3p

Az elmúlt év a kínai Temu nagy meneteléséről szólt az észak-amerikai és az európai online kereskedelemben, és úgy tűnik, a piacszerzés jót tett a vállalat pénzügyi helyzetének is.

A Temu elektronikus kereskedelmi piacteret és kínai testvér platformját, a Pinduoduót birtokló PDD Holdings a várakozásokat alaposan meghaladó árbevételről és nyereségről számolt be 2024 első negyedéve után.

Csinos lett az eredmény
Csinos lett az eredmény
Fotó: Pixabay

A forgalom több mint 130 százalékkal, 86,81 milliárd jüanra - 4268 milliárd forint - nőtt 2023 azonos időszakához képest, miközben az elemzők mindössze 75,66 milliárd jüanra számítottak.

Majdnem annyi

A temus forgalom nagyságrendjét mutatja, hogy alig marad el az idei év első három hónapjára jutó teljes, 4337 milliárd forintos magyarországi kiskereskedelmi forgalomtól, amelyben benne van minden üzlet, egyebek mellett az élelmiszerboltok, trafikok és a benzinkutak bevétele is. A Temu a nettó nyereségét is többszörösére növelte: az első negyedévben 28 milliárd jüan - 1376 milliárd forint - lett az egy évvel korábbi 8,1 milliárd jüan után. Az egy részvényre eső profit kétszeresére ugrott.  

Árfolyam

Nem meglepő, hogy a tőzsdei befektetők tapsviharral üdvözölték az eredményeket, ami a vállalat papírjainak közel hatszázalékos erősödésében öltött testet. A kínai fogyasztók keresik az olcsó vásárlási lehetőségeket, amiket a Pinduoduo és a hozzá hasonló elektronikus kereskedési platformok, például a Bytedance Douyn site-ja kínál. Az ingatlanpiac hanyatlása és a helyhatóságok növekvő eladósodása fékezi az ázsiai ország gazdasági növekedését, ami nem sok jót ígér a közeljövőre.

Az Amazon nyomában

A Pinduoduo még a Temunál is olcsóbban kínálja főként helyben, Kínában gyártott termékeit. Az Egyesült Államokban 2022 szeptemberében, Európában nagyjából egy éve jelent meg a Temu, amely gyorsan a legnagyobb e-kereskedők, köztük az Amazon versenytársává vált. A kínai vállalat vezetősége úgy érzékeli, hogy erre reagálva felkötötték a gatyájukat, ami a következő hónapokban az eddiginél is élesebbé teszi majd a piaci versenyt.

Az értékesítéssel járó közvetlen költség majdnem háromszorosára ugrott egy év alatt, ami a fulfillment díjak, a fizetések feldolgozásával kapcsolatos díjak, a karbantarási költségek és a call centerrel kapcsolatos kiadások emelkedésével függ össze. A PDD az ázsiai-csendes-óceáni régión kívüli piacokon egymilliárd dollárt  - 360 milliárd forint - költött hirdetésekre.

A Temu piacterén kapható termékek minőségére sok panasz érkezett az európapi fogyasztóktól. Erre az a cég válasza, hogy az elmúlt egy évben igyekeztek hozzáigazítani a kínálatot az európai fogyasztóvédelmi szabványokhoz. (Via Reuters

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG