez a tendencia itthon is érezhető. Több mint 10 milliárd forintot költenek évente a magyarok parfümökre, és nemcsak a nők. Főleg külföldi termékekre adnak ki ennyi pénzt, hiszen Magyarországon nem létezik ez az iparág, eltekintve néhány niche, azaz egyedi, művészi, designer illatkompozíciótól.
Vásárló Célba vették a konyhák új lakóit
Buksza blog | 2024. június 15. 09:25
A forró levegős sütők már nem számítanak újdonságnak, ami felkeltette a nagy élelmiszergyártók érdeklődését is. Úgy gondolják, ideje kiszolgálniuk az emberek új konyhai „játékszerét”.
Vásárló Nagy fekete pontot adhatnak a Tescónak
Buksza blog | 2024. június 14. 10:58
Ha a részvényesek jóváhagyják a juttatásait, akkor a Tesco vezérigazgatója 430-szor többet fog keresni, mint egy átlagos dolgozó. Ezt a befektetők egy része a cég hírnevét romboló döntésnek tartja. 
Vásárló Kormányzati meghívót kaphat a Lidl és az Aldi Kanadából
Buksza blog | 2024. június 12. 09:04
Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 
Vásárló Gazdasági csapás jön? Egy meglepő mutatóból is kiderülhet
Buksza blog | 2024. június 12. 08:29
Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.
Vásárló Percenként frissülő árakkal bombázhatják a vevőket a boltok
Buksza blog | 2024. június 12. 07:55
Olyan tempóban frissülhetnek az áruházi akciók a jövőben, hogy az akcióvadászoknak lényegében folyamatosan a boltban kellene maradniuk, mert csak így lesznek képesek lecsapni a legfrissebb árengedményekre.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG