3p
Az USA-ban megjelent akció mára világszintű méreteket öltött, a magyarok meglepően érzékenyek a novemberi akciókra.

Közeledik a Fekete Péntek, a korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte. A magyarok csaknem 90 százaléka hallott már a novemberi különleges akciókról. Idén november 23-án lesz az akció.

A Black-Friday.Global Analysis Team 55 országban készített statisztikákat ezzel kapcsolatban, ezek alapján egy világszintű jelenségről beszélhetünk: a világon szinte mindenütt évről-évre újabb és újabb eladási rekordok dőlnek meg. A Google adatai alapján az utóbbi 5 évben több mint duplájára nőtt az érdeklődés az internethasználók körében.

A felmérés szerint a vásárlók közül egyre többen csatlakoznak az akcióhoz, idén már a válaszadók csaknem fele szeretne részt venni az akciózási hullámban – ez az arány 5,7 százalékkal magasabb, mint amit 2017-ben mértek (44,04%). A magyar vásárlók több mint fele (54,16%) jelölte meg, hogy az idei Black Friday során online és hagyományos boltokban is kíván vásárolni – azonban érezhető trend, hogy a válaszadók csupán elenyésző aránya tervez csak hagyományos üzletekben vásárolni, egyre többen az online vásárlás mellett teszik le a voksukat.

Nagyon is megéri a boltoknak

A népszerű akció jelentős hatással van a kereskedelemre, az online tranzakciók száma minden vizsgált országban jócskán meghaladja egy átlagos pénteki napon történő vásárlások számát. Az abszolút rekorder Pakisztán, itt ugyanis 11 525 százalékkal többet vásároltak az emberek ezen a napon. A közel-keleti ország után azonban Magyarország következik, a boltok itt 9750 százalékos forgalombővülésről számoltak be.

A november a profit miatt egyértelműen piros betűs ünnep a kereskedőknek: egyes becslések szerint az éves megtérülés körülbelül 20 százalékát realizálják ebben a hónapban a kereskedők, egyes piacokon pedig minden harmadik tranzakciót ebben a hónapban ejtik meg a vásárlók.  A vásárlói oldalról elmondható, hogy főként Észak-Amerikában és Európában költenek a legtöbbet, míg az ázsiai térségben viszonylag keveset szánnak az vásárlók erre. A felmérés szerint az átlagos magyar vásárló nagyjából 47 forintot költ ilyenkor.

Mennyi az annyi?

Az elektronikai eszközök piacán mindig nagy az érdeklődés, de a ruházati cikkek viszik a prímet az eladásokat vizsgálva. Érdemes továbbá a könyveket, sporteszközöket és fehérneműket is megemlíteni, hiszen ezek a termékek is igen népszerűek a Fekete Péntek idején – tették hozzá.

A kedvezmények elég változók, mértékük elérheti akár a 80-90 százalékot, az igazán olcsó termékek (egy dollár alatti cikkek) köre azonban viszonylag alacsony. A tavalyi (2017) Black Friday adatok szerint Amerikában átlagosan 68 százalékos, Kanadában 66 százalékos, Ukrajnában szintén 66 százalékos árzuhanás volt tapasztalható. A magyar online üzletek átlagosan 55 százalékos akciókkal hirdették magukat, így a vásárlók spórolási értéke akár csaknem 58 ezer forint is lehet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Szereti a csokit? A radikális változás is benne van a pakliban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 19. 15:01
A kakaó ára annak rendje és módja szerint elszállt az utóbbi időszakban, amit előbb-utóbb a csokoládéké is követni fog, hacsak ki nem találnak valamilyen trükköt a csokigyártók ennek elkerülésére.
Vásárló Ritka kellemetlen hírt kaptak a magyar autósok - megint megjelent a 600 forintos benzin réme?
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:55
Rendkívüli áremelkedés jön.
Vásárló Idegesítik a súlycsökkentő gyógyszerek a fogyókúra- és a hízókúraipart
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:24
Nem tudják hogyan reagáljanak a súlycsökkentő gyógyszerek erőteljes előretörésére az élelmiszeripari vállalatok és a fitneszbiziniszben érdekelt szolgáltató cégek.
Vásárló Sosem látott újdonságok a parfümpiacon: ez már az új világ?
Elek Lenke | 2024. június 16. 16:07
A 21. század a szagokról szól. Mindennek finom, kellemes, egyedi illatúnak kell lennie. A  globális parfümpiac egyre nő, és ez a tendencia itthon is érezhető. Több mint 10 milliárd forintot költenek évente a magyarok parfümökre, és nemcsak a nők. Főleg külföldi termékekre adnak ki ennyi pénzt, hiszen Magyarországon nem létezik ez az iparág, eltekintve néhány niche, azaz egyedi, művészi, designer illatkompozíciótól.
Vásárló Célba vették a konyhák új lakóit
Buksza blog | 2024. június 15. 09:25
A forró levegős sütők már nem számítanak újdonságnak, ami felkeltette a nagy élelmiszergyártók érdeklődését is. Úgy gondolják, ideje kiszolgálniuk az emberek új konyhai „játékszerét”.
Vásárló Nagy fekete pontot adhatnak a Tescónak
Buksza blog | 2024. június 14. 10:58
Ha a részvényesek jóváhagyják a juttatásait, akkor a Tesco vezérigazgatója 430-szor többet fog keresni, mint egy átlagos dolgozó. Ezt a befektetők egy része a cég hírnevét romboló döntésnek tartja. 
Vásárló Kormányzati meghívót kaphat a Lidl és az Aldi Kanadából
Buksza blog | 2024. június 12. 09:04
Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 
Vásárló Gazdasági csapás jön? Egy meglepő mutatóból is kiderülhet
Buksza blog | 2024. június 12. 08:29
Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.
Vásárló Percenként frissülő árakkal bombázhatják a vevőket a boltok
Buksza blog | 2024. június 12. 07:55
Olyan tempóban frissülhetnek az áruházi akciók a jövőben, hogy az akcióvadászoknak lényegében folyamatosan a boltban kellene maradniuk, mert csak így lesznek képesek lecsapni a legfrissebb árengedményekre.
Vásárló Megjött a rossz hír a kormánynak a választások előtt - a boltokból érkezett a pofon
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. június 7. 05:49
A hivatalos inflációs adatok egy nappal a választások után érkeznek, a Privátbankár Árkosár friss eredményei viszont már most olvashatóak. Az előző havi komolyabb árcsökkenés után ráfagyhat a vásárlók arcára a mosoly: sokat drágult májushoz képest a nagybevásárlás júniusban, és tavaly nyárhoz képest is minimális az árcsökkenés. Ha már választások, megnéztük, hol a legolcsóbb a krumpli, a narancs és a pezsgő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG